شورای امنیت سازمان ملل درخواست های منعکس شده برای پایان دادن به جنگ در اوکراین را می شنود

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، در شورایی که از زمان تهاجم گسترده روسیه در یک سال پیش تاکنون بیش از 40 مناظره در مورد مناقشه برگزار کرده است، گفت: «زندگی برای مردم اوکراین جهنمی زنده است».

به همین مناسبت، این ارگان 15 عضوی در پی درخواست جدید مجمع عمومی سازمان ملل متحد مبنی بر خروج فوری روسیه از اوکراین، که در یازدهمین نشست اضطراری سازمان جهانی از سر گرفته شده در روز پنجشنبه به تصویب رسید، نشستی در سطح وزیران برگزار کرد.

اسلحه ها اکنون صحبت می کنند، اما در نهایت همه ما می دانیم که مسیر دیپلماسی و پاسخگویی، راه رسیدن به صلح عادلانه و پایدار استدبیر کل سازمان ملل متحد گفت: در راستای منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی.

را تعارض 30 درصد مشاغل قبل از جنگ را حذف کرده است، میلیون ها نفر آواره شده اند، و تقریبا 40 درصد جمعیت اوکراین نیاز به کمک و حفاظت دارند. تقریبا 10 میلیون نفراز جمله 7.8 میلیون کودک، در خطر اختلال استرس پس از سانحه حادوی با بیان اینکه روسیه نیز رنج می برد عواقب مرگبار

“ما باید جلوگیری از تشدید بیشتر، هر تلاش معناداری را برای پایان دادن به خونریزی تشویق کنید و در نهایت، به صلح فرصت بده،” او گفت.

دمیترو کولبا (سر میز)، وزیر امور خارجه اوکراین، در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره حفظ صلح و امنیت اوکراین سخنرانی می کند.

دمیترو کولبا (سر میز)، وزیر امور خارجه اوکراین، در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره حفظ صلح و امنیت اوکراین سخنرانی می کند.

اوکراین: عدالت باید اجرا شود

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین به نقض آشکار مفاد منشور مرتبط با آن اشاره کرد اعمال تجاوزکارانه، گفتن “روسیه مشکل جهان است

او گفت: «عدالت باید اجرا شود. در این راستا، او خواستار ایجاد یک دادگاه ویژه شد با صلاحیت قضایی در مورد جنایت تجاوز به اوکراین و توانایی مقابله با مصونیت های شخصی مجرمان اصلی.

«صلح یعنی عدالت، و همه کشورهای صلح دوست صلح را به دست خواهند آورد در میدان نبرد و میز دیپلماسی.» او خواستار یک دقیقه سکوت به یاد قربانیان تجاوز شد.

روسیه: هدف نابودی اوکراین نیست

واسیلی نبنزیا سفیر روسیه گفت: “هدف عملیات نظامی ما نابودی اوکراین نیست”. اما، فرصتی برای ایجاد صلح از دست رفته بود.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل، در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره تهدیدات علیه صلح و امنیت بین المللی سخنرانی می کند.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل، در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره تهدیدات علیه صلح و امنیت بین المللی سخنرانی می کند.

او با یادآوری اینکه درگیری با کودتای سال 2014 آغاز شد، گفت که اوکراین “قربانی نیست” و “تا آرنجش در خون و خالکوبی های نازی هاست”. وی افزود: اگر کیف با مردم دونتسک و لوهانسک جنگ نمی کرد، نیازی به عملیات نظامی ویژه روسیه نبود.

وی هشدار داد: اگر روسیه خصومت ها را متوقف کند، اوکراین به تبعیض علیه مردم روسی زبان و تمجید از نازیسم ادامه خواهد داد. «اگر اوکراین خصومت‌ها را متوقف کند، جان بسیاری نجات خواهد یافت. روسیه آماده مذاکره برای صلح است

انعکاس فراخوان برای صلح

بسیاری از اعضای شورا با تکرار درخواست‌ها برای صلح، به بازتاب‌هایی از حمایت قوی بین‌المللی مانند 141 کشوری که به قطعنامه جدید مجمع عمومی رای دادند اشاره کردند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، گفت: «اگر اوکراین را رها کنیم، خود منشور سازمان ملل را کنار می‌گذاریم و جهانی را دعوت می‌کنیم که در آن قدرت درست می‌کند و قوی‌ها بر ضعیفان مسلط می‌شوند. اوکراینی ها

با تاکید بر آن اعضای شورا اکنون باید برای صلح عادلانه تلاش کنند او گفت: «ما هرگز نمی‌توانیم اجازه دهیم جنایاتی که روسیه مرتکب شده عادی شود.» پشت هر جنایتی در این جنگ اسفبار و درگیری های سراسر جهان یک انسان است. یک مرد این جنگ را آغاز کرد – ولادیمیر پوتین. یک مرد می تواند به آن پایان دهد.»

تاثیر جهانی

جنگ باعث شده است بحران جهانی شدیددومینگوس استوائو فرناندز از موزامبیک که به قطعنامه جدید مجمع عمومی رأی ممتنع داده بود، گفت، از جمله در میان کشورهای در حال توسعه، لغو دستاوردهای بهبود بیماری همه گیر کووید-19.

از یک دیدگاه آفریقاییاو گفت، جنگ تنها به رنج مردم منجر می شود. وی افزود که جامعه بین المللی در انجام وظیفه خود باید از مفاد منشور ملل متحد در مورد امنیت جمعی حمایت کند.

میشل خاویر بیانگ، سفیر گابن، که در مورد قطعنامه جدید نیز رای ممتنع داده بود، گفت که منشور سازمان ملل پایه و اساس موجودیت همه کشورها را تشکیل می دهد. او با یادآوری دیدگاه‌های متفاوتی که در سال گذشته در شورا به اشتراک گذاشته شد، خواستار اتحاد «برای خاموش کردن سلاح‌ها در اوکراین» شد.

“این است زمان برای جلوگیری از جریان خونوی با تاکید بر تأثیر ویرانگر گسترده جنگ گفت. به عنوان اعضای شورا، ما مدیون پاسخگویی به همه کشته‌شدگان و مجروحان و کسانی هستیم که می‌پرسند چه زمانی می‌توانند به خانه بازگردند.»

“جنگ انتخابی”

جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، گفت که این یک “جنگ انتخابی” توسط رئیس جمهور پوتین است.

«این جنگ هم برای اصولی که در خطر است و هم برای امواج شوکی که ایجاد می کند اهمیت دارد. باید متوقف شود، و اکنون باید متوقف شودوی با اشاره به پیشنهادات اوکراین و چین در مورد این هدف گفت. “نگاه به آینده، ما باید بر روی آن بسازیم این [new General Assembly] حل و فصل و آن را تحقق بخشد

دبیرکل سازمان ملل خواستار اقدام فوری شد

در ابتدای این نشست، دبیرکل سازمان ملل مجموعه ای از اقدامات فوری را تشریح کرد. تلاش باید در اولویت قرار گیرد حفاظت غیرنظامیاز جمله پایان دادن به حملات هدفمند علیه آنها و استفاده از سلاح های انفجاری با تأثیرات گسترده در مناطق پرجمعیت.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره حفظ صلح و امنیت اوکراین سخنرانی می کند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره حفظ صلح و امنیت اوکراین سخنرانی می کند.

او گفت که برخی از دستاوردها نشان می دهد که همکاری بین المللی حتی در بحبوحه مناقشه امکان پذیر است، و بر اهمیت تداوم مشارکت در ابتکار غلات دریای سیاه تاکید کرد که توسط آن بیش از 700 کشتی بیش از 20 میلیون تن مواد غذایی حمل کرده اند به زنجیره های تامین جهانی از آنجایی که قرارداد در ماه مارس منقضی می شود، او خواستار تمدید آن شد.

در همان زمان، دبیرکل خواستار این شد دسترسی بشردوستانه بدون مانع برای کمک های نجات جان، و حمایت از تلاش های بازسازی و بازیابی. علاوه بر این، وی از همه طرف‌ها خواست تا سریعاً به توافق برسند و الف منطقه حفاظتی ایمنی و امنیت هسته ای در بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا در Zaporizhzhia، مطابق با آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA).

تهدیدهای پنهان برای استفاده از سلاح های هسته ای در متن مناقشه، خطرات هسته‌ای به سطوحی رسیده است که از تاریک‌ترین روزهای جنگ سرد مشاهده نشده است.» «این تهدیدها غیر قابل قبول هستند