سوغات و صنایع دستی زنجان

انواع خشکبار و میوههای مختلف نیز در شهرهای مختلف این استان کشت میشوند. البته ابهر به دلیل داشتن کارخانه های متعدد جزو شهرهای صنعتی منطقه آذربایجان محسوب می شود. به دلیل اینکه فقط 1 شب قصد موندن در شهر زنجان رو داشتیم و نمی خواستیم هزینه بی مورد کنیم تصمیم گرفتیم برای اقامت به سراغ مجموعه هتل های ایرانگردی بریم.

صنایع دستی زنجان چاقو سازی

زنجان- ارجمند، مدیرکل میراثفرهنگی زنجان با بیان اینکه ۶۵۵ فروشگاه صنایعدستی در سطح استان فعال است، گفت: فروش صنایع دستی نسبت به سال گذشته بهتر شده است. منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: M.A.M)حمام سالار از آثار باقی مانده از دوران قاجار است که کاملا زیر زمین ساخته شده و شامل گرمخانه، میاندر، سربینه، تون و خزینه است.

عکس صنایع دستی زنجانآثار تاریخی بر جای مانده حاکی از آن است که این روستا در گذشته اهمیت و موقعیت درخور توجهی داشته است. این بنا از آثار مهم معماری ایرانی و اسلامی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است؛ به سبک آذری بنا شده است و ساخت آن ۱۰ سال طول کشید و شامل هشت ایوان و هشت مناره است که گفته میشود از هشت درب بهشت الگو گرفته است.

صنایع دستی مهم استان زنجان

ساعت 5 صبح از تهران به سمت قزوین حرکت کردیم و در طول مسیر هم هیچ توقفی نداشتیم. مکتب قزوین از مکاتب دیگر نگارگری جدا بوده و سبک و سیاق مختص خود را دارد، از ویژگیهای این مکتب میتوان به ترسیم اندام ظریف جوانان، درویشان و کشاورزان و نیز ترسیم چهرهها به صورت سه رخ اشاره کرد؛ به گونهای که ترسیم چهرهها به صورت تمام رخ ابداً در کار نقاشان سبک قزوین دیده نمیشود و نیز هیچ انسانی از پشت سر تصویر نشدهاست.

منبع عکس: ویکی پدیا (عکاس: Mardetanha)آرامگاه چلبی اوغلی یا شیخ براق در جنوب غرب شهر سلطانیه قرار دارد که بر اساس کتیبههای برجای مانده و همچنین سبک معماری و شیوههای تزیینی متعلق به شیخ براق بابا از بزرگان مسلک مولویه و از خاصان دربار سلطان محمد خدابنده در دوره ایلخانی است.

صنایع دستی زنجان چیست

معبد در حاشیه روستای ویر در حدود ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر سلطانیه قرار دارد و یادگاری از دوره ایلخانیان است. بازارچه صنایع دستی گنبد سلطانیه یکی از بزرگترین بازارچههای صنایع دستی است که در جوار گنبد سلطانیه قرار دارد.

استان زنجان در شمال غربی فلات ایران قرار دارد. چمن طبیعی سلطانیه بخشی از فلات زنجان و ابهر را شامل میشود که وسعت آن تقریبا ۳۵ کیلومتر مربع به طول ۲۰ کیلومتر است. استان زنجان در شمال باختر فلات ایران قرار گرفتهاست.

این شهر بعد از زنجان پرجمعیت ترین شهر استان محسوب می شود. در حال حاضر آثار زیادی از شکل نخست این معبد باقی نمانده و بر اساس اظهار نظر باستانشناسان قدمت آن به قبل از اسلام میرسد و تنها در زمان ایلخانیان نقوشی از جمله اژدها بر آن اضافه شده است.

این بنا به دو نقش برجسته اژدها و چند محراب اسلامی در دو سمت آن و به قرینه یکدیگر مزین است و نمونه مشابه دیگری از آن در ایران وجود ندارد. مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی.

و در تاریخ ۲۲ اسفند ماه ۱۳۱۰ حق نشر اسکناس از تصویب مجلس شورای ملی گذشت و رسماً به مدت ده سال بانک ملی ایران اعطا شد که به خودی خود قابل تمدید بود. نخستین نمایندگی بانک ملی در خارج از کشور در سال ۱۳۲۷ در هامبورگ تأسیس شد.

انشا در مورد صنایع دستی زنجان

اینجا بود که جنبش مشروطیت با حمایت جانانه تیلکوهیها در تبریز آغاز شد. یکی از هنرهای دستساز زنجان، گیوهدوزی است که پاپوشی سبک، مقاوم و خنک است و راه رفتن با آن بسیار راحت بوده و به پا آسیب نمیرساند، از اینرو همواره مورد توجه مخاطبان بوده است.

صنایع دستی زنجان چاقوارگ سلطنتی سلطانیه یا کهندژ در وسط این شهر واقع شده که از دو بخش خندق و حصار تشکیل شده است. ماهی عمودی: عدهای معتقدند که هنگام تحویل سال ماهی به طور عمودی، صاف و بیحرکت در آب قرار میگیرد و عدهای نیز بر این باورهستند که وقتی ماهیها در یک لحظه به شکلی قرار گیرند که سینه آنها به طرف بالا باشد، سال جدید آغاز شده است.

خرید صنایع دستی زنجان

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: a.heidari7)روستای تاریخی ویر در یک منطقه کوهپایهای قرار دارد که از نظر آب و هوا و طبیعت بکر آن از مناطق مهم گردشگری استان زنجان محسوب میشود. ابهر یا اوهر قدیم تا غرب تهران 244 کیلومتر و تا شمال شرق زنجان 90 کیلومتر فاصله دارد.

صنایع دستی زنجان کجاست

دوران اوج این شهرستان به دوره ایلخانان مغول میرسد مه یکی از پایتختها این سلسله بود؛ هرچند باستانشناسان معتقدند که قدمت آن به هفت هزار سال پیش بازمیگردد. هرچند پذیرفتن سرنوشت مشابه برای ۷ نقطه جغرافیایی مختلف چندان سهل نمینماید.

صنایع دستی زنجان مس

نقل ارومیه را میتوان معروفترین سوغاتی این شهر دانست که انواع مختلف آن مانند نقل گردویی، نقل بیدمشک، نقل بادامی، نقل زعفرانی و نقل گل محمدی طرفداران زیادی دارند. آدرس صنایع دستی در زنجان استان حاصلخیز و پربرکتی مانند گلستان، محصولات فراوانی دارد.

سوغات زنجان چاقو

از قدیم ابهر به شهری با باغ های سرسبز و پررونق شهرت داشته است، میوه هایی مانند انگور، گلابی و گردو از محصولات ممتاز این شهر هستند. تیغه چاقو از جنس استیل مانند آهن یا برنج است .

قیمت صنایع دستی زنجان

این آرامگاه به دستور حاکم وقت برای مولانا حسن کاشی معروف به شیرازی، از علمای حکمت الهی ساخته شده است. منبع عکس: ویکی پدیا (عکاس: فرزاد یوسفیان)گنبد سلطانیه در حقیقت آرامگاه سلطان محمد خدابنده (اولجایتو) است که پس از مرگش ساخته شد.

منبع عکس: ویکی پدیا (عکاس: Fars Media Corporation)آرامگاه ملاحسن کاشی از آثار تاریخی برجای مانده از قرن دهم، بهشکل کوشکی هشت ضلعی ساخته شده که در گذشته باغی در اطراف آن وجود داشته است. منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: محمود اسد)چشمه شاه بلاغی یا چشمه شاه در جنوب غربی سلطانیه واقع شده است که از مهمترین جاهای دیدنی سلطانیه محسوب میشود.

کانال صنایع دستی زنجان

این چشمه در ضلع غربی کوه دولیخان داغی قرار گرفته و آب فراوان، زلال و دایمی از آن جاری است. بر اساس یافتههای زمینشناسان در عمق ۲۰ متری این محدوده خاک سفید قرار دارد که مانع از نفوذ آب به اعماق زمین میشود و در نتیجه، عمل آبیاری چمن بهگونهای طبیعی و پیوسته انجام میشود.

صنایع دستی زنجان چاروق دوزی

در سال ۱۳۹۱ خورشیدی شمار انشعاب گاز طبیعی در منطقه اراک برابر با ۷۵٬۵۵۲ انشعاب بودهاست که ۱۴۵٬۱۰۶ خانوار، ۹٬۱۹۳ واحد تجاری و ۱٬۰۷۲ واحد صنعتی را دربر میگیرد. زنجان یکی از قطبهای گردشگری مهم در ایران است؛ چراکه جاذبههای گردشگری طبیعی و تاریخی بسیاری دارد.

ابهر شهری در استان زنجان است و به دروازه آذربایجان شهرت دارد. گیلان، از قدیمیترین مراکز رادیویی و تلویزیونی ایران برخوردار است که امروزه صدا و سیمای مرکز گیلان نامیده میشود. این آرامگاه را امروزه گنبد سلطانیه مینامند.

ارتفاع گنبد آن ۴۸٫۵ متر و قطر دهانه ۲۵٫۵ متر است. از جاهای دیدنی سلطانیه که از آن دوران باشکوه بهجای مانده است میتوان به گنبد سلطانیه اشاره کرد. گنبد سلطانیه شامل سه بخش اصلی ورودی، تربتخانه و سردابه است.

شرکت صنایع دستی زنجاناین بنای عظیم بعد از کلیسای جامع فلورانس و ایاصوفیه در استانبول، عظیمترین گنبد تاریخی جهان به شمار میآید و قدیمیترین گنبد دوپوش موجود در ایران است. شیراز پایتخت فرهنگی ایران است. هنگامی که سلطانیه پایتخت ایلخانیان بود، اولجاتیو دستور ساخت بارویی به طول ۳۰ هزار گام داد و دستور داد تا آرامگاه باشکوهی برایش در این بارو ساخته شود.