تزریق دوره ای در زنان در معرض خطر بهتر از قرص روزانه از HIV جلوگیری می کند

در سراسر جهان ، تقریبا نیمی از عفونت های جدید HIV در میان بزرگسالان در سال 2019 در زنان رخ داده است. با این وجود لیست طولانی موانع باعث شده است که بسیاری از زنان از دارویی که می تواند از عفونت HIV جلوگیری کند ، استفاده نکنند.

اخبار جدید و امیدوار کننده در مورد رژیم متفاوت پیشگیری از HIV می تواند کمک کند. یک آزمایش بالینی بزرگ نشان داد که تزریق طولانی مدت داروی HIV هر هشت هفته یک بار انجام می شود و از پیشگیری قرص روزانه دو داروی HIV برای جلوگیری از عفونت در زنان م safeثر است.

بیسولا اوجیکوتو ، پزشک بیماری عفونی ، از بیمارستان بریگهام و زنان و بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون ، که در این آزمایش نقش نداشت ، می گوید: “این فوق العاده هیجان انگیز است.” وی می گوید ، در صورت تأیید تزریق توسط اداره غذا و داروی آمریكا ، زنان گزینه داروی پیشگیری از اچ آی وی را كه به طور روزمره تجویز می شود و نیازی به توجه روزانه ندارند ، در اختیار خواهند داشت.

اگرچه زنان اقلیتی از تازه مبتلایان به HIV در ایالات متحده را تشکیل می دهند ، میزان مرگ و میر ناشی از HIV ، 5.4 در هر 1000 نفر مبتلا به تشخیص ، بالاتر از مردان (4.5 در هر 1000) یا زنان تراجنسی (4.3 در هر 1000) است. در سال 2017 ، محققان گزارش کردند 20 نوامبر در گزارش هفتگی موربیدیتی و مرگ و میر.

زنان هنگام محافظت از خود در برابر عفونت HIV با موانع زیادی روبرو می شوند. خطر ابتلا به اچ آی وی یک زن نه تنها با اقدامات تحت کنترل او ، بلکه همچنین با میزان انتقال اچ آی وی در جامعه وی ، چه او دارای مراقبت های بهداشتی قابل اعتماد باشد و چه در فقر زندگی می کند یا خشونت همسر صمیمی را تجربه می کند ()SN: 15/11/19) اما مطالعات نشان داده است که زنان در معرض خطر بالا به دلیل عوامل اجتماعی تمایل دارند خطر فردی خود را دست کم بگیرند.

اکثر زنان سیستاندر هنگام تماس ناهمجنس به اچ آی وی مبتلا می شوند. زنان دو برابر خطر ابتلا به اچ آی وی در هنگام رابطه جنسی واژینال با همسر آلوده را دارند. کاندوم ابزاری مفید برای پیشگیری از HIV است اما استفاده از آن کاملاً تحت کنترل خانم نیست. داروی پیشگیری از عفونت در فرد منفی اچ آی وی در معرض خطر ، پیشگیری از قرار گرفتن در معرض یا PrEP ، در سال 2012 در ایالات متحده تأیید شد. به طور مداوم و به طور مداوم ، شکل روزانه قرص PrEP می تواند خطر ابتلا به HIV در حین رابطه جنسی واژینال را کاهش دهد تا 90 درصد و در حین رابطه جنسی مقعدی تا 99.

حتی اگر خانمی بداند که در معرض خطر ابتلا به HIV قرار دارد ، ممکن است در مورد PrEP اطلاعاتی نداشته باشد. آگاهی و استفاده از قرص PrEP ، به نام Truvada ، در ایالات متحده همچنان در بین زنان کم است. طبق سال 2018 ، آنها فقط 6 درصد از بیش از 100000 کاربر آمریکایی در سال 2017 بودند سالنامه اپیدمیولوژی مطالعه پایگاه داده نسخه ملی. مطالعات نشان داده است که برای خانمهایی که قرص PrEP مصرف می کنند ، رعایت برنامه روزمره می تواند چالش برانگیز باشد ، به دلیل عوارض جانبی ناشی از دارو یا به دلیل کلاله.

اوجیکوتو می گوید: “اکثر بیماران زن من که با HIV زندگی می کنند به کسی اطلاع نداده اند.” این کلاله می تواند تا قرص PrEP گسترش یابد. مصرف داروی روزانه برای جلوگیری از اچ آی وی ممکن است برای دیگران به نظر برسد گویی که فرد در حال درمان اچ آی وی است.

محققان در این گزارش گزارش دادند ، ترس از اینكه خانواده و دوستانشان اچ آی وی مثبت داشته باشند یا شریكی آنها را به خیانت متهم كند از جمله مواردی است كه زنان در منطقه واشنگتن دی سی درباره PrEP مطرح كرده اند. مجله تحقیقات بالینی ایدز در سال 2017. بر اساس مطالعه مارس 2020 در دختران و دختران نوجوان در زیمبابوه و آفریقای جنوبی همچنین نگران این بودند که اگر اچ آی وی مثبت داشته باشند یا بی پروا خوانده شوند. مجله انجمن بین المللی ایدز.

یک پرستار آماده می شود تا یک زن را از نظر HIV آزمایش کند
یک زن در موزامبیک در سال 2014 از نظر HIV آزمایش می شود. زنان در شرق و جنوب آفریقا بیشترین میزان اپیدمی HIV را دارند. بر اساس گزارش UNAIDS ، حدود 12.3 میلیون زن و دختر نوجوان 15 ساله و بالاتر با HIV در این منطقه زندگی می کنند.GIANLUIGI GUERCIA / AFP از طریق گتی ایماژ

داشتن روشی محتاطانه برای مصرف PrEP – مانند تزریق غیر مکرر – می تواند برای بسیاری از خانمها جذاب باشد. مینا حسینی پور ، پزشک بیماری عفونی از دانشکده پزشکی دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل ، می گوید: “این خصوصی است.” “این فقط اجازه می دهد [women] استقلال زیادی. “

در آزمایش فاز 3 ، که در سال 2017 آغاز شد ، حسینی پور و همکارانش بیش از 3000 زن سیس جنس منفعل HIV ، جنسی فعال را در سنین 18 تا 45 سال در شرق و جنوب آفریقا ثبت نام کردند. در این منطقه ، طبق گزارش UNAIDS ، زنان 61 درصد از عفونت های جدید HIV را در میان افراد 15 سال به بالا در سال 2019 تشکیل می دهند ، به طوری که زنان جوان 73 درصد از عفونت های جدید را در میان افراد 15 تا 24 ساله تشکیل می دهند. حسینی پور ، که از سال 2001 در مالاوی ، در جنوب شرقی آفریقا زندگی و کار می کند ، می گوید: “این زنان همیشه قادر به” دفاع از خود و نیازهای پیشگیری خود نیستند “.

شرکت کنندگان در آزمایش به طور تصادفی برای تزریق داروی HIV cabotegravir هر هشت هفته یک بار و یک قرص دارونما یا تزریق دارونما با همان برنامه و یک قرص PrEP روزانه تعیین شدند.

موسسه ملی بهداشت در 9 نوامبر اعلام کرد از 38 زنی که به اچ آی وی آلوده شده اند ، چهار نفر تزریق کابوتگراویر و 34 نفر قرص PrEP مصرف می کنند. این میزان ابتلا به HIV در گروه تزریق 0.21 درصد و در 79/1 درصد است. گروه قرص این نتایج موقت بسیار خوب بود – تزریق 89 درصد در مقایسه با قرص باعث کاهش عفونت شد – به طوری که هیئت ایمنی که آزمایش را کنترل می کند به شرکت کنندگان توصیه می شود که از کدام دارو استفاده می کنند ، بنابراین زنان می توانند به تزریق مراجعه کنند. محققان برای ارزیابی ایمنی طولانی مدت به شرکت کنندگان در آزمایش ادامه می دهند.

نتایج امیدوار کننده به دنبال مواردی است که در مورد آزمایش مردان سیسکر و زنان تراجنسیتی که با مردان رابطه جنسی دارند ، گزارش شده است. محققان در جولای سال 2020 در کنفرانس بین المللی ایدز گزارش کردند ، تزریق ها در مقایسه با قرص های PrEP روزانه در این آزمایش 66 درصد باعث کاهش عفونت ها شد.

اوجیکوتو می گوید ، داشتن یک گزینه جدید PrEP این واقعیت را تغییر نمی دهد که باید اقدامات بیشتری در مورد پیشگیری از اچ آی وی که به زنان انجام می شود ، انجام شود. و در مورد پزشکان ، پرسیدن در مورد خطر HIV “باید بخشی از تعامل معمول ما با بیماران باشد”. “این باید یک تعامل مداوم باشد” برای درک “عوامل خطر در زندگی هر زن”.