اوکراین: به جنگ پایان دهید تا کودکان بتوانند «دوران کودکی خود را بازیابند»

حدود 13 ماه جنگ و حملات اغلب وحشیانه به غیرنظامیان از زمان آغاز تهاجم گسترده روسیه به اوکراین، میلیون‌ها نفر را آواره کرده است و زیرساخت‌های غیرنظامی کلیدی نیاز به حفاظت فوری دارند.

تضمین ایمنی هسته ای

گشت و گذار در منطقه اطراف نیروگاه هسته ای زاپوریژژیارافائل ماریانو گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور این کشور در شهر نزدیک به همین نام، برای گفتگو درباره تهدیدات جاری دیدار کرد.

ارزیابی ایمنی جدی هسته ای و وضعیت امنیتی، آقای گروسی تاکید کرد نیاز فوری به حفاظت از نیروگاه در جریان درگیری های نظامی در کشور.

تیم های آژانس بین المللی انرژی اتمی در حال چرخش در داخل و خارج نیروگاه هستند که همچنان تحت کنترل نیروهای روسی است.

علیرغم حضور هفت ماهه ما در سایت، موقعیت در نیروگاه هسته ای Zaporizhzhya هنوز ناپایدار است،” او گفت.

او هشدار داد که خطرات ایمنی و امنیت هسته ای بسیار آشکار است.

لازم است “برای جلوگیری از حادثه ای با عواقب رادیولوژیکی بالقوه هم اکنون اقدام کنید به سلامت و محیط زیست برای مردم اوکراین و فراتر از آن، تاکید کرد.

آقای گروسی گفت که سفر او به اوکراین نیز با هدف انجام شده است تضمین چرخش منظم کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به دنبال شرایط بسیار چالش برانگیزی که کارشناسان در چرخش قبلی در فوریه که تقریباً یک ماه به تأخیر افتاده بود با آن مواجه بودند، حفظ و بهبود می یابد.

در جریان بازدید کنونی، گروه جدیدی از کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، هفتمین تیم حاضر در سایت از زمان تأسیس مأموریت پشتیبانی و کمک آژانس در زاپوریژژیا، وی را همراهی می‌کردند.

آقای گروسی و آقای زلنسکی همچنین از ایستگاه برق آبی دنیپر که یک جزء ضروری برای ایمنی هسته ای در نیروگاه زاپوریژژیا است، بازدید کردند.

من مصمم هستم که به انجام هر کاری که در توانم است ادامه دهم کمک به کاهش خطر یک حادثه هسته ای در طول جنگ غم انگیز در اوکراین،» آقای گروسی گفت.

رافائل ماریانو گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در 27 مارس 2023 با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در زاپوریژژیا، اوکراین ملاقات کرد.

رافائل ماریانو گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در 27 مارس 2023 با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در زاپوریژژیا، اوکراین ملاقات کرد.

کلاس های درس پناهگاه بمب

از فوریه 2022، هزاران مدرسه گزارش شده است به شدت آسیب دیده یا از بین رفته است با بمباران و گلوله باران، تقریباً 2.7 میلیون کودک اوکراینی به آن دسترسی دارند یادگیری آنلاین صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) گفته است یا از طریق روش های ترکیبی.

آقای بلوم، ستاره هالیوود و سفیر حسن نیت یونیسف، در پایان دیدار سه روزه خود از کیف، ایرپین و دمیدیو، گفت که آموزش می تواند و باید لنگر کودکان در زمان جنگ باشد، جایی که تخمین زده می شود که 1.5 میلیون کودک در اوکراین در معرض خطر هستند افسردگی، اضطراب و غیره شرایط سلامت روان، با پیامدهای بلند مدت.

«در میان هرج و مرج و عدم اطمینان جنگ، حمایت از کودکان آموزش یک ابزار ضروری است در حفاظت از سلامت روان و رفاه طولانی مدت آنها.» «بیش از همه، کودکان برای بازیابی دوران کودکی خود نیاز به پایان دادن به این جنگ و صلح پایدار دارند، به حالت عادی برگردید و شروع به بهبود و بهبودی کنید.»

در ایرپین، شهری که به شدت تحت تاثیر روزهای اولیه نبرد قرار گرفته بود، از یک بازدید کرد کلاس درس پناهگاه بمب، با پشتیبانی یونیسف تبدیل شده است تا فضای امنی برای کودکان فراهم کند تا زمانی که آژیرهای حمله هوایی به صدا در می آیند به یادگیری ادامه دهند.

فضاهای امن

برخی از کودکانی که من ملاقات کرده ام، مانند هانا 10 ساله از وولنوواخا، منطقه دونتسک، داشته اند. دسترسی محدود به آموزش حضوری برای بیش از یک سال،» آقای بلوم گفت.

آقای بلوم در مراکز کودکان اسپیلنو یونیسف در ایرپین و کیف، شاهد بازی و یادگیری کودکان بود. آنها همچنین می توانند از حمایت های روانی اجتماعی، بررسی های پزشکی و ارجاع به خدمات تخصصی بهره مند شوند. او همچنین با رئیس جمهور زلنسکی دیدار کرد تا در مورد چالش های آموزشی در میان درگیری ها گفتگو کند.

«در حالی که یونیسف به اطمینان از اینکه کودکان قادر به یادگیری آنلاین هستند کمک می کند، آنها هنوز هم هستند از دست دادن تجربه حیاتی تعامل با همکلاسی های خود و معلمان،» آقای بلوم گفت. «به خصوص برای کودکان کوچکتر، این تعاملات وجود دارد کلید رشد عاطفی و شناختی آنها و نمی توان آن را با صفحه نمایش کامپیوتر جایگزین کرد.

اورلاندو بلوم، سفیر حسن نیت یونیسف با کودکان آسیب دیده از جنگ در اوکراین ملاقات می کند.

اورلاندو بلوم، سفیر حسن نیت یونیسف با کودکان آسیب دیده از جنگ در اوکراین ملاقات می کند.

نیازهای رو به رشد

در سال 2022، بیش از 500000 کودک و مراقبان آنها از 180 نقطه اسپیلنو در سراسر اوکراین بازدید کردند. در طول سال گذشته، یونیسف به کودکان و خانواده‌های آسیب‌دیده از جنگ، آموزش، بهداشت، تغذیه، آب و فاضلاب و کمک‌های حفاظتی، از جمله تلاش‌ها در کشورهای میزبان پناهندگان از اوکراین، کمک کرده است.

یونیسف تحویل برای کودکان در داخل اوکراین و کشورهای همسایه ادامه دارد و برای برآوردن نیازهای رو به رشد 9.4 میلیون نفر به 1.05 میلیارد دلار نیاز دارداز جمله 4 میلیون کودک که به شدت تحت تأثیر جنگ قرار دارند.

شورای امنیت اقدام جدید در مورد انفجار خط لوله را رد کرد

روز دوشنبه، شورای امنیت سازمان ملل پیش نویس قطعنامه ای را رد کرد یک کمیسیون تحقیقات مستقل بین المللی به انفجارهای سپتامبر سال گذشته توسط روسیه خطوط لوله گاز نورد استریم.

برزیل، چین و روسیه به این پیش نویس رای مثبت دادند و هیچکدام به آن رای منفی ندادند و 12 عضو شورا رای ممتنع دادند.

دو خط لوله نورد استریم که برای انتقال گاز طبیعی از روسیه به اروپا در زیر دریای بالتیک ساخته شده بودند، میلیون ها دلار خسارت ناشی از این انفجارها متحمل شدند. تحقیقات ملی هنوز هیچ مدرک قطعی در مورد چگونگی وقوع انفجارها ارائه نکرده است.

نورد استریم I گاز را از روسیه به آلمان منتقل می کرد تا اینکه مسکو در آگوست گذشته عرضه خود را قطع کرد، در حالی که خط لوله دوم هرگز عملیاتی نشد، پس از اینکه آلمان مشارکت خود در این سرویس را درست قبل از حمله روسیه به اوکراین به حالت تعلیق درآورد.

شورا در ماه فوریه این موضوع را مورد بحث قرار داده بود و خاطرنشان کرد که تحقیقات توسط دولت های منطقه ادامه دارد.