مشکلات اقتصادی چشم انداز شغلی در کشورهای کم درآمد را مختل می کند: ILO

سازمان بین‌المللی کار در گزارش جدید نظارت بر دنیای کار نشان می‌دهد در حالی که در کشورهای با درآمد بالا، تنها 8.2 درصد از افرادی که مایل به کار هستند بیکار هستند، این تعداد به افزایش می‌یابد. بیش از 21 درصد در کشورهای کم درآمد – یا از هر پنج نفر یک نفر.

کشورهای کم درآمد در مشکلات بدهی بدترین آسیب را می بینند، با بیش از یک نفر از هر چهار نفری که می خواهند کار کنند نمی توانند شغلی را تضمین کنند.

افزایش شکاف شغلی

میا سپو، دستیار مدیر کل مشاغل و حمایت اجتماعی سازمان بین‌المللی کار، گفت که انتظار می‌رود نرخ بیکاری جهانی به کمتر از سطح قبل از همه‌گیری برسد، با نرخ پیش‌بینی شده 5.3 درصد در سال 2023، معادل 191 میلیون نفر.

با این حال، کشورهای کم درآمد، به ویژه کشورهای آفریقایی و منطقه عربی، بودند بعید است شاهد چنین کاهش هایی باشیم در بیکاری امسال

وی گفت که شکاف جهانی شغل در سال 2023، که به کسانی که می خواهند کار کنند اما شغلی ندارند، اشاره دارد، پیش بینی می شود به 453 میلیون نفر افزایش یابد. زنان 1.5 برابر بیشتر مبتلا می شوند نسبت به مردان

آفریقا بیشترین ضربه را خورد

آژانس سازمان ملل همچنین نشان داد که بازار کار آفریقا در طول همه گیری شدیدترین ضربه را دیده است، که توضیح داد: سرعت کم بهبودی در این قاره

ILO توضیح داد که بر خلاف کشورهای ثروتمند، مشکلات بدهی در سراسر قاره و فضای مالی و سیاستی بسیار محدود به این معنی است که تعداد کمی از کشورهای آفریقایی می توانند بسته های محرک جامعی را که برای تحریک بهبود اقتصادی نیاز دارند، اجرا کنند.

حمایت اجتماعی ناکافی

خانم سپو تاکید کرد که بدون بهبود چشم انداز شغلی مردم، وجود خواهد داشت بدون بهبود اقتصادی و اجتماعی. به همان اندازه مهم است سرمایه گذاری در شبکه های ایمنی رفاهی برای کسانی که شغل خود را از دست می دهند، مقام ارشد سازمان بین المللی کار تاکید کرد که اغلب در کشورهای کم درآمد کافی نیست.

بر اساس تحقیقات این آژانس، افزایش حمایت اجتماعی و گسترش مستمری های سالمندی، تولید ناخالص داخلی (GDP) سرانه را در کشورهای با درآمد پایین و متوسط ​​تقریباً 15 درصد در طول یک دهه افزایش می دهد.

سود سرمایه گذاری اجتماعی

هزینه سالانه چنین اقداماتی حدود 1.6 درصد تولید ناخالص داخلی خواهد بود – یک سرمایه گذاری “بزرگ اما غیرقابل عبور”. خانم سپو پیشنهاد کرد که این مبلغ می تواند با ترکیبی از مشارکت های اجتماعی، مالیات ها و حمایت های بین المللی تامین شود.

او گفت: “سرمایه گذاری در حمایت اجتماعی سود اقتصادی دارد.”

خانم سپو همچنین اصرار داشت که نیاز به ایجاد فضای مالی برای سرمایه گذاری اجتماعی در کشورهای کم درآمد باید «به عنوان بخشی از بحث جهانی جاری در مورد اصلاح ساختار مالی بین المللی

برای آینده کاری آماده شوید

خانم سپو گفت در حالی که تقسیم بیکاران پیش بینی شده در این گزارش نگران کننده بود، اما “غیرقابل اجتناب” نبود، و اقدام هماهنگ درست در زمینه مشاغل و بودجه حمایت اجتماعی می تواند از بهبود و بازسازی حمایت کند که هیچ کس را پشت سر نمی گذارد.

در خواستار افزایش ظرفیت برای توسعه «سیاست‌های بازار کار منسجم و مبتنی بر داده‌ها» این مقام ارشد سازمان بین المللی کار که از آسیب پذیرترین افراد محافظت می کند، اصرار داشت که این نیروها باید بر ارتقاء مهارت و مهارت مجدد نیروی کار برای آماده کردن آن برایدنیای کار سبزتر و دیجیتالی تر“.