شورای امنیت هشدار داد: اعتراضات خشونت آمیز ناشی از قتل ، هائیتی را به مرز بی ثباتی می رساند |

نماینده ویژه هلن لا لیم ، که رئیس دفتر ادغام سازمان ملل در هائیتی (BINUH) نیز است ، گفت که نگرانی از آینده پس از ترور مونفریر دوروال ، رئیس کانون وکلا در بندر او پرنس ، قابل لمس است. ، برای بسیاری ، نمونه ضعیف دولت قانون در سراسر کشور کارائیب است.

وی گفت: “كشتار مایتر دوروال برای جامعه هائیتی فقدانی تلخ است زیرا وی نمونه ای از مشاركت مدنی و تعهد به ارتقا rule قانون قانون بود” -او پرنس – با حرکاتی که مقامات دولتی و یک گروه حاشیه ای “Fantom 509” از افسران پلیس ناراضی که بی نظمی را به پایتخت می آورند ، حادتر شده اند.

مجرمان را از خود بازخواست کنید

در حالی که پلیس و مقامات قضایی برای پاسخگویی به خواسته های قانونی هائیتی برای پاسخگویی تلاش می کنند ، خشونت همچنان ادامه دارد. وی گفت: “درک گسترده مصونیت از مجازات که این پویایی به وجود می آورد تنها با اطمینان از حمایت از حقوق قربانیان نقض حقوق بشر و نقض حقوق بشر و پاسخگویی مرتکبان به آن قابل کنترل است.”

وی گفت ، به طور حتم ، سرویس پلیس ملی از زمان مسئولیت تنها تأمین امنیت ، به طور مداوم مهارت عملیاتی خود را ثابت کرده است. با این وجود ، حداقل 10 هزار افسر پلیس آموزش دیده و مجهز برای مطابقت با استانداردهای پلیس پذیرفته شده در سطح بین المللی مورد نیاز است.

وی تأکید کرد که افسران باید از طریق دولت خود به اندازه کافی بودجه و مجهز شوند تا از کمبودهای مکرر عبور کنند.

قطبش ، ضعف نهادی

وی با تأکید بر اینکه قطب حاد سیاسی و نهادهای ضعیف دولتی کاتالیزورهای شناخته شده خشونت هستند ، گفت که انتصاب رئیس جمهور جوین موز در یک شورای انتخابات موقت جدید به همین ترتیب “واکنش های شدیدی” از دادگاه صلاحیت را به همراه داشته است ، گویا به دلیل عدم نمایندگی و دامنه مأموریت.

وی گفت: “عدم اعتماد مداوم بین نیروهای سیاسی ، مانع کوچکترین پیشرفت در اولویت هایی است که قبلاً توافق گسترده ای را در طیف سیاسی به دست آورده بود” ، به ویژه در مورد لزوم اصلاح قانون اساسی – قبل از انتخابات تازه.

فراخوانی برای تمدید قرارداد اجتماعی

در حالی که هائیتی خود را برای ورود به چرخه جدید انتخاباتی آماده می كند ، گفت كه رسیدگی به چارچوب و تقویم انتخاباتی بسیار مهم است تا خطر نظرسنجی های اعتراض آمیز و خشونت بیشتر كاهش یابد.

وی گفت ، از طرف خود ، BINUH به مشاركت ذینفعان ملی ادامه خواهد داد ، و دولت ها را تحت فشار قرار می دهد تا پشتیبانی خود را از روندی تقویت كنند كه – در صورت مدیریت صحیح – باعث احیای مجدد قرارداد اجتماعی بین شهروندان هائیتی و ایالت می شود.

بیش از هر چیز دیگری ، وی گفت: “این توانایی طبقات سیاسی و اقتصادی هائیتی برای سازش و حل اختلافات خود بدون توسل به خشونت است” و ظرفیت نهادهای نوپای هائیتی برای برداشتن گام های لازم – که تعیین می کند آیا انتخابات آزاد ، عادلانه و فراگیر برگزار می شود.

ایستاده با پشتیبانی

باید دید آیا تلاش برای راه اندازی مجدد اقتصاد به نتیجه می رسد و آیا سرانجام به مسئله چند ساله مصونیت از مجازات پرداخته خواهد شد یا خیر.

در تمام مدت ، وی گفت دفتر وی آماده حمایت از مقامات است. این کار با استفاده کارآمدتر از منابع سیاسی و برنامه ای سازمان ملل برای رفع موانع ساختاری غیرقابل حل ، و امکان توسعه پایدار برای همه هائیتی ها ، همچنان به تبدیل خود ادامه خواهد داد.