گزارش جدید فائو با اشاره به اروپای «بدون گرسنگی و سالم» و آسیای مرکزی می‌گوید محلی فکر کنید.

گزارش اجمالی منطقه ای امنیت غذایی و تغذیه در اروپا و آسیای مرکزی در سال 2022 تلاش مشترک سازمان غذا و کشاورزی (FAO) است. صندوق توسعه کشاورزی، IFAD; صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف)؛ برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP)؛ کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد برای اروپا (UNECE)؛ برنامه جهانی غذا (WFP)؛ سازمان بهداشت جهانی (WHO)؛ و سازمان جهانی هواشناسی (WMO).

راه نجات محلی

نشریه به کشاورزی محلی به عنوان راه نجات اشاره می کند برای کشورهایی که به دنبال جلوگیری از افزایش ناامنی غذایی و سوء تغذیه هستند.

ما امیدواریم که این گزارش ارائه دهد دانش و شواهد ارزشمندی است و به شناسایی گزینه های گفتگوی آگاهانه کمک می کند و اقدام هماهنگ توسط همه شرکا به عنوان ما برای تسریع پیشرفت با یکدیگر همکاری کنند در پیشگفتار آمده است: به سوی هدف اروپای بدون گرسنگی و سالم و آسیای مرکزی.

درک منظره

این گزارش می‌گوید با وجود کووید-19 و جنگ در اوکراین، بر اساس داده‌های گزارش، منطقه همچنان در وضعیت بهتری نسبت به سایر نقاط جهان قرار دارد، با این حال کشورها باید برای جلوگیری از اشکالات بیشتر در مسیر خود باقی بمانند.

این پیش بینی می کند که سوءتغذیه در سال 2020 در کل جهان به 9.9 درصد افزایش یافته است و از آن زمان بدتر شده است، اما برای بیش از 50 کشور در اروپا و آسیای مرکزی، این رقم افزایش یافته است. زیر 2.5 درصد باقی ماند.

نابرابری‌های تاریخی و سطوح مختلف توسعه و محدودیت‌های بودجه نیز برای تعیین اینکه کشورها چگونه می‌توانند از رژیم‌های غذایی سالم حمایت کنند، کلیدی هستند.

“چالش سه گانه”

این گزارش نشان می‌دهد که سیاست‌های غذایی و کشاورزی باید برای پاسخگویی به آنچه در گزارش به عنوان «چالش سه‌گانه» در حال تغییر نامیده می‌شود، تطبیق داده شود. سیستم‌های کشاورزی که می‌توانند رژیم‌های غذایی سالم را مقرون به صرفه‌تر کنند، معیشت بهتری را برای کشاورزان تضمین کنند و پایداری زیست‌محیطی را بهبود بخشند..

از جمله عواملی که می‌تواند سیستم‌ها و رژیم‌های غذایی را بهبود بخشد، ارائه مشوق‌هایی است که به نفع کشاورزان است و هدف آن بهبود خدمات عمومی – به ویژه تحقیق و توسعه کشاورزی – آموزش مداوم است. اقدامات کنترل آفات و بیماری ها، سیستم های کنترل ایمنی مواد غذایی عمومی، کشاورزی هوشمند با آب و هوا، و فناوری ها و شیوه های کارآمد در انتشار گازهای گلخانه ای.