هائیتی: WFP هشدار داد در میان افزایش سطح گرسنگی، “جهان نمی تواند منتظر فاجعه قبل از اقدام باشد”

ژان مارتین بائر، مدیر کشور برنامه جهانی غذا (WFP) گفت: “هائیتی نمی تواند صبر کند.” ما نمی‌توانیم منتظر بمانیم تا ابعاد این مشکل در مرگ‌ها بیان شود تا دنیا پاسخ دهد، اما ما به این سمت می‌رویم.»

بر اساس تجزیه و تحلیل جدید طبقه بندی مرحله امنیت غذایی یکپارچه، نیمی از جمعیت – 4.9 میلیون نفر – اکنون برای دسترسی به غذا با مشکل مواجه هستند. یافته‌ها نشان می‌دهد که تعداد گرسنه‌های شدید در هائیتی افزایش قابل توجهی داشته است و این تعداد از سال 2016 سه برابر شده است.

بر اساس گزارش بانک جهانی، از هر ده هائیتی هشت نفر در حال حاضر کمتر برای وعده های غذایی هزینه می کنند و این کشور در بین ده کشور اولی است که بیشترین تاثیر را از تورم قیمت مواد غذایی دارد.

کشاورزان فلج شده توسط خشونت، هزینه های بالا

کشاورزان به دلیل گرانی بذر و کود در زمانی که گسترش گروه‌های مسلح مناطق روستایی را با خشونت مواجه کرده است، مجبور به کاهش سطح کاشت شده‌اند.

شرایط اضطراری متعدد تأثیر قابل توجهی بر سلامت و تغذیه کودکان هائیتی دارد که دسترسی محدودی به غذای مغذی دارند. سوءتغذیه ایمنی آنها را به خطر می اندازد، آنها را در برابر بیماری هایی مانند وبا آسیب پذیر می کند و باعث سایر مشکلات سلامتی مادام العمر از جمله رشد ضعیف شناختی می شود.

حدود یک میلیون کودک در هائیتی به دلیل ناامنی و عوامل دیگر از تحصیل بازمانده اند.

حدود یک میلیون کودک در هائیتی به دلیل ناامنی و عوامل دیگر از تحصیل بازمانده اند.

کمک های غذایی برای نجات زندگی مورد نیاز است

کمک های بشردوستانه پایدار توانسته است از آسیب پذیرترین جوامع در سیته سولیل، منطقه ای از پایتخت شهر پورتو پرنس حمایت کند. با این حال، عملیات برنامه جهانی غذا با بودجه ناکافی و به خطر افتاده است و به 125 میلیون دلار در شش ماه آینده نیاز دارد.

آقای بائر گفت: “این مهم است که هم کمک های غذایی نجات بخش به آسیب پذیرترین هائیتی ها برسد و هم طرح های تاب آوری و شبکه ایمنی همچنان در اولویت قرار دارند تا بتوانیم به علل اصلی گرسنگی رسیدگی کنیم.” ما به شدت به افزایش بودجه و اراده سیاسی برای بسیج نیاز داریم. دنیا نمی‌تواند منتظر یک فاجعه بزرگ قبل از عمل باشد.»

تمرکز آژانس بر تقویت سیستم‌های حفاظت اجتماعی و غذایی ملی که برای تلاش‌ها و توسعه هائیتی حیاتی هستند، باقی می‌ماند. او گفت که در حالی که مسلم است که کمک های نجات دهنده یک نیاز فوری است، ایجاد تاب آوری طولانی مدت برای مردم هائیتی باید در اولویت قرار گیرد.