بلاروس زنان مدافع حقوق بشر را پس از انتخابات مورد مناقشه آگوست هدف قرار داد |

مری لاولور ، گزارشگر ویژه در مورد وضعیت مدافعان حقوق بشر ، گفت: “بلاروس به طور موثری کار حقوق بشر را در زمانی جریمه کرده است که کار مدافعان حقوق بشر بیش از هر زمان دیگری ضروری است”.

“شجاعت خاص”

در حالی که دولت به سرکوب معترضین معترض به انتخابات ادامه می دهد ، خانم لاولور گفت که “زنان مدافع حقوق بشر به ویژه مورد هدف قرار می گیرند”.

حداقل سه نفر از آنها به دلیل انجام وظیفه خود در ماه سپتامبر و اوایل ماه اکتبر مورد حمله قرار گرفته اند: این کارشناس سازمان ملل متحد تأیید کرد: “در بلاروس ، مانند بسیاری دیگر از کشورها ، شهامت ویژه ای برای زنان است که برای دفاع از حقوق بشر بایستند.

هزینه های اسکان

خانم لاولر توجه خود را به دستگیری ماریا رابکووا – هماهنگ کننده داوطلب یک مرکز حقوق بشر که آزادی تجمع و سایر حقوق را مستند می کند – جلب کرد که به دلیل آموزش یا آماده سازی افراد برای شرکت در این زندان بین شش ماه تا سه سال زندان است. شورش های گسترده

وی گفت: “اتهام ماریا رابکووا برابر است با جرم انگاری کار حقوق بشر”. “مقامات بلاروس باید فوراً او را آزاد کنند و همه اتهامات را کنار بگذارند.”

این کارشناس سازمان ملل همچنین از پیگرد قانونی ایرینا سوخی و مارینا دوبینا ، مدافعان حقوق بشر در سازمان غیر دولتی زیست محیطی ، Ecohome ، که به اتهام نقض رویه های اعتراض بازداشت شده اند ، ابراز نگرانی کرد.

وی خاطرنشان كرد كه با پیشرفت پرونده ، مقامات تاریخ را تغییر دادند و گفتند كه یك تاریخ هنگام دستگیری مشخص شده است ، اما در هنگام صدور مجازات در تاریخ دادگاه با دیگری تعویض شد.

خانم لاورور تأیید کرد: “این بی نظمی های آشکار بسیار نگران کننده است”.

وی افزود: “ناسازگاری در اتهامات رسمی وارد شده علیه این دو زن شجاع س seriousالات جدی را در مورد مبنای قانونی بازداشت اولیه و صدور حکم بعدی ایجاد می کند” ، وی افزود.

هر دو زن مدت کوتاهی بازداشت اداری داشتند.

حقوق بشر در هنگام ناآرامی ها ضروری است

گزارشگر ویژه اظهار داشت که کار مدافعان حقوق بشر بیش از هر زمان دیگری در زمان ناآرامی ها ضروری است.

خانم لاولور پرچم گذاری کرد: “وقتی خطر نقض حقوق بشر افزایش می یابد ، کار اسنادی که توسط مدافعان انجام می شود بسیار مهم می شود.” آنها نباید به دلیل پیگیری مجازات شوند “.

آنائس مارین ، گزارشگر ویژه در مورد وضعیت حقوق بشر در بلاروس ، تأیید این اظهارات بود. Clément Nyaletsossi Voule ، گزارشگر ویژه در مورد حقوق اجتماعات و اجتماعات مسالمت آمیز ؛ کارگروه بازداشت خودسرانه و کارگروه تبعیض علیه زنان و دختران.

گزارشگران ویژه و کارشناسان مستقل توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل مستقر در ژنو منصوب می شوند تا موضوع خاص حقوق بشر یا وضعیت کشور را بررسی و گزارش دهند. سمت ها افتخاری هستند و به کارشناسان در ازای کارشان پرداخت نمی شود.