خوانندگان به حلقه عجیب و غریب یک سیاره کوتوله، کشاورزی خشک و غیره واکنش نشان می دهند

اندازه حلقه ها

سیاره کوتوله Quaoar دارای حلقه ای است که خارج از محدوده Roche قرار دارد، یک خط نامرئی که فراتر از آن حلقه ها ثابت نیستند. لیزا گروسمن گزارش شده در “این سیاره کوتوله میزبان یک حلقه عجیب و غریب است” (SN: 3/11/23، ص. 11).

خواننده هنری لئونارد تعجب کردم که آیا ممکن است حلقه آنقدر غیرعادی نباشد، که شاید Quaoar به سادگی یک جرم غیرمنتظره بزرگ داشته باشد، که منجر به محدودیت بزرگ Roche شود.

ستاره شناس برونو مورگادو از دانشگاه فدرال ریودوژانیرو مطمئن است که حلقه این سیاره کوتوله یک توپ عجیب و غریب است. مورگادو تیم از حرکت مداری ماهواره Quaoar، Weywot، برای تعیین جرم سیاره کوتوله استفاده کرد. این نشان داد که حلقه بسیار خارج از محدوده Roche است، مورگادو می گوید.

پایین زهکشی

پنجاه سال پیش، دانشمندان کشف کردند که اقیانوس های زمین به آرامی به گوشته تخلیه می شوند. امروزه مشخص شده است که مقداری از آب به اقیانوس ها بازمی گردد، اما میزان آن هنوز مشخص نیست. ارین گارسیا دی ژسوس گزارش شده در “اقیانوس ها ممکن است در حال کوچک شدن باشند” (SN: 3/11/23، ص. 4).

خواننده کارن شفر تعجب کرد که چگونه این پدیده بر افزایش سطح دریا به دلیل تغییرات آب و هوایی تأثیر می گذارد.

اقیانوس‌ها از طریق تکتونیک صفحه‌ای با سرعت بسیار کمتری نسبت به تغییرات آب و هوایی مدرن به داخل زمین تخلیه می‌شوند. کلینت کنراد، ژئوفیزیکدان دانشگاه اسلو. هر سال حدود 280 میلیون تن از آب اقیانوس به گوشته نشت می کند. کنراد می گوید. او می گوید که این مقدار زیادی به نظر می رسد، اما نشان دهنده تنها کسری از یک میلی متر کاهش سطح دریا در سال است. در مقایسه، گرینلند و قطب جنوب با هم سالانه حدود 420 میلیارد تن یخ را به اقیانوس ها می ریزند که به طور متوسط ​​هر سال حدود یک میلی متر در افزایش سطح آب دریاها نقش دارد.SN آنلاین: 8/17/18).

با سرعت کنونی، ورقه های یخ ظرف حدود 50000 سال به طور کامل ذوب می شوند. کنراد می گوید. اما از دست دادن آهسته و پیوسته آب اقیانوس ها به گوشته در بیشتر طول عمر زمین ادامه خواهد داشت. او می‌گوید: «افزایش سریع سطح دریا که در حال حاضر اتفاق می‌افتد، البته برای جامعه بشری بسیار مهم‌تر است، زیرا تغییرات قابل‌توجهی در طول زندگی انسان ایجاد می‌کند».

خواننده رشاد بلونت پرسید اگر گوشته به ظرفیت خود برای نگهداری آب اقیانوس برسد چه اتفاقی می افتد؟ آیا این می تواند به زمین لرزه های زیر آب یا شکاف در هسته زمین کمک کند؟

با کنار گذاشتن فرآیندهایی که آب را از داخل زمین به اقیانوس ها برمی گرداند، گوشته و هسته احتمالاً می توانند تمام آب دریا را روی سطح ذخیره کنند. کنراد می گوید. انجام این کار بر زمین شناسی سیاره تأثیر می گذارد. او می گوید، اما به جای ایجاد زمین لرزه یا ترک، به احتمال زیاد آتشفشانی را تقویت می کند. آب تمایل به کاهش نقطه ذوب مواد معدنی دارد. بنابراین «زمینی که هیدراته‌تر شده است باید سنگ‌های ذوب‌شده بیشتری داشته باشد – ماگمای بیشتری – و در نتیجه آتشفشان‌های بیشتری داشته باشد.» کنراد می گوید. او می‌گوید در واقع، اگر اقیانوس‌ها به داخل سیاره نشت نمی‌کردند، میزان آتشفشانی که سیاره امروز تجربه می‌کند ممکن است متفاوت باشد.

مزه ساز

برخی از کشاورزان در غرب ایالات متحده آبیاری را کنار می گذارند، در مصرف آب صرفه جویی می کنند و میوه ها و سبزیجات خوش طعم بیشتری تولید می کنند. کاترین کورنی گزارش شده در “شرط بندی در کشاورزی دیم” (SN: 3/11/23، ص. 16).

خواننده بیل تیلورباغبان سابق که گوجه فرنگی و سیب دیم می فروخت، از کیفیت محصولات کشاورزی دیم حمایت می کرد. اگرچه چنین میوه‌ها و سبزیجاتی اغلب کوچک‌تر از میوه‌هایی هستند که با آبیاری معمولی رشد می‌کنند، «طعم آن لذت‌بخش‌تر است». تیلور نوشت. اندازه آنها حتی ممکن است یک مزیت باشد. در کوهی بر فراز دره ردوود، کالیفرنیا، [I grew] یک سیب دیم…. این سیب‌های کوچک به‌عنوان «سیب جعبه ناهار» برای بچه‌ها برای بردن به مدرسه به خوبی فروخته می‌شد.»

آنلاین، داستان الهام بخش کاربر توییتر بود @Rickdalgetty1 برای به اشتراک گذاشتن تجربه خود از خوردن محصولات کشاورزی خشک: «The [tomatoes] من از یک کشاورز خریدم که با حداقل آب کشت شده بود، طعم غلیظی داشت. بی نظیر بود.”