هدف شبکه جدید نجات جان مهاجران در قاره آمریکا است

هزاران نفری که به دنبال زندگی بهتر هستند با عبور از بیابان ها، رودخانه ها و مناطق دورافتاده منطقه با مرگ خود مواجه می شوند. پروژه مهاجران گمشده IOM، 1433 مورد مرگ را در سال گذشته ثبت کرد که بالاترین رقم از زمان تأسیس آن در سال 2014 است.

این پروژه توسط موسسه داده های جهانی (GDI) آژانس سازمان ملل متحد اداره می شود که این هفته اولین شبکه مهاجران گمشده در قاره آمریکا را راه اندازی کرد.

جان ها را نجات دهید، حمایت کنید

هدف نجات جان ها، بهبود جمع آوری داده ها و حمایت از خانواده های بازماندگان است.

زمانی که مردم به مسیرهای مهاجرت امن و منظم دسترسی داشته باشند، این احتمال را افزایش می دهد آنها می توانند کمک کنند کوکو وارنر، مدیر GDI، گفت: به رونق اقتصادی در خانه و مکان مقصدشان.

او افزود که کمبود این مسیرهای منظم «اغلب وجود دارد نتایج غم انگیز و است یک فرصت از دست رفته“.

این شبکه سازمان های جامعه مدنی، نهادهای دولتی، روزنامه نگاران و دیگر بازیگران کلیدی را به هم متصل می کند. شرکت‌کنندگان در «کافه‌های مجازی»، یک ابتکار پروژه مهاجران گمشده، که سه سال پیش تأسیس شد، ملاقات می‌کنند.

در جستجوی عزیزان

اولین جلسه که روز چهارشنبه برگزار شد، بر چالش هایی متمرکز بود که خانواده های آمریکای مرکزی در جستجوی عزیزان گمشده خود با آن مواجه هستند.

اگرچه تعداد دقیق افرادی که در این منطقه جان خود را از دست داده اند مشخص نیست، بر اساس داده های پروژه مهاجران گمشده، حداقل 7495 نفر بین سال های 2014 تا 2022 جان خود را از دست داده اند.

مردم در خیابان های Lajas Blancas در پاناما، یک مرکز پذیرش مهاجران در نزدیکی مرز با کلمبیا قدم می زنند.

مردم در خیابان های Lajas Blancas در پاناما، یک مرکز پذیرش مهاجران در نزدیکی مرز با کلمبیا قدم می زنند.

شبکه جدید همچنین برای تقویت ظرفیت های ملی و منطقه ای برای جمع آوری و تبادل داده ها در مورد مرگ و میر و ناپدید شدن مهاجران کار خواهد کرد.

اقدامات شامل صدور توصیه هایی برای تلاش و جلوگیری از این مرگ ها و ناپدید شدن ها، جستجو و شناسایی متوفیان و ارائه حمایت و غرامت به خانواده های آنها خواهد بود. همچنین ایجاد اتحادهای استراتژیک بین شرکت کنندگان را با انجام تحقیقات مشترک از جمله اقدامات دیگر تسهیل خواهد کرد.

ابتکار کافه

پروژه مهاجران گمشده ابتکار «کافه‌های مجازی» را در سال 2020 تأسیس کرد.

IOM گفت تا به امروز، آنها تنها فضایی در قاره آمریکا هستند که در آن نمایندگان جامعه مدنی، روزنامه‌نگاران، هنرمندان، محققان و نمایندگان نهادهای دولتی و بین‌دولتی به طور خاص برای بحث در مورد مسائل مربوط به مرگ و میر و ناپدید شدن مهاجران گرد هم آمده‌اند.