وضعیت اضطراری بهداشت عمومی COVID-19 ایالات متحده در حال پایان است. معنی آن چیست؟

در ژانویه 2020، دولت ایالات متحده COVID-19 را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام کرد. اکنون، با کاهش موارد ابتلا به کرونا و مرگ و میر، این اعلامیه به سرعت به تاریخ انقضای از پیش تعیین شده نزدیک می شود.

اورژانس بهداشت عمومی که قرار بود در 11 مه به پایان برسد، با هدف جلوگیری از گسترش ویروس کرونا انجام شد. در اولین روزهای شیوع این بیماری همه گیر، این اعلامیه اقدامات موقتی مانند قرنطینه را برای افرادی که در معرض ویروس قرار دارند اعمال کرد.SN: 1/31/20). بعداً به مقامات فدرال اجازه داد آزمایش‌ها، داروها و واکسن‌های مجاز توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده را به‌طور رایگان در دسترس عموم قرار دهند.

لیتون کو، محقق سیاست سلامت، سرپرست مرکز تحقیقات سیاست سلامت در دانشگاه جورج واشنگتن در واشنگتن، می‌گوید: «پایان دادن به وضعیت اضطراری بهداشت عمومی نشان می‌دهد که ما فکر می‌کنیم در دورانی تاریک در آمریکا به گوشه‌ای برگشته‌ایم». (این اولین اعلامیه مرتبط با بیماری همه گیر نیست که به پایان می رسد. در 10 آوریل، رئیس جمهور جو بایدن قانونی را امضا کرد که به وضعیت اضطراری ملی پایان می دهد، که در مارس 2020 صادر شده بود تا برخی از الزامات برنامه های بیمه سلامت فدرال را لغو کند، مانند اجازه دادن به پوشش بهداشت از راه دور. بازدید می کند.)

حتی در شرایطی که اورژانس بهداشت عمومی به یادگار دیگری از یک دوره آسیب زا تبدیل می شود، COVID-19 از بین نمی رود. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، بیش از 1000 نفر در ایالات متحده از 20 آوریل تا 26 آوریل بر اثر کووید-19 جان باختند. و ویروس کرونا به تکامل خود ادامه می دهد. اگرچه همه انواع جدید نگران کننده نیستند، برخی می توانند (SN: 10/17/22). کو می گوید، بنابراین باید دید که آیا اکنون زمان آن است که مراقب خودمان را کنار بگذاریم.

آزمایش‌ها، داروها و واکسن‌ها ابزار مهمی برای کنترل شیوع ویروس باقی خواهند ماند و محققان امیدوارند زرادخانه ما را بهبود بخشند. در اینجا پایان اورژانس بهداشت عمومی برای این تلاش ها به چه معناست.

میلیون ها نفر ممکن است دسترسی به آزمایش رایگان را از دست بدهند

تست‌های کووید – نسخه‌های خانگی و آزمایشگاهی – که توسط FDA طی سه سال گذشته مجاز بوده‌اند، در دسترس خواهند بود. به این آزمایش‌ها مجوزهای استفاده اضطراری یا EUA داده شد که امکان دسترسی عمومی به آزمایش‌هایی را که به طور رسمی توسط FDA تأیید نشده‌اند، می‌دهند. به‌جای انقضای اورژانس بهداشت عمومی، FDA می‌تواند تصمیم بگیرد که چه زمانی می‌خواهد EUA‌های فردی را پایان دهد، و همچنان می‌تواند برای هر آزمایش جدیدی که ممکن است ایجاد شود، EUA صادر کند.

چیزی که ممکن است تغییر کند این است که چه کسی هزینه آزمایشات و تشخیص را پرداخت می کند. همه چیز به بیمه برمی گردد.

برای کسانی که بیمه خصوصی دارند، هزینه ها به بیمه گر فردی بستگی دارد. از ژانویه 2022، دولت بایدن بیمه‌گران را ملزم به پرداخت 8 آزمایش در خانه برای هر فرد تحت پوشش در ماه کرد. پایان دادن به وضعیت اضطراری بهداشت عمومی به این معنی است که تست‌های خانگی و آزمایشگاهی، حتی اگر توسط پزشک دستور داده شود، دیگر تضمینی برای پوشش کامل نیستند.

این تغییر همچنین بر افرادی که در برنامه های بیمه درمانی فدرال ثبت نام کرده اند، تأثیر می گذارد – Medicare برای افراد 65 سال و بالاتر و Medicaid برای افراد زیر سطح درآمد معین.

مانند کسانی که بیمه خصوصی دارند، کاربران Medicare Part B نیز دسترسی به هشت تست رایگان در خانه خود را در ماه از دست خواهند داد. با این حال، در صورت دستور یک متخصص بهداشت، این برنامه به بررسی آزمایش‌های آزمایشگاهی ادامه می‌دهد، اگرچه متقاضیان آزمایش ممکن است نیاز به پرداخت هزینه ویزیت پزشک مربوطه داشته باشند. افراد مبتلا به Medicaid همچنان تا سپتامبر 2024 آزمایشات رایگان در خانه و آزمایشگاه دریافت خواهند کرد. پس از آن، هزینه ها ممکن است بسته به ایالت متفاوت باشد.

در حال حاضر، افراد بیمه نشده در اکثر ایالت ها هزینه کامل را برای تست های سریع در خانه، تقریباً 10 دلار، و آزمایش های آزمایشگاهی، حدود 150 دلار برای هر تست استاندارد PCR می پردازند. و این مجموعه از مردم در شرف رشد است.

ایالت‌ها اکنون می‌توانند شروع به لغو نام‌نویسی افراد از Medicaid و معادل آن برای کودکان کنند، برنامه بیمه سلامت کودکان، که از ژانویه 2023 نزدیک به 95 میلیون نفر را تحت پوشش قرار داده است. کنگره در سال 2020 قانونی را تصویب کرد که ایالت‌ها را از حذف پوشش Medicaid یا CHIP مردم در طول همه‌گیری، حتی منع می‌کند. اگر آنها دیگر واجد شرایط نبودند. بر اساس تجزیه و تحلیل 26 آوریل توسط KFF، یک سازمان تحقیقاتی سیاست سلامت مستقر در سانفرانسیسکو، این ماده در ماه مارس به پایان رسید و می تواند منجر به از دست دادن بیمه 17 میلیون نفر تا می 2024 شود.

افراد بدون بیمه ممکن است همچنان به آزمایش در کلینیک های رایگان و عرضه محدود تست های خانگی که قبلاً توسط دولت ذخیره شده بود، دسترسی داشته باشند. بسته به در دسترس بودن منابع، برنامه CDC افزایش دسترسی جامعه به تست، به ارائه آزمایشات برای افراد بدون بیمه ادامه خواهد داد.

صرف نظر از این، میلیون‌ها نفر دیگر به زودی به این گروه از افراد خواهند پیوست که در اکثر موارد احتمالاً توانایی انجام آزمایش را ندارند. SARS-CoV-2 زمانی که افراد خود را برای ویروس آزمایش نمی کنند و ناآگاهانه آن را منتشر می کنند، می تواند در جوامع شایع شود.SN: 7/7/22). کو می گوید: «تاریخ به طور کلی به ما نشان می دهد که جمعیت محروم، اقلیت و فقیر بدترین آسیب را می بینند. “پس به احتمال زیاد این اتفاق می افتد.”

در دسترس بودن واکسن‌ها و درمان‌های کووید تغییری نمی‌کند (در حال حاضر)

پایان اورژانس ملی بر توانایی مردم برای دسترسی به واکسن‌ها و درمان‌های ضد ویروسی تأثیری نداشت. همچنین پایان اورژانس بهداشت عمومی نخواهد بود.

وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده یا HHS می گوید که واکسن ها و درمان ها “به طور کلی تحت تاثیر قرار نمی گیرند”. FDA همچنین می تواند به صدور EUA برای هر واکسن یا درمان جدیدی که ممکن است برای مبارزه با انواع آینده ایجاد شود ادامه دهد.

با این حال، یک تغییر بزرگ دیگر در اواخر سال جاری ظاهر می شود. در طول همه‌گیری، دولت ایالات متحده واکسن‌ها و درمان‌هایی را برای مبارزه با کووید-19 انباشته کرد و آنها را به صورت رایگان در اختیار عموم قرار داد. کنگره تصمیم گرفته است که به تأمین مالی این تلاش ها ادامه ندهد. آشیش جاها، هماهنگ‌کننده پاسخ کووید-۱۹ کاخ سفید در مصاحبه‌ای با دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، در اوایل سال جاری گفت: انتظار می‌رود ذخایر واکسن‌ها و درمان‌های کووید-۱۹ در تابستان یا پاییز تمام شود.

بر اساس داده‌های KFF، در بخش واکسن، دولت قبلاً واکسن‌ها را با قیمتی حدود 21 دلار برای هر واکسن از شرکت‌های داروسازی خریداری می‌کرد. هنگامی که منابع تمام می شود، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی باید آنها را مستقیماً از شرکت ها خریداری کنند. فایزر و مدرنا که عکس‌های mRNA پرکاربرد را تولید می‌کنند، هر دو تخمین می‌زنند که هزینه تجاری بین 110 تا 130 دلار برای هر شات باشد.

این هزینه ها چگونه بر بیماران تأثیر می گذارد؟ باز هم بستگی به نوع بیمه شما دارد.

Medicaid تا 30 سپتامبر 2024 به پوشش واکسن‌ها ادامه می‌دهد. واکسن‌ها برای بیمارانی که در بخش B Medicare ثبت‌نام کرده‌اند تحت پوشش باقی می‌مانند. برنامه واکسن‌های کودکان CDC همچنین به ارائه واکسن‌های کووید-19 به کودکان بدون بیمه ادامه می‌دهد.

در غیر این صورت، هزینه ها بر اساس ایالتی که در آن زندگی می کنید و شرکت بیمه شما متفاوت خواهد بود. HHS ادعا می کند که از آنجایی که واکسیناسیون کووید-19 توسط کمیته مشورتی اقدامات ایمن سازی CDC توصیه می شود، به عنوان مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه به حساب می آید که بدون پرداخت هزینه توسط اکثر شرکت های بیمه خصوصی پوشش داده می شود. در 18 آوریل، HHS همچنین برنامه جدیدی را برای ادامه دسترسی به واکسن و درمان برای افراد فاقد بیمه از طریق مشارکت با داروخانه ها با بودجه تا دسامبر 2024 اعلام کرد.

در زمینه درمان، داروهای ضد ویروسی خریداری شده توسط دولت تا زمانی که انبارهای دولتی باقی بماند رایگان خواهند ماند. پس از آن، داروخانه ها باید آنها را مستقیماً از شرکت ها خریداری کنند. Medicaid تا سپتامبر 2024 به پوشش درمان ها ادامه خواهد داد، اما پس از آن ممکن است هزینه ها بر اساس ایالت متفاوت باشد. Medicare Part D، بازوی داروهای نسخه‌ای برنامه بیمه برای سالمندان، فقط داروهایی را تحت پوشش قرار می‌دهد که تأیید کامل FDA دارند، که می‌تواند بر درمان‌های موجود از طریق EUA تأثیر بگذارد.

Paxlovid، یک داروی ضد ویروسی محبوب که علائم COVID-19 را کاهش می دهد و خطر ابتلا به کووید طولانی مدت را کاهش می دهد.SN: 3/31/23) ابتدا توسط دولت به قیمت هر دوز 530 دلار خریداری شد. به گزارش KFF Health News، فایزر فاش نکرده است که قصد دارد در بازار تجاری چه مقدار هزینه کند. این شرکت همچنین درخواست کرده است تا از FDA حمایت رسمی دریافت کند، و یک کمیته مشورتی در ماه مارس به تصویب Paxlovid رأی داد.

تحقیقات در مورد واکسن‌ها و درمان‌های جدید کووید ادامه خواهد داشت

بخش عمده ای از بودجه برای تحقیقات کروناویروس مستقیماً به وضعیت اضطراری بهداشت عمومی وابسته نیست، بنابراین مطالعات در حال انجام و آینده متوقف نخواهد شد. آنچه تغییر خواهد کرد نحوه گزارش برخی از داده ها به CDC است.

به گفته این آژانس، در حالی که بیشتر ردیابی داده های CDC مستقیماً تحت تأثیر پایان اورژانس بهداشت عمومی قرار نمی گیرد، گزارش های روزانه از بستری شدن در بیمارستان مرتبط با کووید ممکن است کمتر باشد. همچنین آزمایشگاه‌ها دیگر نیازی به گزارش نتایج آزمایش‌های آزمایشگاهی COVID-19 ندارند، که تشخیص اینکه چند درصد از آزمایش‌ها مثبت هستند را دشوارتر می‌کند – معیاری که برای نظارت بر موج‌های جدید عفونت‌ها مفید است. گزارش‌های مربوط به افزایش موارد و بستری شدن در بیمارستان ممکن است برای مکان‌هایی که به طور منظم اطلاعات را در اختیار CDC قرار نمی‌دهند، کمی به تعویق بیفتد، و به طور بالقوه درک این موضوع را برای مردم دشوارتر می‌کند که دقیقاً چه زمانی موارد در جامعه خود افزایش می‌یابد و زمان آن رسیده که دوباره ماسک زدن را شروع کنند.

با محو شدن ایمنی – به ویژه در افراد مسن یا کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند – یا ویروس به گونه‌ای تکامل می‌یابد که می‌تواند واکسن‌ها را در محافظت از افراد در برابر بیماری‌های شدید کمتر موثر کند، محققان در جستجوی واکسن‌ها و درمان‌های مقاوم هستند. دولت بایدن بیش از 5 میلیارد دلار را برای “پروژه نسل بعدی” کنار می گذارد تا سرعت جستجو را افزایش دهد.

هدف این برنامه توسعه واکسن‌های مخاطی است که ممکن است از بینی و گلو در برابر عفونت محافظت کند و احتمال انتقال ویروس توسط فرد بیمار را به دیگران کاهش دهد.SN: 6/10/22).

هدف دیگر تولید آنتی بادی های بادوام و مهندسی شده آزمایشگاهی است که می تواند برای درمان افراد آلوده استفاده شود. چنین آنتی‌بادی‌های مونوکلونال در آزمایش‌های بالینی در پیشگیری از بیماری شدید در افراد تازه آلوده مؤثر بودند، اما دیگر کارایی ندارند زیرا ویروس بسیار تغییر کرده است.SN: 1/13/23). اکنون، برنامه توسعه موارد جدیدی است که به بخش‌هایی از ویروس حمله می‌کنند که اغلب با تکامل ویروس تغییر نمی‌کنند.

همچنین در فهرست آرزوها، ساخت واکسن‌های جهانی ویروس کرونا است که افراد را نه تنها در برابر انواع جدید، بلکه از انواع دیگر کروناویروس‌ها نیز محافظت می‌کند. (SN: 9/29/22). ویروسی که باعث COVID-19 می‌شود راه به جایی نمی‌برد، و تعداد زیادی ویروس کرونای دیگر در میان حیوانات مانند خفاش‌ها در گردش هستند که ممکن است برای مردم نیز تهدید باشند.

داشتن یک واکسن برای محافظت در برابر طیف وسیعی از ویروس‌های مرتبط می‌تواند به جلوگیری از ایجاد دور دیگری از اورژانس‌های بهداشتی توسط ویروس‌ها در آینده کمک کند. زمان نشان خواهد داد که آیا آن هدف به واقعیت تبدیل می شود یا خیر.