رئیس جمهور بولیوی اعلام کرد دو راه قبل از آمریکای لاتین: دموکراسی یا دیکتاتوری |

رئیس جمهور ، ژانین آونز چاوز ، رئیس جمهور در سخنرانی خود از طریق یک فیلم از پیش ضبط شده گفت که معضل پیش روی منطقه این است که آیا “ما کشورهایی را برای سرکوب ایجاد کرده ایم یا آنها را برای تأمین آزادی ها ایجاد کرده ایم … اکنون باید انتخاب کنیم.”

وی افزود ، منطقه به طور كلی بر اقتدارگرایی و تهدید به ستم ناشی از پوپولیسم استبدادی غلبه نكرده است ، دیكتاتورها و نزدیكان با هدف تسخیر كامل حوزه سیاسی ، فرهنگ ، اقتصاد و در نهایت آزادی مردم تلاش می كنند.

“این سیستم برای چند نفر ، یک قشر خاص یا یک طایفه سیاسی است.”

تمرکز بولیوی: بازگشت قدرت به مردم

بولیوی ، رهبر این کشور ، گفت که پس از بیش از یک دهه استبداد بر بازگشت قدرت به مردم متمرکز است ، و او به “انتخابات پاک و شفاف” که در 18 اکتبر برنامه ریزی شده است اشاره کرد ، علیرغم تلاش برای متوقف کردن آنها با خشونت وحشیانه فقط چند هفته پیش.

وی ادامه داد ، مردم بولیوی این تلاش را متوقف كردند ، زیرا آنها دیگر نمی خواهند دولتها را در حال ساخت قصرها یا موزه های دیكتاتورها ببینند.

دولت وی در حال سرمایه گذاری 10 درصد از بودجه ملی در زمینه بهداشت ، از جمله مشاغل و مراقبت های بهداشتی رایگان برای مبتلایان به بیماری همه گیر است.

رئیس جمهور چاوز گفت ، “این برای ما یک ارزش مسیحی است ، برای مراقبت از همسایه و کسانی که به عنوان برادر خود می بینیم و شامل دادن پول نقد به خانواده های بولیویایی نیازمند است.”

نکوهش “حمله سو ab استفاده” علیه مردم بولیوی

رهبر بولیوی آرژانتین را به خاطر آنچه “حمله سوus استفاده آمیز” علیه نهادها و مردم بولیوی نامید ، حمله دولت ، دیکتاتورها و نزدیکان آنها که از روشهای سو ab استفاده از قدرت برای دستیابی به قدرت استفاده می کنند ، شریک کرد.

وی س askedال کرد که آرژانتین چه اختیاری برای دخالت در امور بولیوی یا محافظت و ارائه مصونیت از مجازات به رئیس جمهور سابق بولیوی ، اوو مورالس ، که به نقض جدی حقوق بشر و سو استفاده از زنان و دختران متهم شده است ، دارد.

رئیس جمهور چاوز تأکید کرد: “ملت بولیوی مالکیت شخصی هیچ کس نیست ، ما یک ملت مستقل و قابل احترام هستیم” ، افزود: “بولیوی به خود احترام می گذارد ، دموکراسی بولیوی احترام می گذارد و مردم بولیوی به خود احترام می گذارند.”

بیانیه کامل (به اسپانیایی) در اینجا موجود است