اطلاعات کلی درباره کانادا بهترین کشور دنیا برای مهاجرت

کانادا در واقع حدود 54% از مردم کانادا دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و دانشجویان کم درآمد نیز میتوانند از بورسیههای گوناگونی بهرهمند شوند. در واقع بر اساس سیاستهای آموزشی دولت کانادا، تحصیلات و آموزش بودجه قابل توجهی را به خود اختصاص میدهد، تا جایی که کانادا را به عنوان تحصیلکردهترین کشور جهان لقب دادهاند. افرادی که از این طریق قصد دریافت اقامت کانادا را دارند با شرایط آسان تری نسبت به روش های دیگر مواجه هستند. به همین دلیل این کشور به مقصد دلخواهی برای دانشجویان حوزه فناوری و علاقهمندان به مشاغل در این زمینه تبدیل شده است. در ادامه با ویژگیهایی که این کشور را مکانی مناسب برای مهاجرت تحصیلی و شغلی در ایران و جهان میسازد، آشنا میشویم. سیاست مهاجرتی کانادا که به سیاست موزاییکی مشهور است، برخلاف سیاست رایج دیگ جوشان (Melting Pot) ، فرهنگهای گوناگون مهاجران را درون فرهنگ کانادایی ادغام نکرده، بلکه میکوشد محیطی چند فرهنگی را تقویت کند که قومیتهای مختلف با حفظ آداب و سنن خود در آرامش زندگی کنند. خدمات درمانی رایگان در دسترس همه شهروندان کانادایی قرار دارد.

مهاجرت به کانادا

در واقع بیمه درمانی سراسری و امکانات پیشرفته پزشکی متوسط امید به زندگی را در این کشور به 82 سال رسانده و کانادا را در این رتبهبندی در مقام 18ام جهان قرار داده است. پیر تورودو، نخستوزیر کانادا در دهه 1970، سیاست جدیدی را برای ارتقای محیط چند فرهنگی در کانادا اتخاذ کرد. به علاوه، شما در یک محیط انگلیسی و یا فرانسوی زبان در یک کشور بسیار توسعه یافته تحصیل خواهید کرد. برای تبدیل اقامت خود به اقامت دائم کانادا پس از فارغالتحصیلی، میتوانید برای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایهگذاری یا کار، اقدام نمائید. برای این منظور، والدین باید برای دریافت سوپر ویزای کانادا اقدام نمایند که منحصراً برای والدین افراد مقیم کانادا است. از چند سال قبل، این برنامه بسیار پرطرفدار بازگشایی شد و در سال 2019 نیز ادامه داشت. اما طبق قوانین تمام این برنامههای مهاجرت به کانادا، برای این روش، نیازی به ارائه مدرک تحصیلی و مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه نخواهید داشت و تمام اعضای خانواده شما، از جمله همسر و فرزندان، میتوانند از اقامت کانادا برخوردار شوند.

یکی از مزیتهای این روش آنست که نیازی به مدرک تحصیلی و یا مدرک بالای زبان نبوده و اقامت دائم کانادا برای خانواده متقاضی، شما همسر و فرزندان زیر 18 سال او، صادر میگردد. باید در نظر داشته باشید که تحصیل در کانادا رایگان نیست و برای رفتن به این کشور باید پشتوانه مالی خوبی فراهم کنید. درصورت نداشتن مدرک زبان، قبل از شروع تحصیل در کانادا، باید ابتدا در دورههای زبان انگلیسی در این کشور شرکت کنید. در حدود ۹۴ درصد از جمعیت این استان در جزیره نیوفاندلند سکونت دارند که نیمی از آنها درشبهجزیره آوالون ساکناند. دانشجویان بخش عمدهای از مهاجران را در سراسر جهان تشکیل میدهند، پس طبیعی است که سیستم آموزشی کشور مقصد عامل تاثیرگذاری در انتخاب آنها به حساب بیاید. مبالغ ذکر شده فوق براساس درآمد دریافتی افراد در کانادا جمع آوری شده اما مقالات مهم کانادا ممکن است ارقامی بالاتر از این ارقام را بیان کنند مثلا درآمد سالانه یک دندانپزشک از دیدگاه مجله Canadian Bussiness سالانه 93 هزار دلار کانادا است.

{||||||||||||||||}

در مجموع، اداره مهاجرت این استان برنامهریزی کرده در سال 2020 بیش از 44 هزار مهاجر بپذیرد. استان کبک در سال 2017، تعداد حدود پنج هزار پرونده مهاجرت به کانادا در قالب برنامه نیروی متخصص پذیرفت که تاریخ آن پیش از شروع، اعلام شد. اگر تحصیل در کانادا را برای ادامه مسیر تحصیلی و زندگی خود انتخاب میکنید، این شانس را به خود میدهید تا تجارب فرهنگی متفاوت و بسیاری – از دامنههای اسکی کلمبیای بریتانیایی گرفته تا چمنزارهای ایالت مانیتوبا، در شهرهایی مانند تورنتو، مونترال، ونکوور و کبک که به صمیمیت، صبوری و چند فرهنگی بودن شهرت دارند، را بدست آورید. متقاضی با دریافت ویزای تحصیلی کانادا، اقامت کانادا بصورت موقتی را دریافت میکند و درحین تحصیل نمیتواند اقامت خود را بصورت دائمی تبدیل کند. با وجود اینکه هر متقاضی میتواند تنها برای برخی از برنامههای انتخابی استانی اقدام نماید، اما در سال 2015 بسیاری از استانها، برنامه انتخابی خود را با سیستم فدرال تطبیق دادهاند و متقاضیان دریافت اقامت کانادا باید از طریق سیستم «ورود سریع» اقدام نمایند. همچنین متقاضیانی که میخواهند در قالب برنامه کسب سابقهکار در کبک درخواست مهاجرتی خود را ارسال کنند، میتوانند در هر زمانی، با درنظر گرفتن الزامات این برنامه، اقدام به ثبت درخواست خود نمایند.

و برگشت به کشورتان را اثبات نمائید.

برخی از عناصر اصلی طرح توسعه؛ شامل ساخت جوامع متراکم، فعال، کامل و همچنین بهینهسازی استفاده از زیرساختهای موجود و زیرساختهای جدید برای حمایت از رشد در یک قالب متراکم و کارآمد است. وزیر مهاجرت کبک اعلام کرد قوانین مهاجرتی جدید سال 2019 – 2018 برای تسریع در بررسی پروندههای اقامت کانادا و بروزرسانی سیستم مهاجرتی کبک است و همچنین کاهش تعداد پذیرش باعث تسریع در رسیدگی به پروندههای قدیمیتر و در لیست انتظار میشود. همچنین باید وجود توان مالی کافی برای تأمین مخارج زندگی و تحصیل در کانادا و برگشت به کشورتان را اثبات نمائید. هر استان در کانادا برنامه مهاجرتی مخصوص به خود را اجرا مینماید که با نام «برنامه انتخاب استانی» شناخته میشود. کانادا بیشترین درآمد، تعطیلات و مرخصیهای با حقوق را در آمریکای شمالی ارائه میدهد. ما ظرف 24 ساعت شرایط شما را ارزیابی می کنیم تا ویزای مناسب شما و مدارک لازم جهت اقدام را به شما اطلاع دهیم.