رونق بازی های خانگی بیسبال تا حدودی به دلیل تغییرات آب و هوایی است

بیس بال بهترین ورزش در جهان برای شماره دوست هاست. آمارهای زیادی جمع آوری شده است که تجزیه و تحلیل آنها حتی نام خود را دارد: sabermetrics. مانند در مانی بال، مدیران تیم ها، مربیان و بازیکنان از این آمار در استراتژی بازی استفاده می کنند، اما کوهی از داده های موجود را می توان به استفاده های دیگری نیز برد.

محققان اکنون اعداد بیسبال را استخراج کرده اند تا نشان دهند که تغییرات آب و هوایی باعث بیش از 500 بار دویدن در خانه از سال 2010 شده است و دمای هوای بالاتر به اوج شکوفایی مداوم این ورزش در خانه کمک کرده است. نتایج در 7 آوریل در بولتن انجمن هواشناسی آمریکا.

عوامل زیادی باعث شده است که بازیکنان در 40 سال گذشته بیشتر از پارک خارج شوند، از استفاده از استروئید گرفته تا ارتفاع بخیه های روی توپ. کریستوفر کالاهان از کالج دارتموث می‌گوید، پست‌های وبلاگ و داستان‌های خبری نیز در مورد اینکه آیا تغییرات آب و هوایی می‌تواند تعداد خانه‌ها را افزایش دهد، حدس زده‌اند.SN: 3/10/22). “اما هیچ کس به طور کمی آن را بررسی نکرده بود.”

کالاهان، محقق تغییرات آب و هوا و طرفدار بیسبال، تصمیم گرفت در اوقات فراغت خود، برای پاسخ دادن به این سوال، در تپه داده های این ورزش حفاری کند. پس از ارائه مختصری در دارتموث در مورد این موضوع، دو محقق از زمینه های مختلف به پروژه پیوستند.

مادلین اور، محقق تأثیرات تغییرات آب و هوایی بر ورزش در دانشگاه لافبورو لندن، که در این مطالعه دخالتی نداشت، می‌گوید این همکاری تحلیلی تولید کرد که از نظر روش‌شناختی مناسب است و «آنچه را که می‌گوید انجام می‌دهد».

رابطه تئوری‌شده بین گرم شدن کره زمین و جریان خانه‌ها از فیزیک بنیادی نشات می‌گیرد – قانون گاز ایده‌آل می‌گوید با افزایش دما، چگالی هوا کاهش می‌یابد و مقاومت هوا کاهش می‌یابد. کالاهان و همکارانش برای اینکه ببینند آیا دویدن خانه به دلیل گرم شدن هوا اتفاق می‌افتد، چندین رویکرد را در پیش گرفتند.

ابتدا تیم به دنبال اثری در سطح بازی بود. در بیش از 100000 بازی MLB، محققان دریافتند که افزایش 1 درجه سانتیگراد در دمای بالای روزانه، تعداد دفعات خانگی در یک بازی را نزدیک به 2 درصد افزایش می دهد. به عنوان مثال، بازی‌ای مانند بازی 10 ژوئن 2019، که در آن آریزونا دایموند بک و فیلادلفیا فیلیز رکورد بیشترین تعداد راندن خانگی در یک بازی را به نام خود ثبت کردند، انتظار می‌رود که اگر 4 درجه سانتی‌گراد گرم‌تر بود، به جای 13، 14 راند خانگی داشته باشد. .

سپس محققان دمای روز بازی را از طریق یک مدل اقلیمی که انتشار گازهای گلخانه‌ای را کنترل می‌کند مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که گرمایش ناشی از انسان منجر به 58 خانه بیشتر در هر فصل از سال 2010 تا 2019 شده است. تجزیه و تحلیل همچنین نشان داد که روند کلی خانه های بیشتر در دمای بالاتر به دهه 1960 باز می گردد.

این تیم آنالیز را با نگاهی به بیش از 220000 توپ ضربه‌خورده انفرادی دنبال کرد که توسط سیستم Statcast امکان‌پذیر شد – جایی که دوربین‌های پرسرعت از سال 2015 مسیر و سرعت هر توپ ضربه‌خورده را در طول بازی ردیابی می‌کنند. در روزهایی که دماهای متفاوتی دارند، تقریباً دقیقاً به همین صورت است، در حالی که عوامل دیگری مانند سرعت باد و رطوبت کنترل می شوند. آن تجزیه و تحلیل نشان داد که افزایش مشابهی در دویدن خانه در هر درجه سانتیگراد به اندازه تجزیه و تحلیل سطح بازی، با چگالی هوای کمتر به دلیل دمای بالاتر برای توضیح تعداد بیشتری از دویدن های خانگی باقی مانده است.

کالاهان می‌گوید در حالی که تغییرات آب و هوایی «اثر غالب» باعث خانه‌نشینی‌های بیشتر نشده است، «اگر به انتشار گازهای گلخانه‌ای به شدت ادامه دهیم، می‌توانیم شاهد افزایش سریع‌تر در خانه‌ها باشیم».

کالاهان می‌گوید برخی از طرفداران احساس می‌کنند که رواج مسابقات خانگی بیسبال را کسل‌کننده‌تر کرده است، و حداقل بخشی از دلیل آن است که MLB چندین تغییر قوانین جدید را برای فصل 2023 رونمایی کرد.

تیم‌ها می‌توانند با تغییر بازی‌های روز به بازی‌های شبانه و افزودن گنبد به استادیوم‌ها، خود را با افزایش دما سازگار کنند – محققان هیچ تأثیری دما بر روی دویدن خانه برای بازی‌هایی که زیر گنبد انجام می‌شوند، پیدا نکردند. اما به گفته Orr، تغییرات آب و هوایی ممکن است به زودی باعث تغییرات شدیدتر در سرگرمی آمریکا شود، حتی با این سازگاری‌ها.

از آنجایی که این ورزش مستعد ابتلا به برف، طوفان، آتش‌سوزی، سیل و گرما در نقاط مختلف در طول فصل است، اور می‌گوید: «فکر نمی‌کنم، بدون تغییر اساسی، بیسبال در مدل فعلی در عرض 30 سال وجود داشته باشد».

کالاهان موافق است. این ورزش و همه ورزش‌ها، شاهد تغییرات عمده‌ای هستند که ما نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم.»