ترکیه به “بخشهای پر و خالی” شیشه جهانی نگاه کنید ، ترکیه از کشورهای عضو می خواهد |

رجب طیب اردوغان گفت: “همه گیری ، جهانی را در زمانی گرفتار شد که در کنار آمدن با چالش های مختلف با مشکل روبرو بود” در جهانی سازی ، سیستم بین المللی مبتنی بر قوانین و چند جانبه گرایی ، شیشه”.

نیمه لیوان خالی

رئیس جمهور ترکیه بر لزوم اصلاح سازمان های چند جانبه ، به ویژه سازمان ملل تأکید کرد.

وی با جلب توجه به اینكه “سازوكارهای جهانی موجود تا چه اندازه ناكارآمد بوده اند” در هنگام همه گیری ، خاطرنشان كرد كه “شورای امنیت هفته ها even ماه ها طول كشید تا … همه گیر را در دستور كار خود قرار دهد”.

آقای اردوغان تأکید کرد: “چندجانبه گرایی م requiresثر به نهادهای چند جانبه م effectiveثر احتیاج دارد”.

وی ادامه داد: “سرنوشت بشریت را نمی توان در اختیار تعداد محدودی از كشورها قرار داد” و خواستار “اصلاحات جامع و معنی دار ، از تجدید ساختار شورای امنیت” بود.

وارونه

رئیس دولت با نگاهی به نیمه پر لیوان ، اظهار داشت که سازمان ملل می تواند “نقطه عطفی در تلاش بشریت برای صلح ، عدالت و رفاه” باشد.

همبستگی بین المللی برای راه حل های طولانی مدت ضروری است – رئیس جمهور ترکیه

و در برابر ویروس کرونا ، استفاده از نهادها و مکانیزم های چند جانبه برای همکاری “به موثرترین روش” توصیه شده است.

آقای اردوغان گفت: “همبستگی بین المللی برای راه حل های طولانی مدت ضروری است”.

پاندمی جهانی

رئیس جمهور پشتیبانی ترکیه را در مبارزه با ویروس حفظ کرد ، با اشاره به روزهای اولیه شیوع ، زمانی که کشورش خواستار “همکاری در همه سیستم عامل های بین المللی” شد و در تلاش در کشورهای ثروتمند G-20 ، شورای ترک ، سازمان همکاری اسلامی و دیگران.

علاوه بر این ، ترکیه با 146 کشور و هفت سازمان بین المللی که درخواست کمک تجهیزات پزشکی داشتند تماس گرفت. صد هزار شهروند ترکیه از 141 کشور را به کشور خود بازگرداند. و بیش از 5،500 خارجی از 47 کشور را به خانه های خود منتقل کردند.

آقای اردوغان با تکرار درخواست خود مبنی بر اینکه تهیه تجهیزات پزشکی ، داروها و تلاش های تولید واکسن “مسئله رقابت نیست”.

مهم نیست که در کدام کشور تولید می شوند ، واکسن ها باید به “منافع مشترک بشریت” ارائه شوند.

ثبات منطقه ای

آقای اردوغان با اشاره به جنگ در سوریه گفت که این “تهدید” همچنان برای امنیت و ثبات منطقه است.

وی یادآور شد که ترکیه “اولین و جدی ترین ضربه” را علیه تروریستهای داعش در منطقه وارد کرد و همچنان به جنگ علیه سازمان تروریستی ستیزه جوی کرد پ.ک.ک.-ی.پ.گ ادامه می دهد – در حالی که میزبان حدود چهار میلیون پناهنده سوری بود

رئیس جمهور ترکیه تأكید كرد ، “به عنوان جامعه بین الملل ، ما نمی توانیم بدون اتخاذ همان نگرش اصولی و موضع گیری قاطع در برابر همه سازمان های تروریستی ، راه حل دائمی برای مسئله سوریه پیدا كنیم.” به سوریه ».

وی گفت: “حل و فصل منازعات در سوریه بر اساس نقشه راه تأیید شده در قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد برای همه ما باید یک اولویت باشد” ،

آقای اردوغان اظهار داشت که روند سیاسی متعلق به سوریه و تحت رهبری سازمان ملل متحد ، تحت نظارت سازمان ملل ، “باید به نتیجه موفقیت آمیز برسد”.

رئیس جمهور تأكید كرد: “این تنها راهی است كه سوریه می تواند به صلح پایدار برسد ، ضمن حفظ تمامیت ارضی و وحدت سیاسی خود.”

رئیس جمهور ترکیه به هموطن خود ، رئیس مجمع عمومی ولكان بزكیر ، به عنوان اولین شهروند ترکیه كه این مقام عالی را به دست گرفت ، تبریک گفت و گفت كه وی معتقد است كه آقای بزكیر “صدا و ضمیر جامعه بین المللی خواهد بود”.

بیانیه کامل در اینجا موجود است