مقامات سازمان ملل می گویند که کشتی غرق شده در ایتالیا باید اقداماتی را برای نجات جان انسان ها آغاز کند

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل گفت: «هر فردی که به دنبال زندگی بهتر است، سزاوار امنیت و کرامت است. “ما به مسیرهای امن و قانونی نیاز داریم برای مهاجران و پناهندگان.»

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد (UNCHR) و سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) در بیانیه ای مشترک برای قربانیان و قربانیان ابراز همدردی کردند. از کشورها خواست منابع و قابلیت ها را افزایش دهند تا به طور موثر به مسئولیت های خود عمل کنند.

ممکن است تعداد کشته ها افزایش یابد

از عصر یکشنبه، 45 جسد بی جان پیدا شده بود، اما تیم های جستجو و نجات در حال انجام است می ترسید که تعداد کشته ها بدتر باشد، آژانس ها گفتند. گزارش های خبری حاکی از آن است که یک نوزاد و یک کودک کوچک در میان کشته شدگان هستند.

گزارش ها حاکی از آن است حداقل 170 نفر در هواپیما بودند کشتی کوچک، از جمله کودکان و خانواده ها. آژانس پناهندگان سازمان ملل گفت که اطلاعات دریافتی نشان می دهد که ممکن است وجود داشته باشد 80 بازمانده. برخی از آنها برای مداوا در بیمارستان بستری شده اند.

“وحشتات غیر قابل قبول”

“این است غیرقابل قبول است که شاهد چنین وحشت هایی باشیمکیارا کاردولتی، نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در ایتالیا، سریر مقدس و سن مارینو، گفت، با خانواده ها و کودکانی که به قایق های غیرقابل تردد سپرده شده اند. این تراژدی باید ما را وادار کند که هم اکنون اقدام و عمل کنیم.»

قایق ترکیه را ترک کرده بود، با بسیاری از مسافران از افغانستان و پاکستان می آیند. کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) با اشاره به اینکه نزدیک به نیمی از افرادی که در این مسیر وارد شده اند، افرادی هستند که از افغانستان فرار کرده اند، گفت: در سال 2022، مردم ترکیه حدود 15 درصد از کل ورودی های دریایی به ایتالیا را تشکیل می دادند.

ظرفیت های نجات “ناکافی”.

این آژانس‌ها گفتند که مکانیسم‌های اتحادیه اروپا برای عملیات‌های نجات “به فوریت مورد نیاز است”.

خانم کاردولتی گفت برای جلوگیری از تراژدی‌هایی مانند این، «بیش از هر زمان دیگری ضروری است تقویت ظرفیت نجاتکه هنوز ناکافی است».

لورنس هارت، مدیر دفتر هماهنگی IOM برای دریای مدیترانه، گفت که این کشتی غرق شده نشان می دهد که چگونه پدیده باید با مهاجرت از طریق دریا مقابله کرد توسط تمام کشورهای اروپایی

رویکرد جدید مورد نیاز است

این نیاز به حمایت انسان دوستانه دارد و اتخاذ رویکردی که محرک های متعدد را در نظر می گیرد که هستند باعث فرار مردم می شود، او گفت.

پروژه مهاجران گمشده IOM گزارش می دهد که حداقل 220 نفراز جمله کسانی که در روز یکشنبه جان باختند، داشته اند مرد یا ناپدید شد مرکزی مسیر مدیترانه ای در سال 2023.