پانداهای غول پیکر برای احساس گرما ممکن است در مدفوع اسب بپیچند

این یک منظره عجیب بود: در زمستان 2007 ، دانشمندان در چین یک پاندای غول پیکر وحشی را دیدند که در کود اسب قارقرق می ورزد و با زحمت خود را با مواد دفعی آغشته می کند تا اینکه خز آن به یک کثافت گندیده تبدیل شود. آخرین باری نبود که محققان این رفتار عجیب را تشخیص می دادند.

اما فهمیدن اینکه چرا پانداها این کار را می کنند تیم 12 سال طول می کشد و یک سفر علمی را در زمینه های رفتار حیوانات ، زیست محیطی شیمیایی و فیزیولوژی مغز و اعصاب انجام می دهد. اما اکنون ، محققان فکر می کنند آنها جوابی دارند.

پانداها ممکن است به اندازه کافی عجیب در مدفوع غلت بزنند تا احساس گرما کنند. محققان یک ماده شیمیایی موجود در مدفوع اسب را شناسایی کردند که مقاومت در برابر سرما را به موش های آزمایشگاهی منتقل می کند و می تواند یک پروتئین حساس به سرما موجود در پانداهای غول پیکر را مهار کند (نام علمی پاندا) ، آنها گزارش می دهند 7 دسامبر در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم.

“من یک متخصص پاندا هستم ، و این یکی از عجیب ترین مقاله های پاندا است که من تاکنون خوانده ام ،” می گوید بیل مکشیا ، زیست شناس از موسسه زیست شناسی حفاظت از اسمیتسونیان در Front Royal ، واشنگتن. “هنوز کارهای زیادی وجود دارد که انجام شود ، اما این محققان سزاوار اعتبار زیادی هستند. “

دانشجویان Fuwen Wei ، یک بوم شناس در آکادمی علوم چین در پکن ، ابتدا نگاهی اجمالی به رفتار عجیب و غریب در اعماق کوههای Qinling در مرکز چین داشتند. این منطقه با مسیرهای تجاری باستانی که توسط اسب به خوبی عبور می کنند ، عبور می کند ، بنابراین محققان می گویند کود اسب ممکن است معمول باشد.

غلتیدن در مدفوع در بین حیوانات چیز غیرقابل شنیده ای است – سگ را در نظر بگیرید. اما بسیاری از پستانداران به طور فعال از مواد مدفوع افراد و گونه های دیگر اجتناب می کنند ، زیرا مدفوع می تواند عوامل بیماری زا و انگل را در خود نگه دارد ، می گوید سسیل سرابیان ، یک بوم شناس شناختی از دانشگاه کیوتو در ژاپن که در این مطالعه دخیل نبود.

او می گوید: “رفتار داستان سازش است.” “در این حالت ، مزایای تماس با کود تازه اسب ممکن است بیش از حد باشد [potential] خطرات. “

برای فهمیدن اینکه این مزایا چه می تواند باشد ، محققان ابتدا مجبور شدند مانورهای بیشتری برای کود دامی بیابند. آنها مجموعه ای از دوربینهای حساس به حرکت را در امتداد جاده ای در ذخیره گاه طبیعی طبیعت Foping نصب کردند. این دوربین ها 38 تعامل پاندا-پو را از ژوئن 2016 تا ژوئن 2017 ثبت کرده اند ، که نشان می دهد مشاهده اولیه فقط یک اتفاق عجیب نبوده است. تنظیمات دوربین همچنین زمان و دمای هوا را برای هر رفتار ثبت کرده و الگوی مشخصی را نشان می دهد: پانداهای غول پیکر فقط در هوای سردتر به صورت مدفوع می غلتند. اکثر مشاهدات هنگامی که دما بین -5 درجه سانتیگراد تا 5 درجه سانتیگراد بود ثبت شد.

پانداها نیز در مورد پو گویی انتخابی بودند. باید تازه بود. کود بیش از چند روز عمدتا نادیده گرفته شد. تجزیه و تحلیل شیمیایی نشان داد که دو ترکیب فرار ، که اغلب در گیاهان یافت می شوند ، در پوکه تازه به وفور یافت می شوند اما در نمونه های قدیمی کمیاب هستند: بتا-کاریوفیللین (BCP) و بتا-کاریوفیللین اکسید (به نام BCPO).

پاندای غول پیکر که در کود اسب نورد می کند
تله دوربینی تصویری از یک پاندای غول پیکر وحشی را پس از یک لقمه طولانی در کود اسب ثبت کرده است. محققان تصور می کنند یک ماده شیمیایی موجود در فضولات نسبتاً تازه با مهار پروتئین حساس به سرما در پوست پاندا ، به گرم خرس ها کمک می کند.اف. وی

با توجه به اولویت پانداها برای کود تازه ، محققان دریافتند که ممکن است جذب BCP / BCPO شوند. در باغ وحش پکن ، تیم شش پاندای غول پیکر اسیر را با انبوهی از یونجه آغشته به مواد شیمیایی یا سایر مواد ارائه داد. پانداها به طور قابل توجهی زمان بیشتری را صرف تحقیق در مورد یونجه تحت پوشش BCP / BCPO کردند. یک پاندا ، به نام جینی ، شش دقیقه وقت خود را با یونجه درمان شده پوشاند.

محققان مسلح به این سرنخ ها در مرحله بعدی آزمایش کردند که آیا این ماده شیمیایی به نوعی بر احساس دما تأثیر می گذارد. پانداها دقیقاً قابل آزمایش های آزمایشگاهی نیستند ، بنابراین محققان BCP / BCPO را در پنجه های ریز موش های آزمایشگاهی اعمال کردند و موش ها را تحت باتری آزمایش های تحمل سرما قرار دادند. در مقایسه با موشهای تحت درمان با نمکی که در سرما لرزیدند ، موشهایی که با BCP / BCPO تحت درمان قرار گرفتند بی عیب به نظر می رسند.

آزمایش های پیچیده زیست شناسی مولکولی سرنخ های بیشتری را نشان داد. BCP / BCPO با نسخه پانداها از یک پروتئین شناخته شده حساس به سرما به نام TRPM8 تعامل دارد. TRPM8 که در پوست بسیاری از پستانداران یافت می شود ، بقیه بدن را از سرما هشدار می دهد ، اما همچنین توسط منتول ، ماده شیمیایی احساس خنک کننده نعناع فلفلی فعال می شود.

در سلولهای در معرض ماده شیمیایی آزمایشگاه ، BCP / BCPO اثر معکوس داشت و مانع TRMP8 می شود. محققان می گویند ، این به طور م effectivelyثر پروتئین را قادر به تشخیص سرما نمی کند.

محققان نتیجه گرفتند که از دام دوربین گرفته تا پتری دیش ، پانداهای وحشی بر روی یک منبع محیطی قرار گرفته اند که به عنوان نوعی ضد درد در برابر سرما عمل می کند ، شاید به آنها کمک کند تا در زمستان هوای خود را بگیرند.

النا گراچوا ، متخصص مغز و اعصاب از دانشگاه ییل که در این مطالعه مشارکت نداشت ، می گوید: “این یک تحقیق واقعا چشمگیر است.” “این ارزش در کاوش رفتارهای خارج از طبیعت و جستجوی مکانیسم های مولکولی آنها را نشان می دهد.”

اما او می گوید که برای اثبات واقعی پانداها برای مقاومت در برابر سرما به غلط و غرق می شوند ، به شواهد مستقیم تری نیاز است. برآوردن اثرات BCP / BCPO بر روی موش ها به پاندا “مقایسه ای کاملاً منصفانه نیست”. ممکن است دلایل دیگری برای تهیه یک لایه سرگین وجود داشته باشد. شناخته شده است که پانداها خود را با رایحه های طبیعی می پوشانند ، که ممکن است پارازیت ها را دفع کند یا به عنوان یک سیگنال سرزمینی عمل کند.

گراچوا می گوید ، همچنین مشخص نیست که آیا مدفوع اسب مانع از احساس سرما به طور موقت پاندا می شود یا اینکه فقط احساس سرما را ناخوشایند می کند.

اگر BCP / BCPO واقعاً مقاومت در برابر سرما را ایجاد می کند ، مک شی ، زیست شناس اسمیتسونیان ، از خود می پرسد که آیا ممکن است حیوانات دیگر نیز در توده های گاه و بیگاه سرگین غلت بزنند. “همه دوست دارند هر چند وقت یکبار از سرما راحت شوند.”