معرفی برترین طراحان لباس جهان

دنیای مد و طراحی لباس یکی از جذاب ترین و محبوب ترین حرفه های هنری می باشد. دنیای مد امروزه در سرتاسر جهان مطرح شده و روندی رو به رشد و خیره کننده ای دارد به طوری که در دنیای مدرن امروز و با پیشرفت شبکه های اجتماعی گوناگون، فردی را نمی توان یافت که از دنیای مد و اخبار رنگارنگ آن به دور باشد. هر فردی با توجه به سلیقه و استایل خود و همچنین بودجه مالی اش از محصولات دنیای مد و لباس اوت کوتور تا معمولی استفاده می کند.

 اما به طور کلی چیزی که دنیای مد و طراحی لباس را به دنیای مد امروزی تبدیل کرده و سبب همه گیر شدن آن در سطح جهان شده است، طراحان لباس و ایده های خلاقانه ی آن ها می باشد. خانه های مد همگی به دست طراحان زبده و کاربلدی تاسیس شده است که طرح های خلاقانه ی آن ها را در طی سالیان دراز می توان بر تن میلیون ها نفر دید. در ادامه شما را با برترین طراحان لباس در جهان آشنا خواهیم کرد.

 

کارل لاگرفلد ( Karl Lagerfeld )

حتی اگر اهل دنیای مد نباشید، اخبار آن را دنبال نکنید و نام کارل لاگرفلد هم به گوشتان نخورده باشد، بدون شک چهره او را هزاران بار در صفات مجازی، مجله ها و تلویزیون دیده اید. او که یک طراح لباس معروف آلمانی است سال هاست رهبری خانه مد شانل را بر عهده گرفته است. کارل لاگرفلد را همیشه با استایل خاص و کت و شلوار های همیشه سیاه با پیراهن سفید و عینک آفتابی مشکی می بینید. جالب است بدانید او عینک آفتابی مشکی خود را حتی در مراسم های شبانه نیز بر چشم می زند. او همچنین دارای برند خاص خودش می باشد و در آن به طراحی محصولات کیف و کفش، لباس و عطر می پردازد.

اگر می خواهید وارد دنیای عجیب و جذاب مد شوید، باید شناخت خوبی از طراحی های کارل لاگرفیلد داشته و درمورد او مطالعه کنید. او از سال 1983 کار خود را در صنعت مد شروع کرده است و بخش از موفقیت میراث گابریل کوکوشانل را باید مدین این طراح خلاق و باتجربه دانست.

 

جورجیو آرمانی ( Giorgio Armani )

زمانی که نام جورجیو آرمانی به گوش می خورد، اغلب افراد تصور می کنند که این اسم، نام یکی از برند های مطرح لباس است. در صورتی که جورجیو آرمانی نام موسس این برند ایتالیایی بوده و خود طراح اصلی لباس های این برند می باشد. جورجیو آرمانی صاحب هتل و فروشگاه های مجلل زیادی از دوبی تا اروپا می باشد و فعالیت خود را از سال 1970 در صنعت مد آغاز کرده است. او هم اکنون به عنوان کاریزماتیک ترین چهره های طراحی مد و لباس در پایتخت مد اروپا ( ایتالیا ) شناخته می شود.

 

آلبرتا فررتی ( Alberta Ferretti )

آلبرتا فررتی یکی دیگر از طراحان سرشناس پایتخت مد یعنی ایتالیا می باشد. او یکی از بانوان سرشناس در این صنعت بوده و لباس زنانه بلند آبی رنگ پریده را باید یکی از شاخص ترین کار های او دانست. آلبرتا فررتی در سال 1968 وارد دنیای مد شده و نخستین بوتیک خود را به نام بوتیک جولی در کاتولیا تاسیس کرد و سپس به صورت حرفه ای وارد دنیای طراحی مد شد. طراحی ها و مدل های او آنقدر فریبنده و وسوسه انگیز بودند که ظرف مدت کوتاهی برای او شهرتی جهانی به ارمغن آوردند. آلبرتا فررتی صاحب برند عطر نیز می باشد که بهترین گزینه برای روز های سرد سال به شمار می رود.

 

فیلیپ لیم ( Phillip Lim )

فیلیپ لیم یکی از طراحان برجسته و سرشناس متولد کشور تایلند می باشد. او مقیم کشور آمریکا می باشد و فعالیت حرفه ای خود را در سال 2000 در صنعت مد آغاز کرد. او به دلیل خلاقیت های فراوان خود در طراحی لباس های فشن توانست جایزه استعداد نوظهور را در طراحی لباس بانوان در سال 2007 میلادی اذان خود کند. او همچنین جایزه سالانه شورای مد سوراوسکی را نیز بهود اختصاص داد. طراحی های فیلیپ لیم تلفیقی از استایل های خوش نقش درلباس شب بوده و همین خلاقیت او را به یکی از خیاط های ماهر دوران خود اضافه می کند.

 

ویوین وست وود ( Vivienne WestWood )

ویوین وست وود نام یکی از طراحان بریتانیایی معروف و شناخته شده می باشد که به دلیل طراحی لباس های پانک در اواخر قرن بیستم به شهرتی جهانی دست یافت.الیزابت دوم ملکه ی کهنسال انگلستان از او ستایش کرده و مردم او را به عنوان یکی از سلاطین طراحی پوشاک روزانه می دانند. ویوین وست وود استایل پانک را گسترش داده و توانسته است طرفداران زیادی را بدست آورد. فعالیت های او در این صنعت الهام گرفته از پوشاک خوانندگان راک پانک می باشد. نام او در فهرست تاریخ سازان مد دهه های اخیر به چشم می خورد.

 

ریکاردو تیشی

ریکاردو تیشی فعالیت خود را در سال 2005 میلادی آغاز نموده است و در طی مدت زمان کوتاهی با خلق طراحی های بی نظیر و خلاقانه ی خود توانسته است به شهرت جهانی دست یابد. همکاری او با ژیوانشی و برند ورساچه نیز از دلایل موثر معروفیت او در این صنعت می باشد. از تاثیرگذار ترین و شاخص ترین کار های او می توان به همکاری او با برند نایک و کتابی سفید اشاره کرد. او به تازگی در طرح هایش از قالی و فرش های ایرانی الهام گرفته است و در کالکشن زمستانی Givenchy آن ها را عرضه کرده است.

 

کلوین کلین

کلوین کلین را دیگر همه می شناسند. او یک طراح معروف و مطرح آمریکایی می باشد که دارای برند عطر محبوب CK نیز می باشد. کلوین کلین فعالیت خود را در سال 1968 در صنعت مد آغاز نمود و در طراحی لباس های اوت کوتور و لباس های لاکچری بسیار ماهر است.

 

روبرتو کاوالی

روبرتو کاوالی یکی دیگر از طراحان مطرح ایتالیا و بنیان گذار لباس های سنگ شور می باشد. روبرتو کاوالی از حیوانات و معجزه رنگ ها در طراحی های خود نهایت استفاده را کرده و عرضه ی پارچه های راه راه پشت نقش دار از جمله کار های فاخر او به شمار می آید. او امروزه در طراحی دکوراسیون خودرو و کشتی نیز فعال است.

https://tarhestan.org/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3/