یک ابر آتشفشان عظیم ممکن است در زیر جزایر آلاسکا پنهان شده باشد

یک ابر آتشفشان مرموز و قبلا کشف نشده ممکن است در زیر جزایر Aleutian آلاسکا در کمین باشد.

یک مطالعه جدید نشان می دهد که یک دهانه گسترده ، هنگام انفجار ابر آتشفشان ایجاد شده است ، حداقل چهار آتشفشان موجود را به هم متصل می کند. جان پاور ، ژئوفیزیکدان در رصدخانه آتشفشان آلاسکا ، سازمان زمین شناسی آمریکا ، می گوید: این بزرگ چنان بزرگ است که اگر این ابر آتشفشان در طی چند هزار سال گذشته فوران کند ، می توانست تمدن های سراسر جهان را به هم بزند. پاور یافته ها را در نشست سالانه اتحادیه ژئوفیزیک آمریکا در 7 دسامبر ارائه می دهد.

دیانا رومن ، آتشفشان شناس در م Carسسه علوم کارنگی در واشنگتن دی سی ، می گوید: این کشف که هنوز تأیید نشده است ، از چندین شواهد به دست آمده است که در نگاه اول به نظر می رسد ارتباطی ندارند. و در حقیقت ، جزایر چهار کوه با صدای افسانه ای ، در واقع شش آتشفشان واقع در نزدیکی مرکز زنجیره جزیره ، مانند یک خوشه آتشفشانی معمولی به نظر می رسند.

اما با هم جمع شده ، داده ها به طور متقاعدکننده ای به وجود یک چاله آب در عرض 20 کیلومتر اشاره دارند. قله های آتشفشان ها به صورت حلقه ای و نقشه کف کف متقارن ، که عمدتا مربوط به دهه 1950 است ، مرتب شده است ، برجستگی هایی به شکل قوس و عمق 130 متر در مرکز حلقه را نشان می دهد. هر دو سرنخی هستند که نشان می دهد آتشفشان ها توسط یک کلدرا بزرگ به هم متصل شده اند ، یک دهانه عظیم که هنگام انفجار و تخلیه یک محفظه ماگمای بسیار بزرگ در یک آتشفشان تشکیل می شود.

داده های جاذبه ماهواره ها همانند جلاله های دیگر است. و تجزیه و تحلیل چنین گازهای آتشفشانی مانند دی اکسید گوگرد ، و همچنین الگوهای زمین لرزه های کوچک نیز وجود یک کالدرا را نشان می دهد.

رومن ، با توجه به اینکه یکی از آتشفشان ها ، کوه کلیولند ، یکی از فعال ترین آتشفشان ها در آلتوها است ، می گوید: “ما از وجود زمین لرزه های متعجب نیستیم.” اما ، او می گوید ، این زمین لرزه ها از شرق و شمال بسیار دورتر از حد انتظار هستند فقط بر اساس آتشفشان های دیده شده در سطح زمین. “این منطقی تر در زمینه چالاک است.”

یکی از مشخصه های بسیاری از چالدره ها آتشفشانهای فعال بر روی لبه های آنهاست که به همان محفظه ماگما ضربه می زنند ، حتی مدت ها پس از تشکیل چالودا. کوه کلیولند متناسب با این سناریو است. پاور می گوید: “از سال 2001 تاکنون 60 یا 70 بار فوران کرده است.” علاوه بر انفجار ستونهای خاکستر آسمان که سفر هوایی را مختل می کند (SN: 27/11/18) ، این سطح از فعالیت مداوم معمولاً در آتشفشانهایی است که در سایر کالدراهای شناخته شده وجود دارد. یکی از این آتشفشان ها رینجانی اندونزی است که در فوران آن در حدود سال 1257 ذرات گوگرد کافی به جو ریخت تا کل سیاره را خنک کند (SN: 14/6/12)

تجزیه و تحلیل شواهد بهمراه چالش برانگیز است ، به لطف موقعیت بسیار دور ، یک مکان عمدتا در زیر آب و ذخایر آتشفشانی جدیدتر که مکان های قدیمی را پنهان می کند. علاوه بر این ، مطالعات جداگانه شواهد مختلفی را برای یک دهانه ابرآتشفشان فراهم کرده است ، اما هیچکدام نقاط را به هم متصل نکردند. رومن روش تیم را به “زیر بالش های نیمکت نگاه کردن” تشبیه می کند.

مایکل لهستان ، آتشفشان شناس از رصدخانه آتشفشان یلوستون USGS که در این مطالعه نقش نداشت ، می گوید: “این یک نمونه زیبا از چگونگی جمع شدن تعداد زیادی رشته برای ایجاد یک داستان بزرگتر است.” “ما شروع به دریافت مجموعه داده های لازم برای کشف این نوع کشف ها می کنیم.”

به گفته لهستان ، سایت Aleutians هر سال فقط در مدت کوتاهی قابل دسترسی است ، بنابراین “جمع آوری داده ها بسیار عجولانه است.” اما این دقیقاً همان کاری است که تیم امیدوار است بتواند وجود کالدرا را تأیید کند. همچنین قصد دارد خاکستر منطبق را در هسته های یخی جمع آوری شده در سایر نقاط جهان جستجو کند تا تعیین کند که این ابر آتشفشان چه زمانی فوران کرده است. پاور می گوید: “این دهانه های بسیار بزرگ در سطح جهان تأثیرات بسیار زیادی دارند.” “این شناسایی بالقوه به ما کمک می کند آنچه را که ممکن است انتظار داشته باشیم ، چرا کلیولند بسیار فعال است ، درک کنیم و خطرات را درک کنیم.”