گزارش جدید امنیت غذایی هشدار می دهد که تقریبا نیمی از هائیتی گرسنه هستند

آخرین تجزیه و تحلیل طبقه بندی مرحله امنیت غذایی یکپارچه (IPC)، روز یکشنبه گزارش داد که از تعداد کل افراد آسیب دیده، 1.8 میلیون نفر در مرحله نیاز در سطح اضطراری هستند.

این به این معنی است که خانوارها با شکاف مصرف مواد غذایی زیادی مواجه هستند به گفته سازمان خواربار و کشاورزی (FAO) که منجر به سوء تغذیه حاد بالا و مرگ و میر بیش از حد می شود، یا مجبور به اتخاذ مکانیسم های مقابله ای منفی برای پوشش نیازهای غذایی، مانند فروش دارایی ها یا خوردن دانه ها به جای کاشت آنها، افزایش آسیب پذیری آنها می شوند. یکی از شرکای جهانی این گزارش.

با توجه به اینکه 75 درصد از جمعیت هائیتی در مناطق روستایی زندگی می کنند، اقدامات فوری برای نجات جان افراد مورد نیاز است فائو هشدار داد و به سرعت معیشت کشاورزی کشاورزان آسیب پذیر را احیا کند.

حمایت از باغبانی بازار

به عنوان مثال، سرمایه گذاری 125 دلار در یک بسته بذر باغبانی بازار به گفته این آژانس، می تواند 20 برابر ارزش خود را در تولید سبزیجات ایجاد کند و خانواده ها را قادر می سازد تا به غذا دسترسی داشته باشند و از طریق فروش بخشی از محصول به دست آمده درآمد کسب کنند.

بر اساس برنامه واکنش بشردوستانه 2023، فائو است 61.7 میلیون دلار جذاب است کمک به 700000 نفر برای بهبود دسترسی خود به غذا. فعالیت ها بر تامین نهاده های کشاورزی مانند بذر و کود متمرکز خواهد بود افزایش تولید غذای اصلی و سبزیجات در طول فصول بهار و زمستان 2023 و همچنین به حفاظت از دارایی های دامیاز طریق تهیه مرغ و بز در کنار واکسن و درمان دامپزشکی.

“نقاط داغ” گرسنگی

ناامنی غذایی حاد قرار است در بزرگی و شدت آن افزایش یابد 18 “نقاط داغ” گرسنگی در سراسر جهانبر اساس گزارش جدید فائو و برنامه جهانی غذا (WFP) که روز دوشنبه منتشر شد.

این گزارش نشان می‌دهد که بسیاری از نقاط داغ با گرسنگی رو به رشد مواجه هستند و تأثیر چند برابری نگران‌کننده‌ای را که شوک‌های همزمان و همپوشانی بر ناامنی غذایی حاد می‌گذارند، برجسته می‌کند. تعارض، افراط اقلیمی، و شوک های اقتصادی همچنان جوامع بیشتری را به سمت بحران سوق می دهد.

این گزارش هشدار داد که بورکینافاسو و مالی، سودان و هائیتی به بالاترین سطوح نگرانی ارتقا یافته اند.

«همه نقاط داغ در در بالاترین سطح، جوامعی با گرسنگی مواجه هستند یا پیش بینی می شود با آن مواجه شوندWFP گفت، با توجه به سطوح اضطراری ناامنی غذایی و مواجهه با عوامل تشدید کننده شدید، یا در معرض خطر لغزش به سمت شرایط فاجعه بار هستند.

«این نقاط داغ نیاز به فوری ترین توجهاین گزارش هشدار می دهد.

در اینجا درباره آنچه سازمان ملل برای کمک به مردم هائیتی انجام می دهد بیشتر بدانید.