وزیر امور خارجه آلمان گفت: بیماری همه گیر نشان می دهد همکاری بین المللی “نتیجه می دهد” |

هایکو مااس نمونه هایی از تلاش های اخیر صلح ، مانند آتش بس در اوکراین ، احتمال مذاکرات مجدد بین طرف های درگیر در لیبی و تحولات روابط اسرائیل و کشورهای عربی در منطقه خلیج فارس را برجسته کرد.

“این بحران همچنین نشان می دهد که همکاری های بین المللی نه یک ایدئولوژی است و نه به خودی خود هدف است. برعکس ، نتیجه می دهد. ”

آتش بس “سقوط در گوش ناشنوا”

با وجود این پیشرفت ، وی هشدار داد که “ما هنوز از نگرش جدید جهانی بسیار فاصله داریم” ، زیرا درخواست دبیرکل سازمان ملل متحد برای آتش بس جهانی در طی بیماری همه گیر “در بسیاری از نقاط به گوش ناشنوا می رسد.”

وزیر امور خارجه همچنین بر لزوم اقدامات بیشتر علیه خشونت و تروریسم در ساحل و حل درگیری های تقریباً یک دهه در سوریه تأکید کرد.

وی در ادامه به اهمیت عدالت در دستیابی به صلح پایدار ، چه در سوریه و چه در سایر نقاط اشاره کرد. وی بر تعهد آلمان در پاسخگویی مرتکبان جنایات علیه بشریت و همچنین حمایت این کشور از سازوکارهای سازمان ملل برای تحقیق در مورد این جنایات تأکید کرد.

از نظر آقای ماس ، کسانی که “مرز درست و غلط را مخدوش می کنند” نظم بین المللی و همزیستی مسالمت آمیز را به خطر می اندازند.

اقدامات بیشتر در مورد پرونده Navalny

“این مربوط به کسانی است که مانع کار نهادهایی مانند دادگاه کیفری بین المللی می شوند. این در مورد کسانی است که شورای امنیت را یکی پس از دیگری وتو مسدود می کنند و با تاکتیک های مداوم جدید تأخیر از اصلاح فوری آن جلوگیری می کنند “.

“و این به ویژه در مورد افرادی که با قوانین بین المللی مخالف هستند صدق می کند ، اگرچه به عنوان اعضای دائمی شورای امنیت ، مسئولیت ویژه ای در مورد حمایت از آن دارند.”

آقای مااس از روسیه خواست “بیشتر کار کند” تا مسمومیت الکسی ناوالنی سیاستمدار مخالف را بررسی کند.

“موردی از این قبیل باید عواقب داشته باشد. اتحادیه اروپا (اتحادیه اروپا) حق اعمال تحریم ها را برای خود محفوظ می داند. ”

افراد را در مرکز واکنش همه گیر قرار دهید

وزیر امور خارجه سخنان خود را با تأمل در مورد بیماری همه گیر COVID-19 و تأثیرات طولانی مدت آن ، از جمله گرسنگی ، فقر ، آوارگی و درگیری آغاز کرد.

به دلیل ادامه بحران جهانی ، بحث سالانه در مجمع عمومی سازمان ملل تقریباً بطور مجازی برگزار می شد و رهبران جهان فیلمهای سخنرانیهای خود را از قبل ضبط شده ارائه می دادند.

آقای مااس ، كه اظهارات خود را در خانه ضبط كرد ، جایی كه پس از تماس با شخصی كه ویروس دارد تحت قرنطینه است ، گفت: “تا زمانی كه ویروس در آنجا وجود داشته باشد ، این می تواند بر همه ما تأثیر بگذارد.”

“به همین دلیل است که فقط زمانی که همه گیری را در سراسر جهان کنترل کنیم ، قادر خواهیم بود که در دراز مدت بر آن غلبه کنیم.”

آقای مااس خواستار آن شد كه مبتلایان به COVID-19 در كل پاسخ قرار بگیرند ، در حالی كه جستجوی واكسن علیه این بیماری “نباید یك مسابقه یا یك مسابقه زیبایی باشد.” در اینجا ، وی “تعهد واضح” آلمان در توزیع عادلانه هر نوع واکسن یا دارو را تأکید کرد.

آلمان همچنین در سال جاری بیش از سه میلیارد یورو برای مدیریت بحران جهانی اختصاص داده است که بیشتر در سازمان ملل ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، صندوق بین المللی پول (صندوق بین المللی پول) و بانک جهانی متمرکز شده است.

بیانیه کامل در اینجا موجود است