رئیس جمهور کوبا به رهبران جهان گفت برخلاف نئولیبرالیسم ، ویروس کرونا “یک درصد ثروتمندترین” را ترجیح نمی دهد |

رئیس جمهور میگوئل دیاز-کانل برمودز ، رئیس جمهور ، خطاب به بحث عمومی سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که در حالی که بیماری همه گیر ویروس کرونا به همه کشورها و همه مردم در سراسر جهان برخورد کرد ، اما بحران چند بعدی ناشی از آن به وضوح نشان داد که “خطای بزرگ سیاست های ضد بشری کاملاً تحمیل شده توسط بازار دیکتاتوری. ”

رهبر کوبا تأکید کرد: مدل تولید و مصرف “غیر منطقی و ناپایدار” سرمایه داری ، دهه ها “نظم بین المللی ناعادلانه” و اجرای “نئولیبرالیسم بیرحمانه و شایع” ، نابرابری ها را گسترش داده و حق توسعه مردم را قربانی کرده است.

وی گفت: “بر خلاف نئولیبرالیسم ، که میلیون ها انسان را کنار می گذارد و آنها را محکوم می کند تا از ضیافت یک درصد ثروتمندترین افراد زنده بمانند ، ویروس COVID-19 تمایزی بین آنها ایجاد نمی کند” اثرات اقتصادی و اجتماعی این همه گیر در میان آسیب پذیرترین – فقیرترین ها کشنده خواهد بود.

وی گفت ، كوبا در همبستگی با سایر ملل و شغل انسان دوستانه مردم خود ، بیش از 3700 كارگر همکاری را كه در 46 تیپ پزشكی توزیع شده اند ، به 39 كشور و سرزمین مورد حمله COVID-19 اعزام خواهد كرد.

رئیس جمهور کوبا همچنین محاصره اقتصادی ، تجاری و مالی تحمیل شده توسط دولت ایالات متحده علیه کشورش را محکوم کرد. و از سال 2019 ، تلاش های خود برای محروم کردن مردم کوبا از امکان خرید سوخت مورد نیاز برای فعالیت های روزمره خود ، “اقدامات مغایر با قوانین بین المللی”.

رئیس جمهور دیاز کانل برمودز با اعلام اینکه دولت ایالات متحده “قصد خود را پنهان نمی کند” برای اعمال اقدامات جدید و سختگیرانه علیه کوبا طی چند ماه آینده ، گفت که مردم کوبا ، که به تاریخ خود افتخار می کنند و به آرمان ها متعهد هستند و

دستاوردهای انقلاب ، “باید مقاومت کرده و بر آنها غلبه کنید.”

بیانیه کامل در اینجا موجود است