دولت ها در مجمع منطقه ای گفتند: برابری ، پایداری باید بهبود COVID-19 را هدایت کند

مقامات عالیه که تقریباً برای سی و هشتمین جلسه کمیسیون اقتصادی سازمان ملل برای آمریکای لاتین و کارائیب (ECLAC) جمع شده بودند ، تأثیرات چند جانبه همه گیر ویروس کرونا را برجای گذاشتند که باعث ایجاد شکاف های عمیق توسعه در منطقه شده است.

همبستگی “تنها راه نجات ما”

آنتونیو گوترش ، دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه در سخنرانی افتتاحیه این نشست ، بر اهمیت چندجانبه گرایی و همکاری در برابر بیماری همه گیر که هیچ کشور یا شخصی را از تأثیرات آن در امان نگذاشت ، تأکید کرد.

وی با یادآوری گزارش ماه ژوئیه خود درباره تأثیرات بحران جهانی در منطقه ، گفت: “همه گیری نشانه های قبل و بعد است ، و این یک پیام روشن به جهان است: همبستگی ، امروز بیش از هر زمان دیگر ، تنها راه نجات ما است.” .

وی افزود: “در آن ، ما چندین نابرابری و آسیب پذیری را تجزیه و تحلیل کردیم و نیاز به تغییر عمیق در مدل توسعه را برجسته کردیم.”

ECLAC بالاترین پلتفرم بین دولتی سازمان ملل در منطقه برای بحث در مورد مسائل مهم اقتصادی و اجتماعی است. موضوعات اصلی مورد بحث در طول جلسه سه روزه ، بهبودی از بیماری همه گیر با برابری و پایداری است.

امتیاز را با برابری جایگزین کنید

روز دوشنبه ، آلیشیا بارسنا ، دبیر اجرایی ECLAC ، همچنین بر اهمیت “ترکیب فضیلت” سیاست های اجتماعی ، زیست محیطی و اقتصادی اشاره کرد.

وی ادامه داد ، مقاله “ساخت آینده ای جدید: بازیابی تحول آفرین با برابری و پایداری” که روز سه شنبه رونمایی می شود ، دلایل آن را بیان می کند.

رئیس ECLAC گفت: “ما با این سند سیاه و سفید نیاز فوری به رشد برای حمایت از برابری و برابری برای حمایت از رشد را بیان كردیم.”

“ما پیشنهاد می دهیم فرهنگ برابری را جایگزین فرهنگ برابری كنید كه حقوق را تضمین می كند ، شهروندی می سازد و قابلیت ها و فرصت ها را گسترش می دهد. برای تأمین کالاهای عمومی جهانی ، مانند مراقبت های بهداشتی جهانی ، امنیت آب و هوا و حفاظت از جو ، ثبات مالی ، صلح و حقوق بشر ، اشکال جدید حکمرانی جهانی لازم است. ”

چهره های نگران کننده

طبق گفته نهاد منطقه ای سازمان ملل ، اقتصاد آمریکای لاتین و کارائیب می تواند انقباض اقتصادی -9.1 درصد و تجارت منطقه ای -14 درصد را شاهد باشد. انتظار می رود بیکاری افزایش یابد ، 44 میلیون نفر را تحت تأثیر قرار دهد ، و افزایش فقر می تواند به 45 میلیون نفر برسد ، که زنان ، جوانان ، بومیان ، آفریقایی تبار و مهاجران را تحت تأثیر شدید قرار می دهد.

با این اوصاف ، خانم بارسنا پیشنهادهای اصلی را برای اتصال وضعیت اضطراری و بهبودی بیان کرد.

این موارد شامل افزایش درآمد پایه اضطراری برای پوشش دادن کل جمعیتی است که به مدت 12 ماه در فقر زندگی می کنند. تمدید سررسید و دوره های تسهیلات برای وام به شرکت های کوچک ، کوچک و متوسط ​​؛ معرفی یک سبد دیجیتال اساسی برای پشتیبانی از شمول دیجیتال برای میلیون ها خانوار که به اینترنت متصل نیستند. و اتخاذ سیاست های انبساطی مالی و پولی برای تداوم یک دوره طولانی تر از هزینه با ابزارهای غیرمتعارف داخلی و بین المللی.

وی همچنین خواستار کاهش بدهی در کارائیب و کاهش پرداخت بهره در آمریکای مرکزی از طریق صندوق های مقاومت منطقه ای شد. طراحی برنامه های بهبود و سرمایه گذاری در اطراف بخشهای پویا ؛ و رفع شکاف ها برای دستیابی به رژیم های جهانی بهداشت و حمایت اجتماعی.