“به جای ملی گرایی ، ما به همکاری جهانی نیاز داریم”. رهبران کارائیب خواستار جبهه متحد در برابر بیماری همه گیر COVID-19 |

سخنرانان همچنین بر اهمیت برابری جنسیتی ، بهبود دسترسی به فناوری و رفع شکاف دیجیتالی ، رسیدگی به نابرابری ها در جوامع ، تقویت اقدامات اقلیمی و مطابق با اهداف توسعه پایدار (SDGs) ، اطمینان از کسی که پشت سر گذاشته نشود.

اندرو هولنس ، نخست وزیر جامائیکا ، اولین رهبر کارائیب که سخنرانی می کند ، گفت که ملت ها مجبورند روشهای همکاری خود را هنگام پاسخ به COVID-19 دوباره تصور کنند و اضافه کنند که “مشکلات جهانی مداوم برای دستیابی به استراتژیک جهانی به همکاری مداوم نیاز دارند. راه حل ها ”

وی گفت ، یک نمونه عالی از چنین همکاری چند جانبه موثر ، صندوق پاسخگویی و بازیابی سازمان ملل COVID-19 است. این صندوق از کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​پشتیبانی می کند تا بر بحران بهداشت و توسعه ناشی از همه گیری غلبه کرده و از آسیب پذیرترین افراد در برابر مشکلات اقتصادی و نابسامانی های اجتماعی حمایت کنند.

نخست وزیر ، با اشاره به چالش های توسعه ای که این گروه از کشورها با آن روبرو هستند ، اضافه کردن کشورهای با درآمد متوسط ​​”واقعیت را تشخیص می دهد”.

وی گفت ، از طریق اطمینان از اینکه كشورهای با درآمد متوسط ​​قادر به دستیابی به پشتیبانی مورد نیاز خود هستند ، به كل جامعه بین المللی اجازه می دهد تا از مزایای خود بهره مند شوند.

نخست وزیر جامائیکا در سخنرانی خود همچنین ابراز نگرانی در مورد عواقب اقتصادی-اقتصادی ناشی از همه گیری ، به ویژه در مورد تلاش برای مقابله با بیماری های غیرواگیر ، و همچنین تأثیر نامتناسب و افزایش خشونت علیه زنان و دختران کرد. .

ما از همسایگان خود محافظت می کنیم ، از خود محافظت می کنیم

در همین راستا ، رالف ای. گونسالس ، نخست وزیر سنت وینسنت و گرنادین ها ، تأكید كرد كه در جهانی كه به طور فزاینده ای به هم پیوسته و بیش از حد جهانی شده است “وقتی از همسایگان خود محافظت می كنیم ، از خود محافظت می كنیم.”

وی گفت ، چالش های فوری امروز “با ساختن دیوارها یا عقب نشینی در انزواگرایی ملی گرایانه حل نمی شود” ، با تأکید بر اینکه “ما باید از پل COVID-19 بلند شویم” باید پل بسازیم و شانه به شانه بایستیم.

نخست وزیر همچنین در مورد چالش های منحصر به فرد کشورهای کوچک در حال توسعه جزیره (SIDS) – از جمله کشور خود صحبت کرد. وی تأکید کرد که نیاز به بودجه “قابل پیش بینی و قابل اعتماد” مانند وام های با امتیاز ، کمک به توسعه و تسویه بدهی ، برای کمک به این کشورها در حفظ پیشرفت توسعه است.

نخست وزیر گونسالوز در سخنرانی خود خواستار اصلاحاتی در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای نمایندگی بیشتر آن در قاره آفریقا و جزایر کوچک شد. وی گفت که کشورش ، یک عضو غیر دائمی شورای امنیت ، با سه عضو غیر دائم از آفریقا ، “در آنچه که به 1 + 1 معروف شده است ، یک همکاری قوی ایجاد کرده است.

به جای ملی گرایی ، ما به همکاری جهانی نیاز داریم

سخنگوی بعدی ، نخست وزیر کوچکترین ملت در نیمکره غربی ، سنت کیتس و نویس ، همچنین بر لحظه حساب جهانی که توسط همه گیر “خواستار تجدید هدف و قول” از طریق چند جانبه گرایی و همکاری بین المللی قوی تر است ، تأکید کرد.

نخست وزیر تیموتی هریس گفت که زمان اعتماد متقابل اکنون است.

وی سازمان بهداشت جهانی سازمان ملل (WHO) را به دلیل سرپرستی پاسخ بین المللی به وی تبریک گفت و افزود كه جامعه كارائیب (CARICOM) به شدت از ابتكار COVID-19 Tools Accelerator برای واكسن عادلانه حمایت می كند: “به جای ملی گرایی ، ما به مبارزه برای شکست COVID-19 “، او گفت.

وی با ستایش از “موفقیت چشمگیر” جزایر خود در مقابله با ویروس ، گفت که کمک چند جانبه برای کشورهای کوچک جزیره ای مانند وی ضروری است ، خواستار دسترسی بیشتر به “بودجه اعطایی” و تخفیف بدهی برای کمک به تغییر شکل اقتصاد ، که از همه رکورد زده است – شکستن فصل طوفان تا سقوط درآمد گردشگری.

“تغییرات آب و هوایی برای ما چیزی نیست که به فردا موکول شود. نخست وزیر هریس ، كه در نشست هفته آینده مجمع عمومی در سطح اجلاس سران ، از كشورهای كوچك جزیره خواست تا در امر حفظ تنوع زیستی حمایت كنند ، گفت:

“برای سنت کیتس و نویس ، اقیانوس خون حیات ماست. اجازه دهید ما از آن محافظت کنیم تا آینده قویتر و ایمن تری را حفظ کنیم. ”

مبارزه برای محافظت از دستاوردهای توسعه سخت

همچنین آلن مایکل شستانت ، نخست وزیر سنت لوسیا ، روز شنبه در سخنرانی خود گفت ، در اجتماع مجازی نمایندگان ، اکنون خطرات جهانی بیش از هر زمان دیگری جهان را آزار می دهد ، “ما را مجبور می کند تا عمیق ، آینده مورد نظر ما و ملل مورد نیاز ماست. ”

وی استدلال كرد كه اقدامات چند جانبه م wasثر ضروری است ، خصوصاً برای كمك به SIDS مانند سنت لوسیا ، زیرا آنها در برابر “فرسایش فراگیر از دستاوردهای توسعه ای سخت” مبارزه می كنند.

وی از ملت های سراسر جهان خواست واقعیت حمایت از SDG ها را در کشورهایی که زندگی روزمره آنهاست مبارزه کنند ، در نظر بگیرند: اگر والدین “وسیله ای برای گذاشتن سقف بالای سر خانواده خود ندارند ، چگونه می خواهند شرکت کنند ، یا حتی مراقبت در مورد [Goals]؟ ”

نخست وزیر چاستانت که از “معماری اقتصادی” جهان محصور شده است ، گفت که کشورهای کوچک در حال توسعه جزیره اغلب آسیب پذیرترین کشورها هستند ، در حالی که کمترین مسئول در برابر مخمصه ای که در آن قرار دارند ، به ویژه در مورد مبارزه با تغییر اقلیم است.

وی گفت: “SIDS بدهکارترین است ، اما کمترین میزان تخفیف بدهی را داریم – کوچکترین تولیدکننده کالاها و خدمات جهانی ، اما بیشترین محدودیت را در قوانین تجارت بین الملل داریم”.

“SIDS کوچکترین گسیل کننده کربن است ، اما ما بیشترین تأثیر را در تغییرات آب و هوایی داریم.”

وی خاطرنشان كرد كه همه این پارادوكسها ساخته دست بشر است و راه حل آن گاه به “ضربه قلم” بیشتر احتیاج ندارد.

وی اظهار داشت: “ما نمی توانیم به شركت در جلسات برای بحث در مورد راه حلها در چارچوب فعلی ادامه دهیم … فرمهای جدید اندازه گیری و معیارهایی باید اتخاذ شوند كه به SIDS این فرصت را می دهند تا به خودمان كمك كنیم”.

ملل کوچک و بزرگ به یکدیگر وابسته اند

نخست وزیر ترینیداد و توباگو با تکرار سخنرانان قبل از خود ، در مورد اعتماد مشترک بین همه کشورها ، صرف نظر از اندازه آنها صحبت کرد: “آنها پیش بینی می کنند و حتی به همه ما تقسیم و مراقبت از یکدیگر بستگی دارند.”

نخست وزیر کیت سی.رولی به رهبران جهان گفت که مانند سایر SIDS که با تأثیر COVID-19 می جنگد ، کشورش نیز مجبور بود “بین رستگاری و حفظ معیشت” یک خط نازک را طی کند. این کشور برای بستن مرزهای خود و اعمال فاصله فیزیکی اقدام کرد و در صورت لزوم تنظیماتی را برای محافظت از آسیب پذیرترین افراد انجام داد.

او WHO را به خاطر رهبری خود تحسین کرد و کارکنان مراقبت های بهداشتی و خط مقدم را در همه جا بخاطر نجات جان و مراقبت از مردم ، اغلب با فداکاری قابل توجه شخصی ، تحسین کرد.

وی گفت ، “بیماری همه گیر COVID-19 تهدیدی وجودی با نسبت های بی نظیر برای سلامتی و ایمنی انسان در سراسر جهان است” ، نه تنها به دلیل تأثیر آن بر سلامتی ، بلکه همچنین بر ارزش پیشرفت های چندین ساله.

آقای روولی بر اهمیت آموزش برای کودکان تأکید کرد تا کودکان بتوانند با استفاده از ابزارها و فرصت های ساختن آینده بهتر ، آنها را قادر سازند. آقای رولی با یادآوری سخنان نخست وزیر اول کشورش ، اریک ویلیامز ، گفت: “آینده ملت ما در کیف مدرسه فرزندان ما است.”

وی ادامه داد ، بنابراین کشورش همچنان توجه به نیازهای همه فرزندان خود را حفظ می کند و افزود: “ما در این زمان های دشوار گشت و گذار می کنیم ، متعهد می مانیم اطمینان حاصل کنیم که هیچ کودکی در کارزار ما برای بازسازی بهتر عقب نماند.”

نخست وزیر همچنین در سخنرانی خود در مورد خطرات تغییرات آب و هوایی برای کشورش ، سایر کشورهای کوچک جزیره ای و کشورهای کمتر توسعه یافته در همه جا صحبت کرد و افزود که دولت وی اولویت بالایی را برای برابری جنسیتی قائل است ، و مجدداً بر تعهد خود به بیانیه پکن تأکید می کند.

“پس از طوفان دوریان ، ما چیزی نمی دانستیم …”

همچنین روز جمعه نخست وزیر باهاما با سخنرانی در روز جمعه ، همبستگی خود را با سایر ملت های جنگنده COVID-19 ابراز داشت و به خاطر از دست دادن جان مردم تسلیت گفت.

هوبرت مینیس سال گذشته هنگامی که در مجمع عمومی سخنرانی کرد ، پس از طوفان دوریان – قدرتمندترین طوفان برای حمله به باهاما در تاریخ ثبت شده – گفت که او از رهبران جهان خواسته است که شرایط اضطراری آب و هوا را به عنوان بزرگترین چالش پیش روی بشریت تلقی کنند.

“کمی می دانستیم که فقط چند ماه بعد ، چالشی بزرگتر پیش می آید و جهان را مجبور به توقف سنگین می کند ، در نسبی که از جنگ جهانی دوم مشاهده نشده است.”

باهاما مانند بسیاری دیگر مجبور بود برای جلوگیری از گسترش بیماری همه گیر COVID-19 قاطعانه عمل کند ، اما با توجه به اینکه جهانگردی به عنوان درآمد اصلی جزایر شناخته می شود ، بسته شدن مرزها منجر به شدیدترین کاهش تعداد بازدیدکنندگان می شود که موجب کاهش سرعت اقتصادی گسترده و بی سابقه ای می شود. گفت بیکاری.

در پاسخ ، دولت وی برنامه های بیکاری و تأمین اجتماعی ، از جمله طرح ملی توزیع غذا را اجرا کرد.

با این حال ، SIDS – مانند باهاما – “همیشه” به نظر می رسد “در حالت چرخه بازیابی کار می کند ، باید با شوک های خارجی و حوادث آب و هوایی مقابله کند ، با نرخ آسیب پذیری بسیار بالاتر ، خواستار بازنگری روش های مورد استفاده بین المللی است موسسات مالی برای در نظر گرفتن قرار گرفتن در معرض ، آسیب پذیری و توانایی بهبودی از شوک های برونزا.

نخست وزیر G20 را به دلیل تعلیق پرداخت خدمات بدهی برای کشورهای حداقل توسعه یافته تحسین کرد و خواست که این امتیاز به سایر گروه های اقتصادی نیز تعمیم یابد.

در پایان ، وی گفت که اگرچه همچنان در آینده ای نه چندان دور نسبت به واکسن زنده COVID-19 “با احتیاط خوش بینانه” نگاه می کند ، اما تلاش های مشترک مرکز COVAX را برای تأمین ترتیبات کشورهای در حال توسعه یادداشت می کند.

نخست وزیر باهاما خواست: “کشورهای در حال توسعه باید بتوانند از طریق یک فرآیند خرید شفاف با نرخ مقرون به صرفه بازار به واکسن ها دسترسی پیدا کنند.”