کارائیب اولین راه‌اندازی منطقه‌ای طرح جهانی سیستم‌های هشدار اولیه را مشاهده می‌کند

هدف از این رویداد بسیج نخست وزیران برای حمایت از ابتکار هشدارهای اولیه برای همه (EW4ALL) در مواجهه با خطرات آب و هوایی فزاینده بود.

سال 2021 چهارمین فصل پرهزینه‌ترین فصل طوفان در منطقه بود 21 طوفان نامگذاری شده، شامل هفت طوفان.

حفاظت از جوامع آسیب پذیر

دبیر کل سازمان ملل متحد آنتونیو گوترش EW4ALL را در کنفرانس تغییرات آب و هوایی COP27 در مصر در نوامبر اعلام کرد.

این ابتکار خواستار سرمایه‌گذاری در دانش ریسک بلایا، مشاهدات و پیش‌بینی، آمادگی و واکنش، و اطلاع‌رسانی هشدارهای اولیه با اولویت ویژه است. جوامع آسیب پذیر.

این طرح سرمایه‌گذاری‌های اولیه هدفمند جدید 3.1 میلیارد دلاری را از هم‌اکنون تا سال 2027 نشان می‌دهد، که معادل هزینه 50 سنت برای هر نفر در سال است.

نجات جان، کاهش تلفات

سازمان جهانی هواشناسی (WMO) و دفتر سازمان ملل متحد برای کاهش خطر بلایا (UNDRR) در اجرای این طرح پیشرو هستند.

در گزارشی در سال گذشته، آنها خاطرنشان کردند که کمتر از نیمی از کشورها توسط سیستم‌های هشدار اولیه چند خطر محافظت نمی‌شوند. اثبات شده ترین و مقرون به صرفه ترین اقدامات سازگاری آب و هوا.

آنها نه تنها جان انسان ها را نجات می دهند و مرگ و میر ناشی از بلایای طبیعی را تا 8 برابر کاهش می دهند، بلکه خسارات اقتصادی پس از فجایع اقلیمی را نیز کاهش می دهند.

“تعداد بلایای مربوط به آب و هوا در سراسر جهان وجود دارد طی 50 سال گذشته پنج برابر شده استپتری تالاس، دبیر کل WMO گفت، با این حال همه کشورهای کارائیب سیستم‌های هشدار اولیه سرتاسری ندارند.

همکاری و سرمایه گذاری

در مراسم راه اندازی منطقه ای در پایتخت باربادوس، بریج تاون، رهبران اقدامات عملی را برای اطمینان از گنجاندن EW4ALL در استراتژی های مدیریت خطر بلایا بیان کردند، در حالی که کارهایی را که قبلاً در حال انجام است، از جمله توسط نهادهایی مانند آژانس مدیریت اضطراری بلایای کارائیب (CDEMA) برجسته کردند.

الیزابت رایلی، مدیر اجرایی CDEMA گفت: “ابتکار هشدارهای اولیه برای همه به ما فرصتی برای تقویت همکاری در زمینه سرمایه گذاری در سیستم های هشدار اولیه چند خطر برای اطمینان از ایمنی مردم کارائیب می دهد.”

در حالی که 19 ایالت و منطقه در CDEMA شرکت می کنند، تنها 30 درصد نقشه راه برای سیستم های هشدار زودهنگام چند خطر ایجاد کرده اند.

WMO تاکید کرد که حمایت از کارائیب در ایجاد مقاومت در برابر آب و هوا و بلایا ضروری است تا کشورها بتوانند اقدامات اولیه را انجام دهند.

مامی گفت: “راه اندازی هشدارهای اولیه برای همه در دریای کارائیب اولین گام حیاتی به سوی ادغام همکاری ملی، منطقه ای و جهانی است که برای اطمینان از محافظت از همه افراد روی زمین، به ویژه آسیب پذیرترین جمعیت ها، توسط سیستم های هشدار اولیه چند خطری لازم است.” Mizutori، نماینده ویژه برای کاهش خطر بلایا و رئیس UNDRR.

این راه اندازی همچنین همزمان با کنفرانس WMO برای منطقه با موضوع: افزایش انعطاف پذیری آب و هوا، آب و آب و هوا در آمریکای شمالی، آمریکای مرکزی و دریای کارائیب.

این رویداد تا پنجشنبه در کینگستون، جامائیکا در حال برگزاری است.