ترودو کانادا اعلام کرد: “همه چیز باید تغییر کند” در میان بیماری همه گیر COVID-19 |

“جهان دچار بحران است و این فقط به دلیل چند ماه گذشته نیست. نه فقط به دلیل COVID-19. اما به دلیل چند دهه گذشته و به خاطر ما “، او در یک سخنرانی از پیش ضبط شده برای این جمع گفت.

آقای ترودو یادآوری کرد که به دنبال جنگ و فروپاشی اقتصادی ، نسل های قبلی سازمان ملل متحد و سازمان های بین المللی مالی را در اواسط قرن 20 مانند صندوق بین المللی پول و بانک جهانی تأسیس کردند ، بنابراین پایه های یک نظم بین المللی مبتنی بر قوانین را بنا نهادند و رفاه جهانی مشترک

شکست در مردم جهان

وی گفت: “امروز همه آن م institutionsسسات دیگر به اندازه کافی برای آنچه که برای آن طراحی شده اند ، خدمت نمی کنند – دفاع از چندجانبه گرایی و حقوق بین الملل ، حمایت از حقوق بشر و بازارهای آزاد”.

“این همان چیزی است که بحران COVID-19 نشان داده است ، فراتر از یک سایه تردید. که همه چیز باید تغییر کند. و نه فقط در صحنه جهانی – بلکه در خانه نیز. ”

آقای ترودو گفت که دولت ها برای شهروندان آسیب پذیر خود ، مانند افراد مسن و بی خانمان ، اقدامات کافی انجام نمی دهند. آنها همچنین به اندازه کافی برای از بین بردن بی عدالتی سیستمی ، اعم از نژادپرستی ، همجنسگرایی یا تبعیض جنسی ، پیش نمی روند.

وی با روی آوردن به زبان فرانسوی گفت: “در دشواری های شهروندان ما ، ما می توانیم شکست نهادهای جهان خود را منعکس کنیم.”

اقدام مسدود کردن شبکه

اگرچه COVID-19 بسیاری از کشورها را به لبه پرتگاه کشانده و یک بحران انسانی ایجاد کرده است ، آقای ترودو در مورد تهدید بیشتر تغییر آب و هوا هشدار داد.

وی خواستار “یک روش جدید تفکر” در مورد آب و هوا ، نابرابری و سلامتی شد.

وی اظهار داشت: “اغلب اوقات ، اقدامات منسجم مسدود می شود – نیازهای شهروندان ما رد می شود – در نتیجه انسداد در نهادهای تصمیم گیری”.

“و چرا؟ زیرا عواقب کمی برای کشورهایی که قوانین بین المللی را نادیده می گیرند وجود دارد. برای رژیم هایی که فکر می کنند ممکن است درست باشد. عواقب اندکی برای مکان هایی که شخصیت های مخالف مسموم می شوند در حالی که از ابزارهای سایبری و اطلاعات غلط برای بی ثبات سازی دموکراسی ها استفاده می شود.

وی افزود: “در صورت بازداشت خودسرانه شهروندان بی گناه و سرکوب آزادی های اساسی ، عواقب اندکی وجود دارد. وقتی یک هواپیمای غیرنظامی از آسمان شلیک می شود. وقتی با حقوق زنان به عنوان حقوق بشر رفتار نشود. وقتی کسی اصلاً حقوقی ندارد. ”

به چالش بپردازید

نخست وزیر ترودو از کشورها خواست تا از لحظه کنونی برای تغییر مسیر و همکاری برای دستیابی به آینده بهتر برای همه مردم استفاده کنند.

“ما باید فرصت ها و مسئولیت های خود را برای اقدام واقعی ، با هم درک کنیم. برای محافظت از یکدیگر ، حمایت از یکدیگر “، وی گفت.

“اگر این لحظه را ببینیم ، اگر با این چالش روبرو شویم ، من می دانم که همانند پدربزرگ و مادربزرگمان 70 سال پیش ، پایه های جهانی بهتر را بنیان خواهیم گذاشت.”