یک روش ماقبل تاریخ برای دوخت لباس ممکن است با استخوان نوشته شود

تکه استخوان حیوانی پر از گودال های دست ساز انسان نشان می دهد که مردم ماقبل تاریخ در اروپای غربی چگونه لباس می ساختند.

محققان در 12 آوریل گزارش دادند که این مصنوع تقریباً 40000 ساله احتمالاً به عنوان یک تخته پانچ برای کارهای چرمی عمل کرده است. پیشرفت علم. آن‌ها پیشنهاد می‌کنند که قطعه استخوان زیر پوست حیوانات قرار داشت در حالی که یک صنعت‌گر سوراخ‌هایی را روی مواد، احتمالاً برای درز، سوراخ می‌کرد. اگر چنین است، این اولین ابزار شناخته شده در نوع خود است و حدود 15000 سال قبل از سوزن های چشمی در منطقه است.

این قطعه استخوانی به طول تقریباً 11 سانتی‌متر که در یک سایت باستان‌شناسی در جنوب بارسلونا یافت شد، حاوی 28 سوراخ است که در یک طرف صاف پراکنده شده‌اند که 10 تای آن‌ها در یک راستا قرار گرفته‌اند و فاصله نسبتاً مساوی دارند.

لوک دویون باستان شناس از دانشگاه بوردو در فرانسه می گوید: به نظر نمی رسد این نشانه ها یک سیستم نشانه گذاری یا تزئین بوده باشند، با توجه به اینکه برخی از سوراخ ها به سختی دیده می شوند و تکه استخوان شکل دیگری نداشته است. او فکر می‌کرد که چرم‌کاری می‌توانست این علائم را ایجاد کند. اما این اتفاق نیفتاد تا اینکه از یک مغازه پینه دوزی دیدن کرد و یکی از ابزارهای صنعتگر را دید که این فرضیه محکم شد و گام های بعدی دویون را هدایت کرد.

او و همکارانش تلاش کردند با سوراخ کردن استخوان های دنده گاو با ابزارهایی از جمله سنگ چخماق تیز شده، شاخ و شاخ، سوراخ های این مصنوع را دوباره ایجاد کنند. سوراخ کردن چرم در بالای استخوان با برین – یک اسکنه سنگی نوک تیز – با ضربه زدن روی آن با یک ابزار چکش مانند، حفره هایی را ایجاد کرد که شبیه آنهایی که روی قطعه استخوان هستند.

آزمایش‌های بیشتر نشان می‌دهد که 10 سوراخ منظم این مصنوع توسط همان ابزار ساخته شده‌اند و عمداً در یک راستا قرار گرفته‌اند و به طور منظم فاصله دارند. این نشان می دهد که سوراخ هایی در چرم ایجاد شده است تا درزی با ابزار نخ دوخته شود.

دانشمندان می‌دانستند که انسان‌ها مدت‌ها قبل از پیدایش قدیمی‌ترین سوزن‌های چشمی، لباس می‌پوشیدند.SN: 4/20/10). “چی [the new finding] دویون می‌گوید که اولین انسان‌های مدرنی که در اروپا زندگی می‌کردند، فناوری ساخت لباس‌های متناسب را در جعبه ابزار خود داشتند.