خوانندگان در مورد هسته داخلی زمین، حرکت گیاهان و موارد دیگر می پرسند

خوانندگان در مورد هسته داخلی زمین، حرکت گیاهان و موارد دیگر می پرسند

لایه های ناهموار زمین

چرخش هسته درونی جامد زمین ممکن است اخیراً نسبت به گوشته و پوسته مکث کرده باشد و اکنون به نظر می رسد در جهت معکوس است. نیک اوگاسا گزارش شده در “هسته درونی زمین ممکن است چرخش خود را معکوس کند” (SN: 2/25/23، ص. 7).

تصور می شود که چرخش هسته داخلی تا حدی تحت تأثیر کشش گرانشی گوشته باشد. اوگاسا گزارش شده است. خواننده رابرت جی چستر تعجب کردم که چگونه با توجه به قضیه پوسته که بیان می کند جسمی در داخل یک پوسته کروی متقارن باید نیروی گرانشی خالص صفر را تجربه کند، می تواند درست باشد.

گوشته در واقع به عنوان یک پوسته در اطراف هسته عمل می کند. ژئوفیزیکدان می گوید و اگر لایه های زمین کاملا کروی و متقارن بودند، هسته داخلی در حین چرخش نیروی گرانشی را تجربه نمی کرد. یی یانگ دانشگاه پکن در پکن اما ساختار زمین یکنواخت نیست. گوشته بیضوی است و چگالی آن متفاوت است، بنابراین نیروهای گرانشی وارد بر هسته داخلی در نقاط مختلف دقیقاً یکسان نیستند. یانگ می گوید.

نیروگاه

به لطف سلول های موتور مانند خاص، میموسا پودیکا گیاهان هنگام لمس می توانند برگچه های پر خود را مانند کتاب ببندند، سوزان میلیوس گزارش شده در «چگونه «ماهیچه‌های گیاهی» میموزا را تا می‌کنند» (SN: 2/25/23، ص. 13).

خواننده ون اسنایدر در مورد انواع روش‌های حرکت گیاهان، از برگ‌هایی که خورشید را دنبال می‌کنند تا قاتل تله‌های مگس زهره، فکر می‌کنیم. آیا این حرکات گیاه از مکانیسم های مختلفی استفاده می کنند؟

بیومکانیست می گوید: مکانیسم های مختلف می توانند حرکت گیاه را تحریک کنند دیوید اسلبودا از دانشگاه کالیفرنیا، ایروین. برای مثال، گل‌های آفتابگردان، حرکت خورشید را تنها با رشد یک طرف ساقه‌شان در یک زمان دنبال می‌کنند و باعث می‌شوند که ساقه در طول یک روز به جلو و عقب خم شود.» اسلبودا می گوید. در مقابل، تله‌های مگس ونوس از ساختمان فشار در سلول‌های تخصصی استفاده می‌کنند. او می‌گوید که شکل خمیده تله سرعت و قدرت را برای بسته شدن «سنجش محکم» هنگام ورود طعمه به تله افزایش می‌دهد.

در حالی که این مکانیسم ها دارای ویژگی های متمایز هستند، “تقریباً تمام حرکات گیاه شامل دستکاری آب است.” اسلبودا می گوید. آفتابگردان آب را از زمین می کشد که در طول رشد سلول ها را باد می کند. M. pudica و مگس گیرهای ناهید، آب را در بدن خود جابجا می کنند تا سلول ها را متورم کنند و حرکت را تحریک کنند. او می گوید: «گیاهان موجودات هیدرولیکی هستند.

میلیوس داستان دوباره خاطرات سرگرم کننده را برای مربی زنده کرد مگی آیزنبرگر. دانش‌آموزان دبیرستانی من، در سفری به کاستاریکا، تصمیم گرفتند تا بررسی کنند که آیا ممکن است پاسخ به لمس کردن خسته شود یا خیر. [M. pudica]” آیزنبرگر نوشت. آنها زمان بسته شدن اعلامیه ها را تعیین کردند، سپس زمان بازگشایی را تعیین کردند. تکرار چرخه با همان گیاه نشان داد که نه تنها هر بار حرکت بیشتر طول می‌کشد، بلکه برگچه‌ها نیز در نهایت نتوانستند خیلی محکم بسته شوند یا کاملاً باز شوند. شاگردان او “فرضه ای را مطرح کردند که این حرکت برای جلوگیری از حشرات برگ خوار است، اما اگر حشره ای پابرجا بماند، ممکن است همچنان در نبرد پیروز شود.”

شفاف سازی

در حین توصیف درهم تنیدگی کوانتومی در «ذخیره داده‌ها با پیچش کوانتومی»، داستان بیان کرد که چیزی که بر یکی از اعضای یک جفت فوتون درهم‌تنیده تأثیر می‌گذارد، فوراً روی دیگری تأثیر می‌گذارد.SN: 2/25/23، ص. 12). اگر بگوییم ذرات درهم تنیده دارای خواصی هستند که به هم مرتبط هستند، دقیق تر بود. اخبار علمی قبلاً به تفصیل نکات ظریف صحبت در مورد درهم تنیدگی کوانتومی را توضیح داده است. اطلاعات بیشتر در مورد آن را اینجا بخوانید.