سازمان ملل “آماده کمک به” در فاجعه زلزله دریای اژه است – Guterres |

دست کم 28 نفر در ترکیه و یونان پس از وقوع یک زمین لرزه شدید در ساحل جزیره یونان در شرق دریای اژه – که همچنین بیش از 800 زخمی برجای گذاشته است ، جان خود را از دست داده اند – بر اساس رسانه های خبری.

این لرزش باعث ایجاد امواج جزر و مدی شد که به مناطق ساحلی و جزایر هر دو کشور برخورد می کند.

رئیس سازمان ملل در پیامی از طریق سخنگوی خود ، استفان دوژاریک ، “خانواده های داغدیده و دولت ها و مردم یونان و ترکیه” را تسلیت گفت و برای مصدومین آرزوی بهبودی سریع کرد.

تلاش های نجات

تلاش های امداد و نجات در طول شب ادامه یافت و در جستجوی بازماندگان در زیر توده های بتن خرد شده از ساختمان های آسیب دیده در شهر ساحلی ازمیر ترکیه بود.

وزیر محیط زیست و شهرسازی ترکیه مورات کوروم به خبرنگاران گفت که حدود 100 نفر از بازماندگان تاکنون زنده از زیر آوار بیرون آورده شده اند ، زیرا 180 نفر دیگر در دام مانده اند.

رسانه های دولتی به آژانس ملی بلایای آفاد ترکیه گزارش دادند که نیروهای امداد و نجات در اثر نزدیک به 400 پس لرزه با مشکل روبرو هستند که 33 مورد آنها بیش از 4.0 ریشتر است.

دبیر کل تلاش های محلی پاسخگویی را تحسین کرد و گفت ، “سازمان ملل آماده است تا در صورت لزوم کمک کند”.

ایستاده شانه به شانه

در همین حال ، ولکان بزکیر ​​، رئیس مجمع عمومی ، یادآوری کرد که “بلایای طبیعی به مرزها احترام نمی گذارند”.

وی گفت: “به همین دلیل ما باید انسانیت و تاریخ مشترک یکدیگر را به یاد بیاوریم و برای مبارزه با چنین تهدیدهایی با هم کار کنیم”.

و آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد ، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد همبستگی خود را با مردم یونان و ترکیه ابراز داشت و گفت: “افکار ما با همه کسانی است که تحت تأثیر قرار گرفته اند.”