کارشناسان حقوق: روسیه باید مراقبت های فوری و همه جانبه را به ناوالنی رهبر مخالفان ارائه دهد

آلیس ادواردز که رسماً به عنوان گزارشگر ویژه در مورد شکنجه و سایر رفتارهای ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز شناخته می شود، گفت که «از وخامت وضعیت سلامتی آقای ناوالنی و وضعیت ظاهری او ناراحت است. عدم تشخیص رضایت بخش و درمان پزشکی“.

“نوعی شکنجه”

او در بیانیه‌ای با حمایت شش نفر از کارشناسان منصوب شده توسط شورای حقوق بشر، گفت که قرار دادن این سیاستمدار، وکیل و مبارز روسی در انزوا در 11 نوبت جداگانه، معادل 114 روز در سلول انفرادی بیش از هفت. ماه، “بی تناسب به نظر می رسد” و در صورت تایید، نوعی شکنجه محسوب می شود.

“آقای. ناوالنی گزارش شده است مبتلا به بیماری های جدی، از جمله بیماری مزمن ستون فقرات و مشکلات مربوط به آسیب های عصبیخانم ادواردز گفت.

رهبر زندانی در سال 2021 پس از دریافت خدمات پزشکی گسترده در آلمان، پس از آن که آزمایش‌های آزمایشگاهی نشان داد تلاش برای مسموم کردن او با عامل اعصاب بوده است، در حالی که در سیبری در آگوست 2020 به سر می‌برد، به روسیه بازگشت.

او بلافاصله پس از تصمیم گیری برای پرواز به روسیه، از آلمان، دستگیر شد.

زندانی شد

این مرد 46 ساله در حال گذراندن محکومیت های همزمان 11.5 سال به دلیل کلاهبرداری و اهانت به دادگاه است – به اتهاماتی که به گفته او برای حذف او از زندگی عمومی ساخته شده است.

روسیه تمامی اتهامات قبلی مبنی بر بدرفتاری کارکنان زندان با آقای ناوالنی را رد کرده و گفته است که وی در صورت نیاز به درمان پزشکی دسترسی پیدا کرده است.

مراقبت فوری مورد نیاز است

“او باید بلافاصله و به طور مستمر با مراقبت های کافی ارائه شوداز جمله معاینات جامع پزشکی، درمان و نظارت بر وضعیت سلامت وی ​​در بیمارستان مدنی.

او همچنین پرونده سه تن از حامیان سیاسی خود را که آنها نیز در زندان های روسیه نگهداری می شوند، مطرح کرد. لیلیا چانیشوا، وادیم اوستانین و دانیل خلودنی.

گزارشگر ویژه گفت که پرونده های آنها باید “به سرعت، به طور کامل و بی طرفانه بررسی شود.

حامیان را “بدون تاخیر” آزاد کنید

اگر مشخص شود که این افراد خودسرانه از آزادی خود محروم می شوند، آنها باید بدون تاخیر آزاد شوند.

او گفت در مورد آقای اوستانین، که وضعیت او رو به وخامت است، روسیه «باید به عنوان یک موضوع فوری مراقبت های پزشکی کافی را ارائه دهید در بیمارستان مدنی».

لیلیا چانیشوا رئیس قبلی دفتر آقای ناوالنی در شهر اوفا است. دفتر حقوق بشر سازمان ملل، OHCHR، گفت که او به اتهام مدیریت یک “بخش ساختاری” یک گروه افراطی در نوامبر 2021 دستگیر شد.

آقای اوستانین دفتر ناوالنی را در شهر بیسک اداره می کرد و به اتهامات مشابه در مارس 2022 دستگیر شد.

OHCHR گفت که آقای خلودنی، کارمند بنیاد مبارزه با فساد آقای ناوالنی، همزمان به اتهام عضویت در یک گروه افراطی و به اتهام ارائه یا جمع آوری پول برای تامین مالی یک سازمان افراطی دستگیر شد.

نگرانی ثبت شد

گزارشگر ویژه و سایر کارشناسان در ارتباط مستقیم با دولت روسیه در مورد این موارد “و به نظارت بر آنها ادامه خواهند داد.”

گزارشگران ویژه و سایر کارشناسان حقوق منصوب شده توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل، به صورت داوطلبانه و بدون دستمزد کار می کنند، کارکنان سازمان ملل نیستند و مستقل از هر دولت یا سازمانی کار می کنند.