مرگ و میر کودکان در اوکراین به “نقطه عطف غم انگیز” رسید

کاترین راسل، مدیر اجرایی یونیسف گفت: از زمان تشدید جنگ، حداقل 501 کودک کشته شده اند. این یک نقطه عطف غم انگیز دیگر برای کودکان و خانواده های اوکراین است.

آخرین به روز رسانی OHCHR ثبت شده است 765 تلفات غیرنظامی در اوکراین، از 1 تا 31 مارس، که شامل 178 کشته و 587 زخمی شد.

از زمان تهاجم در 24 فوریه 2022 تا 2 آوریل 2023، دفتر ثبت کرد 22607 تلفات غیرنظامی: 8451 کشته و 14156 مجروح.

ولکر تورک کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت: «این ارقام فقط نوک کوه یخ هستند. بیشتر تلفات ناشی از استفاده نیروهای روسی از تسلیحات انفجاری گسترده در محله های مسکونی بوده است.

وی روز جمعه خطاب به شورای حقوق بشر گفت که قوانین بین المللی هر روز نقض می شود و افزود که دفتر او جنایاتی مانند اعدام های موقت، ناپدید شدن اجباری، خشونت جنسی و سایر موارد نقض فاحش را مستند کرده است.

“پشت هر شماره یک خانواده از هم پاشیده است”

مدیر اجرایی یونیسف گفت: کودکان و خانواده ها در اوکراین هستندپرداخت بالاترین قیمت برای این جنگ وحشیانه».

«پشت هر شماره خانواده ای است که از هم پاشیده و برای همیشه تغییر کرده است. این دل خراش است،” او گفت.

در پاسخ، یونیسف به کودکان کمک های حیاتی از جمله مراقبت و حمایت روانی اجتماعی ارائه می کند. تجزیه و تحلیل یونیسف نشان می دهد که درصد کودکانی که در فقر زندگی می کنند تقریبا دو برابر شده است از 43 درصد به 82 درصد. این وضعیت به ویژه برای 5.9 میلیون نفر چه کسانی هستند در حال حاضر آواره در داخل اوکراین

در همین حال کودکان و خانواده ها دسترسی به خدمات اولیه به شدت محدود شده است. تخمین زده می شود که 1.5 میلیون کودک در معرض خطر افسردگی، اضطراب، اختلال استرس پس از سانحه و سایر مشکلات سلامت روان هستند. اثرات بالقوه دراز مدت و مفاهیم

بیشتر از 800 مرکز بهداشتی و درمانی گزارش شده است آسیب دیده یا از بین رفته است با گلوله باران و حملات هوایی.

پسربچه ای نه ساله به مادرش کمک می کند تا آوارهای خانه را که به شدت آسیب دیده است پاکسازی کند.

© یونیسف/دیگو ایبارا سانچز

پسربچه ای نه ساله به مادرش کمک می کند تا آوارهای خانه را که به شدت آسیب دیده است پاکسازی کند.

هزاران نفر از درگیری فرار می کنند

هزاران کودک در حال فرار از درگیری در سراسر اوکراین هستند از دست دادن واکسن های حیاتی یونیسف گفت برای محافظت از آنها در برابر فلج اطفال، سرخک، دیفتری و سایر بیماری های تهدید کننده زندگی.

از زمان شروع جنگ، این آژانس با حمایت جامعه بین المللی، این کار را انجام داده است وسایل آموزشی برای 1.8 میلیون کودک و بیش از 2.5 میلیون کودک را در برنامه های آموزشی درگیر کرد.

یونیسف نیز چنین کمک هایی را ارائه کرده است سلامت روان و حمایت روانی اجتماعی به 4.6 میلیون کودک و مراقب، پاسخ به خشونت مبتنی بر جنسیت خدمات به 725000 زن و کودک، دسترسی به آب سالم برای 5.6 میلیون نفر، خدمات مراقبت های بهداشتی به 5.4 میلیون نفر، و کمک نقدی چند منظوره به 277000 خانوار در داخل اوکراین و در کشورهای میزبان پناهندگان.

“صلح نمی تواند به زودی برسد”

«در نهایت، کودکان و خانواده ها به آرامش نیاز دارند; خانم راسل گفت. «جنگ همیشه همین است بدترین دشمن بچه هاچه در اوکراین، چه درگیری‌های بی‌شماری دیگر در سراسر جهان.»

هر بچه، مهم نیست کجا زندگی می کنند، شایسته بزرگ شدن در محیطی آرام است، او گفت.

او افزود: “هیچ کودکی نباید دوران کودکی را تجربه کند که زخمی از خشونت و ترس باشد.”

تأثیر جنگ در اوکراین بر سلامت روان کودکان I یونیسف