ترکیه: حفاظت از میراث فرهنگی پس از زلزله

این نشان دهنده آغاز تلاش گسترده تر برای حمایت از وزارت فرهنگ و گردشگری در حفاظت از آثار آسیب دیده، قبل از مرمت کامل است.

این تحویل دو ماه پس از زمین لرزه های بزرگ انجام شد که باعث مرگ حداقل 50000 نفر، آواره شدن بیش از 3.3 میلیون نفر و خسارت 103.6 میلیارد دلاری شد.

این ظروف تازه شروع کار هستندلوئیزا وینتون، نماینده مقیم UNDP گفت. «UNDP در حال حاضر به دنبال بودجه برای حمایت از تلاش های گسترده تر است بازسازی هزاران اثر میراث فرهنگی آسیب دیده، با همه تنوع فوق العاده آنها.

«این فقط مربوط به اشیاء فیزیکی نیست، همان‌قدر که برای حافظه تاریخی حیاتی هستند. آن نیز یک است کمک به احیای هویت منحصر به فرد منطقه و روح انسان.»

ویرانی در آنتاکیا

وزارت فرهنگ و گردشگری بیش از 8000 بنای تاریخی را در 11 استان فهرست کرده است که بیشترین آسیب را به دلیل زمین لرزه های مرگبار دیده اند.

بر اساس ارزیابی بازیابی و بازسازی زلزله ترکیه (TERRA) که توسط دولت با حمایت سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا (EU) انجام شده است، بیش از 60 درصد از تمام سازه هایی که کارشناسان میراث قادر به بازرسی آنها بوده اند، تا حدی آسیب دیده اند. و بانک جهانی

با توجه به اینکه بسیاری از آنتاکیا هنوز ویرانه است، ما باید از آنچه می توانیم محافظت کنیم و بازیابی کنیم مرت فیرات، بازیگر ترک و سفیر حسن نیت برنامه توسعه ملل متحد، گفت: نمادهای ماندگار شهر ما. خانواده فیرات اهل شهر باستانی ساحلی آنتاکیا هستند و او به عنوان بنیانگذار سازمان مدنی Needs Map از همان روز اول در مقابله با زلزله فعال بوده است.

ارائه حمایت برای حفاظت از میراث

علاوه بر کانتینرها، UNDP نیز خواهد بود تامین رادیوهای دستی، پهپادها و تبلت هاکه برای ارزیابی آسیب به آثار باستانی، نقشه برداری از مناطق آسیب دیده، گرفتن عکس برای مستندسازی و تضمین امنیت آثار در حین ادامه مطالعات ارزیابی آسیب مورد نیاز است.

UNDP در حال حاضر 25 کانتینر را به آتش نشانان در هاتای به عنوان جایگزینی موقت برای ساختمان در آنتاکیا که آتش نشانی و تمام کامیون های آن را در خود جای داده است، عرضه کرده است. در هنگام زلزله کاملاً فرو ریخت.

UNDP همچنین تجهیزات، ابزار و کالاهای مدیریت پسماند را برای کمک به مدیریت زباله های زلزله به روشی که از سلامت عمومی و محیط زیست محافظت می کند، فراهم می کند. و ایجاد مهدکودک سیار برای سالمندان و افراد دارای معلولیت.

همچنین با تعاونی های زنان است تا آشپزخانه های سیار را با محصولات کشاورزی محلی راه اندازی کنند. و حمایت از تلاش ها برای افزایش آموزش های حرفه ای برای بازماندگان زلزله آواره به مناطق دیگر.