وزیر بلاروس تلاش های غربی ها برای ایجاد “هرج و مرج” را نکوهش می کند ، می گوید تهدیدها علیه کشورش باید پایان یابد |

آقای مكی در یك سخنرانی ویدئویی از پیش ضبط شده به بحث سالانه مجمع ، كه امسال عملاً به دلیل همه گیری ویروس كرونا برگزار می شد ، از آنچه وی بعنوان توجه بدبینانه برخی از حوادث اخیر در كشورش توصیف كرده ابراز تأسف كرد.

وی ضمن تأیید اینکه اوضاع پیچیده شده است ، گفت که این “با توجه به شرایطی است که به ما تحمیل شده است ، در درجه اول از جاهای دیگر.”

وی “اظهارات پر از بدبینی” چندین کشور غربی را به بهانه نگرانی از حاکمیت و رفاه بلاروس رد کرد ، اما “که در واقع چیزی بیش از تلاش برای ایجاد هرج و مرج و هرج و مرج در کشور ما نیست.”

و وزیر امور خارجه از تلاش تعداد معینی از کشورها “برای سو abuse استفاده از سکوی” سازمان ملل و شورای امنیت ، برای دفاع از “جاه طلبی های باریک سیاسی” آنها ابراز تأسف کرد.

انتخاب “پاک” ریاست جمهوری

آقای Makeï یادآوری کرد که در ماه اوت گذشته ، پس از انتخابات ریاست جمهوری ، مردم بلاروس “روشن” انتخاب یک کشور “با ثبات و مرفه” ، با تمرکز بر صلح ، همسایگی خوب و توسعه پایدار را انجام دادند.

“با این حال ، به جای احترام به این انتخاب ، ما شاهد تلاش برای بی ثبات کردن وضعیت کشور هستیم ،” وی اظهار داشت ، در پی تلاش های ناموفق برای “تحمیل” انقلاب های رنگی “بر ما ، اکنون ما شاهد تداخل خارجی با هدف تضعیف بنیاد دولت ما است. “

وی هشدار داد که چنین مداخله ای اعمال تحریم ها یا سایر اقدامات قهری را که “فقط نتایج معکوس داشته و برای همه مضر خواهد بود” محکوم کرد.

آقای مكی اصرار كرد كه آینده بلاروس توسط مردم آن تصمیم خواهد گرفت ، “نه در موانع” ، بلكه از طریق “گفتگوی متمدن ، از جمله روند اصلاحات قانون اساسی”.

وی قاطعانه اقدامات یک جانبه اجباری در روابط بین الملل را رد کرد و محاصره تجاری ، مالی و اقتصادی اعمال شده توسط کوبا توسط ایالات متحده را به عنوان نمونه بارز اثرات “مضر” این اقدامات عنوان کرد.

برای وزیر امور خارجه ، این “وسیله خفگی” برای اعمال فشار به روشی خودسرانه بر کشورهای مستقل غیرقابل قبول است و باید فوراً متوقف شود.

تأثیر COVID-19

متأسفانه ، همه گیری به وضوح نشان داده است که در اوج بحران جهانی بهداشت ، جامعه جهانی “که درباره آن بسیار صحبت می کنیم” اساساً قادر به تأمین امیدهای خود نبود.

وی گفت: “واضح است كه تصور این بود كه این چالشی است كه بهتر است بصورت جداگانه مورد توجه قرار گیرد.”

متأسفانه ، برخی اظهار داشتند كه دیگران را به عمل نادرست در مبارزه با COVID-19 متهم كردند و بنابراین ، “جامعه جهانی رویكرد مشترکی را ترسیم نكرد ، بنابراین مسئله واقعی نه چندان در همه گیر همه جای دیگر است”. .

و گرچه چیزهای زیادی برای دیدن و آموختن از این بحران باقی مانده است ، اما کاملاً مسلم است که اپیدمی ویروس کرونا از یک سو نیاز شدید به یک کشور قوی را روشن کرده است ، و از سوی دیگر ، به وضوح نشان داده است که چگونه دنیا واقعاً است.

“در واقع ، هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند در حل مشکلاتی که در مقیاس جهانی هستند پیشرفت واقعی داشته باشد. ما باید یاد بگیریم که با هم کار کنیم. “

توسعه مهم است

وزیر امور خارجه برای پیشبرد توسعه پایدار و تحقق برنامه 2030 ، بر اهمیت مشارکت تأکید کرد و گفت: بلاروس شرکای داخلی و بین المللی را در حمایت از اقتصاد سبز درگیر می کند.

به گفته آقای ماکی ، این سال غیرمعمول بشریت را مجبور به بازنگری در شیوه زندگی خود کرده است و به جلو ، ملت ها باید هدف خود را برای ساختن جهانی بهتر قرار دهند.

وی گفت ، به همین ترتیب ، سازمان ملل و شورای امنیت باید با زمان گذشته ، جنگ ها را خاتمه دهند و به ملت ها برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار (SDG) کمک کنند ، و قول حمایت قاطع کشورش را داد.

بیانیه کامل (به روسی) در اینجا موجود است.