دنیای حیوانات هرگز دست از شگفتی نمی کشد

این یک روز نادر در اخبار علمی وقتی در مورد ویژگی های حیوانات بحث نمی کنیم، مکالماتی که اغلب شامل عبارت “این شگفت انگیز است.” فرقی نمی کند قورباغه ای بدون قار و قوراق باشد که از طریق لمس ارتباط برقرار می کند یا ژنتیک منحصر به فرد سگ هایی که در نزدیکی بقایای نیروگاه هسته ای چرنوبیل زندگی می کنند، همیشه چیزهای جدیدی در مورد موجوداتی که دنیای ما را به اشتراک می گذارند، وجود دارد.

در این شماره از مجله به سراغ حیوانات می رویم. ما شما را با مورچه هایی که قوانین تولیدمثل را زیر پا می گذارند، زالوهای حلزون خوار و طولانی ترین مهاجرت پروانه های شناخته شده در جهان را ارج می نهیم. همچنین توضیح می‌دهیم که چرا تشخیص اینکه یک کوسه نهنگ باردار است، چگونه خرس‌های در خواب زمستانی از لخته شدن خون جلوگیری می‌کنند و چگونه خیارهای دریایی یک عضو چسبنده را از انتهای عقب خود پرتاب می‌کنند تا شکارچیان را دفع کنند، توضیح می‌دهیم. و اینها فقط داستانهای بخش اخبار هستند.

ما همچنین حیواناتی را که می توانند توهم ایجاد کنند را بررسی می کنیم. این استعدادی است که ما بعد از ارسال پیامی گلایه آمیز توسط سرویس پارک ملی ایالات متحده از مردم خواستیم که لطفاً وزغ صحرای سونوران را که یک ترکیب روانگردان ترشح می کند، لیس نزنند. آن نویسنده آزاد و سابق الهام بخش اخبار علمی دبورا بالتازار را کارآموز کنید تا در مورد حیوانات دیگر – از جمله ماهی، قورباغه، مورچه و اسفنج – که ممکن است قدرت تغییر دادن ذهن داشته باشند، بیاموزید.

اختاپوس ها برای باحال بودن نیازی به توهم زا بودن ندارند، اما فهمیدن اینکه این سفالوپودهای هوشمند و سازگار به طور گسترده مولکول های RNA خود را ویرایش می کنند، شواهد بیشتری از شگفت انگیز بودن، زیست شناسی مولکولی و نویسنده ارشد تینا هسمن سائی به ما می گوید. و چه کسی دوست ندارد مدتی را با یک پتروزار بگذراند؟ افسوس، آخرین فرصت برای بالا رفتن با Quetzalcoatlus Northropiخزنده ای به اندازه زرافه که بزرگترین موجودی بود که تاکنون پرواز کرده است، حدود 66 میلیون سال پیش بود. اما انسان ها همچنان توسط پتروسارها مسحور می شوند و سید پرکینز نویسنده مستقل توضیح می دهد که چگونه دانشمندان در حال کشف سرنخ های جدیدی از منشاء پتروسارها، غذاهای ترجیحی و تسلط جهانی هستند.

حقیقت را بخواهید، حتی فروتن ترین موجودات نیز شگفت انگیز هستند. در اخبار علمی، چت گروهی آنلاین ما برای بحث درباره همه چیزهایی که حیوانات زمزمه می کنند با گزارش هایی از مشاهده های اخیر محلی ما. آنها شامل زنبورهای انبوه، مشک، لاک پشت، درنای خزری و حواصیل سبز هستند. حتی یک پرنده قهوه‌ای کوچک با تکه‌های سفید عجیب و غریب وجود داشت که کارشناس پرندگان ساکن ما، دستیار سردبیر، آرون ترمپر، فکر می‌کند ممکن است یک گنجشک خانگی لوسیست باشد.

این موجودات به سختی به اندازه یک پتروسور عجیب و غریب هستند، اما توجه ما را به یک اندازه جلب می کنند. همانطور که اد یونگ در کتاب خود اشاره می کند یک جهان عظیم، هر حیوانی در حباب حسی خود زندگی می کند که با نحوه درک جهان اطرافش تعریف شده است.SN: 7/16/22 و 7/30/22، ص. 36). هر کدام قابل توجه هستند، از روباهی که از حیاط خلوت من عبور می کند تا مورچه ای که روز دیگر روی میز من سرگردان بود. انسان‌ها چیزهای زیادی در مورد چگونگی تجربه چنین حیواناتی از جهان یاد گرفته‌اند، اما ما نیز به شدت محیط آنها را تغییر داده‌ایم. بیایید مطمئن شویم که دنیای آنها را حفظ می کنیم تا نسل های آینده نیز قدر آنها را بدانند.