قیمت موتور زانتیا 3000 – سایت قیمت خرید هزینه

دو خودرو زانتیا و ماکسیما در بازار ایران به توانمندیها و طراحی فنی بسیار خوب شهرت یافتند. این مهم در ماکسیما به پیشرانه قدرتمند V6 و امکان سفارش با گیربکس اتوماتیک محدود میشود درحالی که زانتیا تنها با گیربکس دستی و دو پیشرانه 1.8 و 2.0 لیتری به بازار عرضه شد اما در عین حال از سیستم تعلیق پیچیدهای بهره میبرد که ویژگیهای منحصر به فردی برای آن به همراه دارد. این سیستم تعلیق از نوع هیدرونئوماتیک (Hydropneumatic/ به معنای هیدرولیکی-بادی) و از ابداعات شرکت سیترون است که در بسیاری از محصولات این شرکت به کار گرفته شد. خودروهایی که از این سیستم تعلیق بهره میبرند از دیدگاه آسایش و لذت سواری یک سر و گردن بالاتر از خودروهای معمولی هستند. در تست تصادف دیدیم که داشبورد کاملا وارد کابین شد ، صندلی های از جای خود بیرون آمدند ، صندوق عقب باز شد ، ستون ها شکستند و عقب خودرو بالا آمد. در عین سادگی داشبرد، بخش مرکزی در اتصال با کنسول میانی به شکل کاملا راننده محور در طاقی مشترک با مجموعه نشانگرهای پشت فرمان ادغام شده است که به نوعی فضای کنترلی را کاملا در اختیار راننده قرار میدهد و چیدمان قطعات همانند نمای خارجی کاملا ساده و مینیمال است.

در نتیجه داشبرد طراحی کاملا قرینه دارد و کنسول میانی در اتصال با بخش مرکزی داشبرد، تمامی سیستمهای کنترلی را در بر میگیرد. سبک طراحی نمای داخلی زانتیا را شاید در کمال تعجب بتوان در خودروهای مطرح آن دهه نیز دید. سبک طراحی این خودرو نشان دهنده تلاش نیسان برای عبور از دوران میانهرویهای جهانی دهه 1990 میلادی و آمادگی برای دهه جدید 2000 است. البته سنگین یا سبک بودن دنده حد متعادلی دارد و بر خلاف تصور عامه اینطور نیست که هر چه دنده سنگینتر شود شتاب بهتر شود. الان ماشین ما 26 27 میلیون قیمتش هست که هم قیمت 206 و تیبا میشه خداییش قابل … امروزه در اکثر خودرو سازان جهان گرفتن 5 ستاره ایمنی در آزمایش برخورد NCAP برای اکثر خودرو ها محقق شده است و تنها مبحث قابل رقابت ایمنی مربوط به موتور زانتیا عابرین پیاده است. از دیگر مضرات افزودن وزن خودرو برای رسیدن به ایمنی افزایش مصرف سوخت و کاهش تواناییهای حرکتی خودرو است.

در نهایت پیشنهاد این است که خودروسازان، اداره استاندارد و پلیس به جای اجبار و تمرکز بر نصب ایربگ، به ریشه مسئله ایمنی خودرو بیشتر بیاندیشند تا در کنار فرهنگ سازی، آموزش و استاندارد سازی راه ها به هدف خود که همان کاهش مرگ و میر در تصادفات است نزدیک میشود. نسبت قدرت موتور به وزن خودرو در خودروهای استاندارد شهری، در یک بازه تعریف شده که این موضوع در تغییر خودروهای ساخت داخل به منظور ارتقا ایمنی باید مد نظر قرار گیرد. با طراحی که از سوی موسسه طراحی برتونه (Bertone) ایتالیا انجام گرفت، زانتیا از زبان طراحی مشترک با سایر محصولات سیتروئن و البته زبان طراحی برتر دهه 1990 میلادی بهره میبرد. طراحی زانتیا کمی پیشتر از ماکسیما و در سال 1992 انجام شد. غربیلک فرمان از نوع چهار شاخه ساده است و استفاده بسیار جزئی از تریم چوب روی داشبرد و رودریها کمی از ظاهر خسته کننده آن میکاهد. این در حالی بوده که خودروهای پر تیراژ کشور که امروزه موچب نگرانی مسئولین در زمینه ایمنی شده، در آزمایش های NCAP تست نشده و نتایج حاصله از معدود تستهای متفرقه و رجوع به سابقه نتایج آزمایش در تولید کننده اصلی نهایتا بیش از 2 ستاره را در بهترین حالت نصیب این خودروها نمیکند.

جلوپنجره باریک، چراغهای ادغام شده در ساختار بدنه، سپرهای مشکی رنگ بیرون زده جلو و عقب در انسجام کامل با ضربهگیرهای روی بنده و چراغهای عقب بسیار ساده مستطیلی دو رنگ از مهمترین المانهای فاش کننده سن و سال و طراحی قدیمی زانتیا است. امکانات هیوندای کوپه در سطح مطلوبی قرار دارد، اما سیستم صوتی ابتدایی با ۴بلندگو و دو تیونر در ذوق میزند. منظور از سیستم صوتی پیشرفته چیست و چه تغیراتی نسبت به داشبورد قدید کرده ؟ از طرفی هم اگرچه زمان زیادی از عرضه آن میگذرد هنوز هم عده زیادی در ایران از ظاهر زانتیا بهعنوان یک خودروی شیک و باکلاس یاد میکنند که باعث شده در میان خودروهای کارکرده هنوز از بازار نسبتا خوبی برخوردار باشد. از دیدگاه ابعاد خارجی، اگرچه زانتیا در کلاس سدانهای خانوادگی بزرگ دسته بندی میشود اما ماکسیما از کلاس سدانهای سایز متوسط یک سر و گردن بالاتر قرار خواهد گرفت. هر چند قانون منع استفاده از وسایل وارداتی در آن سالها این خودروی دوست داشتنی را زود از چرخه خارج کرد، اما قطعاً جزو قابل احترامترین خودروهای این فهرست است. مثلا آیا خودرو های غیر استانداردی همچون کامیون هوو را میتوان به وسیله ایربگ و یا سیستم ضد قفل ABS یا سیستم های از این قبیل ایمن کرد؟