رژیم کتوژنیک

از مقالات دکتر فرزاد روشن ضمیر متخصص تغذیه ورژیم  درمانی رژیم آنلاین آردایت https://rdiet.ir/

در واقع، تحقیقات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک بسیار عالی است و اغلب به عنوان رژیم کم چربی توصیه می شود. در واقع، تحقیقات نشان میدهد که رژیم کتوژنیک اگر جایگزین رژیمهای غذایی کمچرب شود، برای کاهش وزن بسیار موثر است. در واقع تحقیقات نشان میدهند که رژیم کتوژنیک بسیار بهتر از رژیمهای توصیهشدهی کمچربی هستند.

چگونه رژیم کتوژنیک را شروع کنیم چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم رژیم کتوژنیک آردایت رژیم کتوژنیک رژیم کتو شروع رژیم کتوژنیک رژيم كتو رژیم کتون زا چطور رژیم کتوژنیک بگیریم

 

متخصص متخصص رژیم کتوژنیک آردایت رژیم کتوژنیک دکتر اوسطی دکتر متخصص رژیم کتوژنیک رژیم لوکرب نی نی سایت رژیم آنلاین کتوژنیک

 

 برچسب‌هاتجربیات رژیم کتوژنیک نی نی سایت

رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): این رژیم کربوهیدرات بسیار کم، میزان متعادلی از پروتئین و مقدار زیادی چربی دارد. شما میتوانید نوشیدنیهای شیرین شده که در ادامه آمدهاند را به مقدار متعادل در روز بنوشید. اغلب طعم دهنده هایی که در ادامه آمده اند در هر 1 تا 2 قاشق غذا خوری 0.5 تا 2 گرم کربوهیدرات خالص دارند. یک عدد گلابی هم 8 تا 9 گرم کربوهیدرات خالص دارد.

چگونه رژیم کتوژنیک را شروع کنیم چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم رژیم کتوژنیک آردایت رژیم کتوژنیک رژیم کتو شروع رژیم کتوژنیک رژيم كتو رژیم کتون زا چطور رژیم کتوژنیک بگیریم

مشاوره رژیم کتوژنیک متخصص تغذیه دکتر رژیم کتوژنیک دریافت رژیم کتوژنیک انلاین متخصص رژیم کتوژنیک

 

یک مطالعه نشان داد افرادی که رژیم غذایی کتونی را دارند، 2.2 برابر وزن بیشتری را نسبت به رژیم غذایی کم چربی دارند، کم می کنند. یک مطالعه نشان داد، افرادی که در رژیم غذایی کتوژنیک قرار دارند 2.2 برابر وزن کمتری نسبت به افرادی که رژیم کم کالری دارند، وزن کم کردند. آسیبهای مغزی: یک مطالعهی صورتگرفته بر روی جانوران حاکی از آن بود که رژیم کتوژنیک میتواند به کاهش آسیبهای مغزی و بهبود مغز پس از آسیبها کمک کند.

چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم رژیم کتوژنیک آردایت رژیم کتوژنیک رژیم کتو شروع رژیم کتوژنیک رژيم كتو رژیم کتون زا چطور رژیم کتوژنیک بگیریم

نظرات در مورد رژیم کتوژنیک رژیم کتو نی نی سایت رژیم کتوژنیک 28 روزه نی نی سایت ریزش مو در رژیم کتوژنیک نی نی سایت

 

آسیب مغزی: یک مطالعه حیوانی نشان می دهد که این رژیم غذایی می تواند باعث کاهش تراکم آسیب دیدگی و کمک به بهبودی پس از آسیب مغزی می کند. همچنین میتواند به افرد مبتلا به بیماریهای قبلی، برخی بیماریهای مغزی و حتی آکنه کمک کند. بیماریهای قلبی: رژیم کتوژنیک خطر عوامل مؤثر بر بیماری های قلبی را کاهش میدهد. بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک می تواند عوامل خطر مانند چربی بدن، سطح کلسترول HDL، فشار خون و قند خون را بهبود بخشد.

کتوژنیک رژیم کتو شروع رژیم کتوژنیک رژيم كتو رژیم کتون زا چطور رژیم کتوژنیک بگیریم

 

تجربیات کتوژنیک نی نی سایت رژیم کتوژنیک دکتر زهرا احمدی دکتر اوسطی متخصص تغذیه نی نی سایت

 

رژیم کتوژنیک یک راه موثر برای کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به عوامل بیماریزا است. رژیم کتو یا کتوژنیک یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم است که بدن را به یک دستگاه چربی سوز تبدیل می کند. از این رو اضافه کردن اندکی نمک به وعده های غذایی روزانه و یا مصرف مکملهای مواد معدنی (با نظر پزشک) می تواند به بدن شما کمک کند.

عوارض رژیم کتوژنیک نی نی سایت نمونه رژیم کتوژنیک نی نی سایت رژیم کتوژنیک آردایت آردایت

 

رژیم کتوژنیک همچنین می تواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را تغییر دهد، بنابراین اضافه کردن نمک به وعده های غذایی و یا مصرف مکمل های معدنی می تواند کمک خوبی باشد. سندرم تخمدان پلی کیستیک:رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش سطح انسولین کمک کند، که ممکن است نقش کلیدی در سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشد.

 

رژیم کتوژنیک میتواند چربیهای اضافه که با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک مرتبط است، را از بین ببرد. دلایل متعددی وجود دارد که رژیم غذایی کتوژنیک نسبت به یک رژیم کم چربی بهتر است، از جمله افزایش پروتئین دریافتی، که مزایایی فراوانی دارد. رژیم های کتوژنیک می توانند باعث کاهش شدید قند خون و انسولین شوند همراه با افزایش کتون ها، مزایای سلامتی فراوانی دارند.

 

همچنین در کبد، چربی را به کتون تبدیل می کند که میتواند انرژی را برای مغز فراهم کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، بدن شما فوق العاده برای سوختن چربی برای تولید انرژی کار می کند ؛ همچنین در کبد، چربی را به کتون تبدیل می کند که می تواند انرژی را برای مغز فراهم کند.

 

این کاهش کربوهیدرات بدن شما را به یک وضعیت متابولیکی به نام کتوسیس تبدیل می کند. این رژیم غذایی شما را قادر به اضافه کردن کربوهیدرات در اطراف تمرینات می کند. رژیم غذایی کتوژنیک می تواند برای افراد دارای اضافه وزن هستند، دیابت دارند یا به دنبال بهبود سلامت متابولیکی خود استند، عالی باشد ول ممکن است برای ورزشکاران زبده یا کسانی که مایل به اضافه کردن مقدار زیادی عضلات یا وزن هستند، خیلی مناسب نباشد و همانند هر رژیم غذایی، تنها در صورتی کارآمد خواهد بود که بتوانید در طول زمان با آن سازگار شوید.

 

مطمئن باشید که به بدن خود آب رسانی کنید و با میزان آبی که می نوشید بتوانید استوار بمانید. نه تنها به شما کمک می کند تا موارد حیاتی بدنی را تنظیم نمایید، بلکه به شما کمک می کند تا گرسنگی خود را هم کنترل کنید. مردم بیشتر برای کاهش وزن از رژیم کتوژنیک استفاده میکنند، اما این رژیم میتواند به شرایط خاص پزشکی نظیر صرع نیز کمک کند.

 

اگر دائما احساس خستگی و ضعف دارید، شاید به طور کامل وارد حالت کتوزی نشده اید یا بدنتان نمیتواند به خوبی از چربیها و کتونها استفاده کند. این عارضه چند روزی بیشتر به طول نخواهد انجامید و از علائم آن میتوان به ضعف در عملکرد مغز، افزایش اشتها، برخی مشکلات گوارشی، پایین آمدن سطح انرژی و نیز ناتوانی در تمرینات ورزشی اشاره کرد.

 

دیابت با تغییرات متابولیسم، قند خون بالا و اختلال عملکرد انسولین را تغییر می دهد. آنفلوانزای کتو شامل انرژی و عملکرد ذهنی ضعیف، افزایش گرسنگی، مشکلات خوابیدن، تهوع، ناراحتی گوارشی و کاهش عملکرد ورزشی است. کربوهیدرات سوخت اصلی بدن برای تامین انرژی است. اما در رژیم کتوژنیک به جای کربوهیدرات ها (گلوکز) بدن به جای استفاده از کربوهیدرات برای تامین سوخت به سراغ چربی ها می رود.

 

هر 2 قاشق غذا خوری از کره آجیل ها و دانهها 4 گرم کربوهیدرات خالص دارد. توتها مانند بلوبری، توت فرنگی، توت سیاه و تمشک در هر نصف فنجان 3 تا 9 گرم کربوهیدرات خالص دارند. صبحانه:املت تخم مرغ، گوجه فرنگی، ریحان و پنیر بز. شیر پرچرب گاو و بز در هر 1 فنجان 11 تا 12 گرم کربوهیدرات خالص دارد.

 

دانه کتان و دانه چیا در هر 2 قاشق غذا خوری 1 تا 2 گرم کربوهیدرات خالص دارند. حداقل در ابتدا، مهم است که غذا بخورید تا سیر شوید و از گرفتن کالری های اضافی خودداری کنید ، معمولا یک رژیم کتوژنیک باعث کاهش وزن بدون محدودیت کالری می شود. برای مواد معدنی، سعی کنید از 3000 تا 4000 میلی گرم سدیم، 1000 میلی گرم پتاسیم و 300 میلی گرم منیزیم در روز دریافت کنید، تا عوارض جانبی را به حداقل برسانید.

 

بادام، گردو، پسته، دانه آفتابگردان، دانه کدو تنبل، شاه بلوط و غیره در هر 28 گرم 1 تا 4 گرم کربوهیدرات خالص دارند. سیب زمینی سفید، زرد و شیرین در هر نصف فنجان 10 گرم کربوهیدرات خالص دارند. مقدار کربوهیدرات موجود در محصولات سویا مانند توفو و تمپه متفاوت است اما به طور میانگین در نصف فنجان از این مواد پخته شده 1 تا 3 گرم کربوهیدرات خالص قرار دارد.

 

محصولات لبنی به خاطر وجود قند طبیعی باید محدود شوند. اگر تحت فشار هستید و به یک رژیم لاغری کتو سریع نیاز دارید، چنین امکانی وجود دارد. اگر هر یک از شرایط زیر را دارید نخست با پزشک خود در این باره صحبت کنید تا مطمئن شوید که رژیم غذایی کتوژنیک برای شما بیخطر باشد، به ویژه اگر دیابت نوع یک دارید.

 

همیشه سعی کنید سبزیجات و گوشت را در طولانی مدت بچرخانید، زیرا هر نوع از اینها، مواد مغذی و مزایای سلامتی خاصی را فراهم می کند. یکی از دلایل این است که در کاهش وزن با رژیم کتوژنیک، میتوانید کاهش وزن بیشتری زیرا را به نسبت رژیمهای کم چرب داشته باشید، در حالتی که احساس گرسنگی نخواهید داشت. زیرا میتواند باعث بیماریهای نظیر دیابت، بیماریهای قلبی یا فشار خون بالا شود.

 

افرادی که از فشار خون رنج میبرند. یک مطالعه دیگر در مبتلایان به دیابت نوع 2 نشان داد که 7 نفر از 21 شرکت کننده قادر به متوقف کردن استفاده از تمام داروهای دیابت بودند. رژیم کتوژنیک برای افرادی که اضافه وزن دارند، مبتلایان به دیابت و کسانی که میخواهند سلامت متابولیک شان را بهبود بدهند، فوق العاده است. ممکن است رژیم کتوژنیک در بهبود بعضی از بیماری ها مانند دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر نیز مفید باشد.

 

هنگامی که این اتفاق می افتد، بدن برای تولید انرژی از سوزاندن چربی ها استفاده میکند. این استراتژی باعث میشود تا بدن بیاموزد که برای تولید انرژی مورد نیاز خود میبایست به سوزاندن چربیها روی بیاورد. از این عوارض تحت عنوان آنفولانزای کتو (Keto Flu) نام برده میشود. اگر در طول روز احساس گرسنگی کردید، میتوانید به عنوان میان وعده از آجیل، انواع دانه، پنیر یا کره بادام زمینی برای محدود کرد رژیم غذایی خود استفاده کنید (اگرچه استفاده از میان وعدهها در دراز مدت میتواند روند کاهش وزن را کند نماید).

 

تقریبا در تمام رژیمهای لاغری مثل رژیم کتوژنیک احتمال کاهش عضلات وجود دارد، اما با انتخاب یک رژیم با پروتئین بالاتر میتوانید روند کاهش عضله را کم کنید. بیماری آلزایمر: این رژیم غذایی میتواند نشانههای بیماری آلزایمر را کاهش بدهد و روند پیشرفت این بیماری را به تأخیر بیندازد. محصولات کم چرب: این محصولات به شدت فرآوری شده و اغلب دارای کربوهیدرات بالا هستند.

 

دانه یا نشاسته: محصولات مبتنی بر گندم، برنج، ماکارونی، غلات و غیره. غلات و محصولات سرشار از نشاسته: محصولات بر پایهی گندم، برنج، ماکارونی ، پاستا، غلات صبحانه و … رژیم کتوژنیک یا کتو رژیمی با کربوهیدرات پایین (کربوهیدرات شامل مواردی مثل نان، برنج، انواع شیرینی، سبزیجات نشاسته ای و …)، چربی بالا ( سیب زمینی ، کره بادام زمینی ، چیپس, کراکر، کوکی ، غذاهای سرخ شده – مانند مرخ سرخ شده،حلقه های پیاز, و ناگت ، بعضی از شیرینی ها, دونات ها و پیراشکی ها و … ) و درصدی پروتئین(کرهی بادامزمینی ، تخممرغ ، تن ماهی ، ماست چکیده یا یونانی ، تخمهی آفتابگردان ، تخمهی آفتابگردان ، عدس شیر ،تخمهی کدو ،بوقلمون ،ماهی ساردین ، پنیر کوتاژ و …) است .

 

پنیر: پنیر فرآوری نشده (چدار، بز، خامه ای، آبی یا موتزارلا). شام:مرغ با پاستو و پنیر خامه ای همراه با سبزیجات. شام: مرغ با سُس پستو، پنیر خامه ای و سبزیجات. شام: ماهی سالمون با مارچوبه که در کره درست شده است. صبحانه:ماست بدون قند با کره بادام زمینی، پودر کاکائو و استویا. شام: همبرگر یا کباب کوبیده بدون نان و برنج همراه با تخم مرغ و پنیر.

 

آغاز کتوژنیک یا عوض کردن آن با یک رژیم دیگر با عجله و سرعت، میتواند نامناسب باشد (به خصوص اگرشما چاق هستید). مطالعه دیگری در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که 7 نفر از 21 شرکت کننده قادر به متوقف کردن استفاده از تمام داروهای دیابت بودند.

 

علاوه بر این، 95.2٪ از گروه کتوژنیک همچنین قادر به توقف و یا کاهش داروهای دیابتی بودند، در مقایسه با 62% در گروه کربوهیدرات بالا. از عوارض آن میتوان به یبوست، کاهش قند خون یا سوء هاضمه اشاره نمود. بله ، میتوان با رژیم کتوژنیک ورزش هم کرد. آیا همراه با رژیم کتوژنیک میتوان ورزش کرد؟

 

این رژیم شامل دوره هایی از کربوهیدرات بالاتر، مانند میزان کربوهیدرات 5 روز کتوژنیک را در 2 روز دریافت کرد. برای کمکردن شانس بروز این عوارض میبایست قبل از قطع کامل ورود کربوهیدراتها به بدن، چند هفتهای را با برنامه رژیم کم کربوهیدرات شروع کرد. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم به شما اجازه میدهدکه برای ورزش به غذای خود کربوهیدرات بیشتری اضافه کنید.

 

برای به حداقل رساندن این موارد، شما می توانید یک رژیم معمولی کم کربوهیدرات برای چند هفته اول را امتحان کنید. رژیم های غذایی سیکلی یا هدفمند، روش های پیشرفته تری هستند و در درجه اول توسط بدنسازان و ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از چاشنی ها یا سس ها: اینها اغلب حاوی قند و چربی ناسالمی هستند.

 

البته در رژیم با کربوهیدرات کم، اثرات دیگری نظیر ایجاد سنگ کلیه یا افزایش سطح اسید بدن شود (اسیدوز). این نسبت غالبا 60% چربی، پروتئین %35 و 5% و کربوهیدرات است با این حال، تنها رژیم های استاندارد و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا مورد مطالعه قرار گرفته اند. این رژیم به طور دقیقتر شامل ۷۵ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و تنها ۵ درصد کربوهیدرات میشود.

 

در رژیم کتوژنیک میزان مصرف کربوهیدرات ها به شدت کم میشود (در حدود ۵ درصد ) در حالیکه میزان مصرف چربی ها به شدت بالا می رود. میوه: همه میوه ها، به جز بخش های کوچکی از انواع توت ها مثل توت فرنگی. مصرف مکمل هایی مانند روغن MCT و کتون ها نیز میتواند به خارج شدن از این وضعیت کمک کند.

 

رژیم های غذایی کتوژنیک می توانند به کاهش وزن کمک کنند . بیماری پارکینسون: یک مطالعه از تأثیر رژیم کتوژنیک در بهبود نشانه های بیماری پارکینسون حکایت دارد. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا:این یک رژیم مشابه استاندارد کتوژنیک است، اما پروتئین بیشتری دارد. هرچند رژیم کتوژنیک برای افراد سالم ایمن است، اما در حالی که بدن شما سازگار است، ممکن است عوارض جانبی اولیه ایجاد شود.

 

رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم مانند کتوژنیک استاندارد است که فقط پروتئین بیشتری دارد. اما در این زمینهها نیاز به تحقیق است. علیرغم اینکه این رژیم برای افرادی که از نظر جسمی در سلامت هستند مشکلی ایجاد نمیکند اما این امکان نیز وجود دارد که در مواردی عوارضی نیز به دنبال داشته باشد. این یک مزیت مهم برای در نظر گرفتن ارتباط بین وزن و دیابت نوع 2 است.

 

در این بین ، رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد و کتوژنیک پروتئین بالا به صورت گسترده مورد بررسی قرار گرفتهاند. این امر میتواند نقش مهمی در جلوگیری از ابتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک (یکی از انواع کیست تخمدان) داشته باشد. سندروم تخمدان پلیکیستیک: رژیم کتوژنیک در کاهش سطح انسولین مؤثر است. بهعنوان مثال در کنترل فشار خون بالا، کاهش قند خون و چربی بدن مؤثر است و سطح کلسترول خوب خون را افزایش میدهد.

 

بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک میتواند فاکتورهای خطرناکی مانند چربی بدن، میزان کلسترول HDL، فشار و قند خون را بهبود بخشد. همچنین یک مطالعه نشان داد که رژیم کتوژنیک 75 درصد حساسیت به انسولین را بهبود میبخشد. ترکیب دقیق آن ۶۰ درصد چربی، ۳۵ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات را شامل میشود.

 

به طور معمول حاوی 75٪ چربی، %20 و پروتئین و %5 کربوهیدرات است. هر نصف فنجان نخود، لوبیا قرمز، لوبیا سیاه و عدس پخته شده 12 تا 13 گرم کربوهیدرات دارد. حبوبات و لوبیا: نخود فرنگی، لوبیا قرمز، عدس، لپه و … هر نصف فنجان پخته شده از کنگر فرنگی، هویج، چغندر، هویج وحشی و بامیه 7 تا 14 گرم کربوهیدرات خالص دارند.

 

سبزیجاتی که کربوهیدرات پایسینی دارند: بیشتر سبزیجات سبزرنگ، گوجه فرنگی، پیاز، فلفل و … پنیر پرچرب در هر 1/4 فنجان 0.5 تا 1.5 گرم کربوهیدرات خالص دارد. یک نصف فنجان هوموس هم 12 تا 13 گرم کربوهیدرات دارد. هر نصف فنجان پنیر کاتیج پرچرب 5 گرم کربوهیدرات خالص دارد. پنیرهای پرچرب و سفت تر کربوهیدرات کمتری دارند در حالی که شیر کم چرب و پنیرهای نرمتر کربوهیدرات بالاتری دارند.

 

در مطالعه دیگری، گروه کتوژنیک 24.4 پوند (11.1 کیلوگرم) وزن کم کردند، در مقایسه با 15.2 پوند (6.9 کیلوگرم) در گروه کربوهیدرات بالاتر. رژیم کتوژنیک دورهای (CKD): این رژیم شامل دورههای میانی کوتاه با میزان کربوهیدرات بالاتر میشود. این غذاها نیز بسیار پردازش می شوند. غذاهایی که محتوی شیرینکنندههای جایگزین شکر هستند: این غذاها اغلب سرشار از الکل قند (نوعی الکل تهیهشده از قند) هستند و در برخی موارد بر سطح کتونها تأثیر میگذارند.

 

در رژیم کتوژنیک، چه غذاهایی نباید بخورید؟ در رژیم کتوژنیک، چه غذاهایی میتوانید بخورید؟ چه مقدار پروتئین میتوانم در شروع رژیم کتوژنیک مصرف کنم؟ آب میوهها و سبزیجات تازه (مصرف میوهها را محدود کنید تا مقدار قند و کربوهیدرات دریافتی بالا نرو). مانند تمام رژیمها و انواع روشهای لاغری، رژیم کتوژنیک تنها زمانی میتواند ثمربخش باشد که در اجرای آن ثابت قدم باشید و برای مدتی طولانی آن را دنبال کنید.

 

سرطان: در حال حاضر این رژیم برای درمان انواع مختلف سرطان و کاهش رشد تومور مورد استفاده قرار می گیرد. سرطان: رژیم کتوژنیک تاکنون برای درمان برخی از انواع سرطان و تأخیر در رشد تومورها مورد استفاده قرار گرفته است. آکنه: کاهش سطح انسولین، مصرف کمتر شیرینیها و غذاهای فرآوریشده، راه مناسبی برای درمان آکنه است.

 

رژیم کتوژنیک اولین بار برای درمان بیماران صرعی به کار گرفته شد، اما در حال حاضر یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی برای کاهش وزن محسوب می شود. الکل: به علت داشتن کربوهیدرات، بسیاری از نوشیدنی های الکلی می توانند از رژیم کتوز خارج شوند. بهطورکلی باید مصرف غذاهای سرشار از کربوهیدرات، محدود شود. چربی ناسالم: مصرف روغن های گیاهی، سس مایونز و غیره را محدود کنید.

 

برای خرید روغن سیاه دانه اصل از فروشگاه کنجد کلیک کنید. برای آشنایی با سایر رژیم های پرکاربرد کلیک کنید. علاوه بر این، در رژیم کتو نیازی نیست که به صورت دقیق میزان کالری دریافتی را به دقت بررسی کنید. همچنین سطح کلسترول تری گلیسیرید و HDL نیز در افرادی که رژیم کتو داشتند، بهبود یافته است. سطح کلسترول تری گلیسیرید و HDL رل نیز بهبود می دهد.

 

صرع: تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک باعث کاهش شدید تشنج در کودکان مبتلا به صرع می شود. صرع: تحقیقات نشان میدهند رژیم کتوژنیک میتواند بروز تشنج در کودکان مبتلا به صرع را بهطور چشمگیری کاهش بدهد. ناهار:گوشت گاو سرخ شده در روغن نارگیل با سبزیجات. صبحانه:تخم مرغ سرخ شده با بیکن و قارچ. شام:ماهی سفید، تخم مرغ و اسفناج پخته شده در روغن نارگیل.

 

شام: ماهی قزل آلا، تخم مرغ و اسفناج تفت داده شده در روغن نارگیل. شام: کوفته قلقلی، پنیر و سبزیجات. سبزیجات ریشهای و غدهای: سیبزمینی، سیبزمینی شیرین، هویج و … ریشه و غده سبزیجات: سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، هویج، هویج وحشی و غیره. غذاهای شیرین: نوشابه، آب میوه، اسموتی ها، کیک، بستنی، آب نبات، و غیره. یکی دیگر از عوارض رژیم کتوژنیک برهم خوردن تعادل آب و مواد معدنی در بدن است.

 

یک مطالعه دیگر نشان داد افرادی که در رژیم غذایی کتوژنیک دارند، سه برابر بیشتر از رژیم غذایی توصیه شده توسط سازمان دیابت انگلیس ارائه شده، وزن کم می کنند. یک پیادهروی آرام به مدت 20 دقیقه در روز میتواند کافی باشد. گاهی ممکن است نیاز به یک وعده غذایی مختصر را با یک وعده غذایی سنگین اشتباه بگیریم.

 

چیزهای کمی نیز درمورد تغذیه رسانی برای داشتن سلامتی قدرتمند و کاهش وزن رژیم غذایی کتوژنیک کامل اثبات شده است. در بیش از ۲۰ مطالعهی مختلف اثبات شده است. چاشنیها: نمک، فلفل، سبزیجات خشک و ادویهجات مختلف. بله ، رژیمهای کتوژنیک راه مؤثری برای کاهش وزن و کاهش خطر بیماریهای مختلف هستند. آیا رژیمهای کتوژنیک واقعا در کاهش وزن مؤثرند؟

 

شام:ماهی قزل آلا با مارچوبه پخته شده در کره. کره و خامه: در صورت لزوم از نوع گیاهی استفاده کنید. با نظر پزشک میتوانید بصورت روزانه 3000 تا 4000 میلیگرم سدیم، 1000 میلیگرم پتاسیوم و 300 میلیگرم منیزیم مصرف کنید تا این عارضه را نیز به حداقل برسانید. اگر این شرایط را دارید، رژیم خود را به آهستگی و فقط با نظر پزشک تغییر دهید.

 

این تغییر وضعیت بدن از حالت گلوکز سوزی به چربی سوزی را کتوزیس می گویند. بیماری آلزایمر: رژیم کتو می تواند علائم بیماری آلزایمر و پیشرفت آن را کاهش دهد. کتواسیدوز خطرناک است و فقط در دیابت کنترل نشده رخ میدهد، اما کتوز که در رژیم غذایی کتوژنیک از آن صحبت میشود، کاملا بیضرر میباشد.

 

برای مثال ۵ روز رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد و ۲ روز رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا. رژیم کتوژنیک دورهای و هدفمند، رژیمهای حرفهایتری هستند که فقط بدنسازان و ورزشکاران از آنها استفاده میکنند. دلایل مختلفی وجود دارد که رژیم کتوژنیک تاثیرات بیشتر و بهتری به نسبت رژیمهای غذایی کم چرب دارد.

 

عوارض رژیم غذایی کتوژنیک به طور معمول خطرناک نیستند. حتی مصرف آن در رژیم کتوژنیک به همراه ورزش میتواند مفید باشد. حتی الامکان حدود 7/3 لیتر آب در روز بنوشید. اگر دچار سردرد شدید، مصرف آب خود را افزایش دهید. مادرانی که درحال شیردادن به فرزندان خود هستند. هنگامی که بدن شما ذخایر چربیاش را میسوزاند، میتواند برای کلیه شما سخت باشد.

 

تخم مرغ: برای دریافت امگا 3، کل تخم مرغ را بخورید. شام: استیک به همراه تخم مرغ و سالاد دورچین. شام: گوشت گوساله با پنیر پارمزان، کلم بروکلی و سالاد. گوشت: گوشت قرمز، استیک، ژامبون، سوسیس، بیکن، مرغ و بوقلمون. شام:همبرگر با بیکن، تخم مرغ و پنیر. مغزها و دانهها: بادام، گردو، تخم کتان، تخم کدو، تخم شربتی و

Related Posts: