“پریود” می خواهد طرز فکر شما را در مورد قاعدگی تغییر دهد

دوره زمانی
کیت کلنسی
دانشگاه پرینستون، 27.95 دلار

در یک تورنمنت گلف در ماه فوریه، پس از اینکه تایگر وودز توپ خود را از جاستین توماس بر روی تی نهم دورتر زد، وودز یک تامپون به توماس داد. آن را دریافت کنید؟ توماس ضعیفه! هاها

این را با ویدیوهای ویروسی مردان در حال انقباض که به شبیه‌ساز دردهای قاعدگی متصل شده‌اند، مقایسه کنید تا آگاهی را نسبت به درد پریود ایجاد کند. هنگامی که تهیه کننده جیمی یوکاس، خبرنگار CBS News، مجموعه شبیه ساز را در سطحی که یوکا مرتباً تجربه می کند، امتحان کرد، به وضوح مضطرب شد. “جدی میگی؟ این پایه شماست؟» او گفت، با یک کامنت زیر صدای بلند شد.

احتمالاً شبیه سازهای گرفتگی به اندازه کافی برای روشن کردن همه کسانی که قاعدگی ندارند وجود ندارد. اما در اینجا یک گزینه دیگر وجود دارد: یک کپی از کیت کلنسی را به آنها تحویل دهید دوره: داستان واقعی قاعدگی. بهتر است این کتاب را به همه بدهید. کسب اطلاعات دقیق در مورد چرایی و چگونگی پریودها حتی برای کسانی که عادت ماهانه دارند نیز دشوار است. انگ و نفرت قابل توجهی نسبت به این رویداد فیزیولوژیکی وجود دارد که نیمی از جمعیت در طول بخش بزرگی از زندگی تجربه می کنند.

کلنسی، یک انسان شناس در دانشگاه ایلینویز Urbana-Champaign، تأثیر عوامل استرس زای محیطی را بر فیزیولوژی افراد پریود مطالعه می کند. که در دوره زمانی، او علم قاعدگی را همراه با جزئیات در مورد چرخه تولید مثل و رحم بیان می کند. او همچنین خوانندگان را به چالش می‌کشد تا درباره جو تحقیقاتی، تحت سلطه مردان سفیدپوست، که دیدگاه‌های مربوط به قاعدگی و دستگاه تناسلی زنان را شکل داده است، فکر کنند.SN: 4/9/22، ص. 29).

کلنسی می‌نویسد: «با توجه به تاریخچه انسان‌شناسی در حذف زنان از اسطوره‌های قهرمانی تکامل بشر یا عدم توجه به ارزش آنها در وهله اول، قاعدگی ارزش یک نگاه دقیق‌تر را دارد.»

به عنوان مثال، کلنسی شواهد جدیدی را در مورد پرایمینگ قاعدگی ارائه می‌کند، این ایده که هر بار که بدن پوشش رحم را برای یک جنین احتمالی آماده می‌کند و سپس پوشش داخلی آن را در طول قاعدگی ترمیم می‌کند، این امر باعث می‌شود که رحم برای ایجاد یک مکان غنی و مغذی بهتر برای آن فراهم شود. بارداری نهایی به عبارت دیگر، دوره ها در خدمت یک هدف تکاملی هستند. همانطور که یک فرضیه اصلی ادعا می کند، فقط بدن نیست که پوشش را بیرون می زند، زیرا عمر مفید آن به پایان رسیده است.

کلنسی همچنین از تاریخچه طولانی مشاهده قاعدگی به عنوان آلوده کننده صحبت می کند. یک کتاب درسی معروف «پزشکی» مربوط به قرون وسطی ادعا می‌کرد که زنان در حال قاعدگی بخارهای خطرناکی از خود ساطع می‌کنند که می‌تواند «با یک نگاه چشمان کودکانی را که در گهواره‌هایشان خوابیده‌اند مسموم کند».

این تصور همچنان پابرجاست. در سال 1920 در وین، دکتری به نام بلا شیک، پس از یک سری آزمایش که در آن زنان گل‌هایی را کنترل می‌کردند که پژمرده می‌شدند، ادعا کرد که زنان پریود مواد سمی ترشح می‌کنند. این «منوتوکسین‌ها» به توضیحی برای تعدادی از بیماری‌های زنان – و همچنین بیماری‌های آن‌ها تبدیل شد. در نزدیکی یک زن پریود – برای چندین دهه. دود سمی دوباره سرتاسر.

البته، “منوتوکسین ها” واقعی نیستند. اما این ایده که قاعدگی آلوده کننده است هنوز نگرش ها را شکل می دهد. کلنسی از مطالعه‌ای در سال 2002 می‌نویسد که در آن یک شرکت‌کننده با یک زن، بازیگری که نقش یک شرکت‌کننده را بازی می‌کرد، جفت شد. این بازیگر پس از رسیدن به کیف دستی‌اش، به‌طور تصادفی یک تامپون یا یک گیره مو انداخت. در پرسشنامه ها، شرکت کنندگانی که تامپون را دیده بودند، زن را کمتر توانا و دوست داشتنی ارزیابی کردند. و به نشانه انزجار، شرکت کنندگان پس از انداختن تامپون از بازیگر دورتر می نشینند تا بعد از انداختن گیره موی او.

با در نظر گرفتن انگ، جای تعجب نیست که افراد در حال قاعدگی عادت دارند عادت ماهانه خود را پنهان کنند. کلنسی می نویسد که برای تغییر نگرش، زمان آن فرا رسیده است که «به عنوان افرادی که عادت ماهانه دارند بیشتر دیده شوند». او می نویسد که انزجار از قاعدگی آموخته می شود و به سکوت می انجامد، به این معنی که افراد دارای رحم اختیار خود را واگذار می کنند. وقتی قاعدگی پنهان باشد، نادیده گرفتن افراد در حال قاعدگی را برای بقیه افراد جامعه آسان می کند.

کلنسی دوست دارد جامعه قاعدگی را به رسمیت بشناسد و بهتر با آن کنار بیاید، و او تنها نیست. در یک نظرسنجی از نزدیک به 33000 زن در هلند، 81 درصد گزارش کردند که علائم قاعدگی باعث اختلال در کار و مدرسه می شود. BMJ Open در سال 2019. شصت و هشت درصد گفتند که در طول دوره های خود، انعطاف پذیری بیشتری در مورد وظایف و ساعات کار و مدرسه خود می خواهند. پارلمان اسپانیا در ماه فوریه گامی در این راستا برداشت و قانون مرخصی قاعدگی با حقوق را تصویب کرد.

کلنسی به پایان می رسد دوره زمانی با تصور جامعه‌ای که نیازهای افراد را در نظر می‌گیرد، گزینه‌های پیشگیری از بارداری و سرکوب قاعدگی را ارائه می‌کند که برای افراد بیشتری کارآمد است، درد قاعدگی را جدی می‌گیرد و موارد دیگر. «آنچه من تصور می‌کنم دنیایی است که در آن به‌اندازه حمل گیره مو برای کسی غیرقابل توجه است که آشکارا تامپون را حمل کند و در آن بحث در مورد مراقبت از بدن ما را ضعیف نمی‌داند.»


خرید کنید دوره زمانی از Bookshop.org اخبار علمی یکی از زیرمجموعه های Bookshop.org است و بابت خریدهای انجام شده از پیوندهای موجود در این مقاله، کمیسیون دریافت می کند.