مقامات ارشد سازمان ملل متحد خواهش می کنند که از هائیتی دست نکشید

این تماس در بحبوحه گزارش‌هایی مطرح می‌شود که وضعیت در هائیتی روز به روز بدتر می‌شود و شهروندان با خشونت‌های مارپیچ، حقوق بشر و موارد اضطراری غذایی و همچنین اپیدمی وبا مواجه هستند.

نفوذ باندهای مسلح در پایتخت، پورتو پرنس، و فراتر از آن به طور تصاعدی در حال افزایش است و به وزارت آرتیبونیت، سبد نان کشور می رسد. خشونت مسلحانه – از جمله آدم ربایی و خشونت جنسی علیه زنان و دختران – نیز در حال افزایش است.

این شش مقام ارشد به نمایندگی از آژانس های امدادی سازمان ملل و سازمان های غیر دولتی بین المللی، با افرادی که به کمک های بشردوستانه نیاز دارند، و همچنین با شرکای محلی و بین المللی دیدار کردند.

آنها همچنین با نخست وزیر آریل هنری و سایر مقامات ارشد دولتی گفتگو کردند و با نمایندگان جامعه مناطق تحت کنترل یا تحت نفوذ باندهای مسلح دیدار کردند.

جلسه توجیهی سازمان ملل در مورد هائیتی، با اسنات لوبرانی، زنان سازمان ملل، طارق طالحما، OCHA، و دومینیک مک سورلی، نگرانی در سراسر جهان

سارا بورداس ادی، رئیس بخش پشتیبانی میدانی بشردوستانه یونیسف در پایان این سفر دو روزه گفت: “نیازهای بشردوستانه در هائیتی بی سابقه است.” رنج یک کودک هائیتی امروز با رنج یک کودک هائیتی در چند سال پیش قابل مقایسه نیست. به عنوان انسان دوستان، ما در حال یافتن راه هایی برای دسترسی به نیازمندان از جمله در مناطق تحت کنترل باندها هستیم. برای اینکه این امر به شیوه ای پایدار اتفاق بیفتد، ما همچنین به جامعه اهداکنندگان نیاز داریم که از هائیتی دست نکشند.»

علیرغم مشکلات، مقامات سازمان ملل و سازمان های غیردولتی خاطرنشان کردند که واکنش های بشردوستانه همچنان در حال افزایش است و حتی متعهد به حمایت بیشتر از امدادگران در محل هستند.

شوکو آراکاکی، مدیر بخش واکنش بشردوستانه جمعیت سازمان ملل، گفت: «جمعیت احساس ناامیدی می‌کند، اما من انعطاف‌پذیری و پتانسیل زنان و دخترانی را که می‌خواهند به ساختن آینده‌ای بهتر برای کشور، جوامع و خانواده‌های خود کمک کنند، دیدم. صندوق (UNFPA) “آنها به حمایت فوری بهداشتی و روانی اجتماعی و همچنین به معیشت و توانمندی اقتصادی برای بهبودی نیاز دارند.”

امسال، سازمان ملل و شرکای آن به 715 میلیون دلار برای کمک به بیش از سه میلیون نفر در هائیتی نیاز دارند. این بیش از دو برابر مبلغ درخواست شده برای سال گذشته و بالاترین مبلغ از زمان زلزله 2010 است.

طارق طلحما، سرپرست بخش عملیات و دفاع دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA)، اسنات لوبرانی، سرپرست مدیر و رئیس بخش بشردوستانه دفتر زنان سازمان ملل متحد در ژنو نیز در این بازدید شرکت داشتند. ، دومینیک مک سورلی، سفیر بشردوستانه برای نگرانی در سراسر جهان، و مارک اسمیت، معاون امور بشردوستانه و اضطراری World Vision.

آقای طالحما گفت: «بیش از کمک های بشردوستانه، چیزی که مردم هائیتی به آن نیاز دارند صلح، امنیت و حفاظت است. ما نمی توانیم اجازه دهیم هائیتی به یک بحران فراموش شده تبدیل شود.