50 سال پیش، پرتوهای کیهانی ممکن است باعث شده فضانوردان آپولو نورها را ببینند


نور برای پروازهای فضایی کوتاه هیچ خطری ندارداخبار علمی، 12 مه 1973

نور چشمک می زند و رگه هایی دیده می شود [Apollo] مدت‌هاست که فضانوردان به ذرات کیهانی پرانرژی و سنگین (HZE) نسبت داده می‌شوند که از چشم عبور می‌کنند. یک گزارش جدید نتیجه می گیرد که این ذرات خطر جدی برای سفرهای کوتاه به ماه یا ماموریت های مداری زمین مانند Skylab نیستند.

به روز رسانی

مکانیسم پشت فلاش هایی که توسط فضانوردان آپولو توصیف شده است همچنان یک راز باقی مانده است. شاید ذرات، که اجزای تشعشعات کیهانی هستند، هنگام عبور از بخشی از چشم، تابش ساطع کنند. یا شاید آنها سلول های عصبی را فریب می دهند تا توهم نور ایجاد کنند. به هر حال فلاش ها اتفاق می افتد، آنها هنوز هم برای فضانوردان یک مشکل هستند. در سال 2006، حدود 80 درصد از فضانوردان ناسا و آژانس فضایی اروپا گزارش دادند که این فلاش ها را تجربه کرده اند. اینکه چگونه این پدیده بر سلامت فضانوردان پس از ماه ها یا سال ها در اعماق فضا تأثیر می گذارد، مشخص نیست. همانطور که ناسا در حال برنامه ریزی برای ماموریت های خدمه به مریخ و ماه است، دانشمندان در حال ابداع راه های جدیدی برای محافظت از فضانوردان در برابر تشعشعات هستند.SN: 7/4/20 و 7/18/20، ص. 18) مانند سپرهای مغناطیسی قابل حمل که می توانند پرتوهای کیهانی را منحرف کنند.

هلن تامپسون

هلن تامپسون ویرایشگر چند رسانه ای است. او دارای مدرک لیسانس زیست شناسی و انگلیسی از دانشگاه ترینیتی و مدرک کارشناسی ارشد در رشته نویسندگی علوم از دانشگاه جان هاپکینز است.