گزارش مسیر طولانی تا بهبودی پس از COVID برای آمریکای لاتین و کارائیب |

آلیشیا بارسنا در حال سخنرانی در یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی بود که در آن از آخرین گزارش ECLAC رونمایی کرد که به طور خلاصه توصیه های سیاستی را برای پرداختن به اثرات اقتصادی همه گیری بیان می کند.

این مطالعه استدلال می کند که حفظ و تعمیق سیاست های اقتصادی کلان فعال برای بهبود و همچنین تحولات اقتصادی و اجتماعی در پی بحران جهانی ضروری است.

همچنین بر اهمیت همکاری بین الملل ، از جمله از طریق توزیع بهتر پشتیبانی مالی جهانی ، تأکید می کند.

اثرات منفی ، عواقب ماندگار

“همه گیر COVID-19 دارای اثرات منفی تاریخی در زمینه های اقتصادی ، تولیدی و اجتماعی است ، با پیامدهای ماندگار و اثرات میان مدت بر رشد و افزایش نابرابری ، فقر و بیکاری. به همین دلیل است که روند فعالیت اقتصادی (GDP) برای بازگشت به سطح قبل از بحران ، کندتر از آنچه در بحران subprime (در سال 2007-2008 مشاهده شد) خواهد بود. “، خانم بارسنا گفت.

منطقه آمریکای لاتین و کارائیب بدلیل بیماری همه گیر ، بدترین بحران اقتصادی طی یک قرن گذشته را تجربه می کند ، به طوری که تولید ناخالص داخلی (تولید ناخالص داخلی) 9.1 درصد منقبض می شود. در پایان سال ، تولید ناخالص داخلی در همان سطح 2010 خواهد بود و این به یک عقبگرد 10 ساله و افزایش شدید نابرابری و فقر تبدیل می شود.

علاوه بر این ، پیش بینی می شود حدود 2.7 میلیون مشاغل در سال 2020 بسته شوند ، در حالی که بیکاری به 44 میلیون یا 18 میلیون بیشتر از سال گذشته رسیده است. پیش بینی می شود تعداد افراد فقیر در منطقه به 231 میلیون نفر برسد: همان سطح سال 2005 ، یا یک عقبگرد 15 ساله.

ترویج رشد ، تحول

خانم بارسنا گفت ، در نتیجه ، “سیاست های اقتصادی کلان فعال” برای از سرگیری رشد و ارتقاformation تحول ساختاری مورد نیاز خواهد بود.

وی گفت: “درآمد عمومی باید تقویت شود ، سیاست های پولی انبساطی متعارف و غیر متعارف باید حفظ شود و مقررات كلانتری باید همراه با تنظیم جریان سرمایه تقویت شود تا ثبات كلان مالی در كوتاه مدت و میان مدت حفظ شود” همچنین بر لزوم همکاری بین المللی تأکید کرد.

جمع آوری مالیات را افزایش دهید

در حالی که کشورها “تلاشهای مالی متنوعی” را در برابر همه گیری انجام داده اند ، ECLAC گفت که این اقدامات – همراه با کاهش درآمد عمومی – به کسری مالی بیشتر و افزایش بدهی عمومی کمک کرده است. بنابراین ، اکنون چالش برای کشورها حفظ سیاست مالی فعال در میان بدهی بیشتر است.

این گزارش توصیه می کند که این کار باید از طریق چارچوبی از پایداری مالی متمرکز بر درآمد انجام شود و جمع آوری مالیات باید افزایش یابد.

به طور متوسط ​​، نرخ منطقه در حال حاضر 23.1 درصد از تولید ناخالص داخلی است ، در حالی که در کشورهای سازمان جهانی همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) 34.3 درصد است.

ECLAC دولت ها را به مبارزه با فرار و اجتناب از ماليات ، ادغام ماليات بر درآمد شخص و شركت و گسترش ماليات بر دارايي و املاك دعوت كرد. اقدامات دیگر پیشنهاد شده ایجاد مالیات بر اقتصاد دیجیتال و اجرای مالیات اصلاحی ، مانند عوارض زیست محیطی یا سایر موارد مربوط به بهداشت عمومی بود.

به سمت پایداری طولانی مدت

خانم بارسنا تأکید کرد که سیاست مالی فعال باید کوتاه مدت یا اضطراری را با میان مدت و بلند مدت پیوند دهد تا مدل توسعه را به سمت تحولی پایدار و عادلانه سوق دهد.

وی اظهار داشت: “كشورها باید هزینه های عمومی را به سمت فعال سازی مجدد و تحول اقتصادی ، تقویت سرمایه گذاری عمومی در بخشهایی كه اشتغال ، برابری جنسیتی ، شمول اجتماعی ، تحول تولیدی و انتقال برابری طلبانه به سمت پایداری محیط را تقویت می كنند ، معطوف كنند.”

در مورد همکاری بین المللی ، ECLAC پیشنهاد کرد که موسسات اعتباری چندجانبه باید ظرفیت مالی و نقدینگی خود را گسترش دهند ، از جمله برای بلند مدت. نهاد سازمان ملل همچنین خواستار گسترش شبکه های ایمنی مالی جهانی و منطقه ای برای مقابله با نوسانات جریان های مالی در طول بحران ها شد.

ماه گذشته ، دولت کاستاریکا پیشنهادی را برای ابتکار همبستگی موسوم به صندوق کاهش اقتصاد COVID-19 (FACE) ارائه داد ، که کمیسیون منطقه ای سازمان ملل متحد آن را به عنوان نمونه ای از سازوکار مناسب برای همکاری بیشتر خواند