تحقق “صلح از طریق قدرت” توسط ایالات متحده: رئیس جمهور ترامپ به سازمان ملل گفت | ترامپ با انتقاد از چین به دلیل انتشار COVID-19 در جریان سخنرانی سازمان ملل متحد

‘طلوع خاورمیانه جدید’

نظرات آقای ترامپ که در اولین روز مناظره عمومی سالانه مجمع عمومی عمومی پخش شد ، در یک فیلم از پیش ضبط شده ارائه شد ، در آن وی اظهار داشت که هزینه های ارتش ایالات متحده به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و طی چهار سال گذشته به حدود 2.5 تریلیون دلار رسیده است ، آن را به قدرتمندترین در جهان تبدیل می کند.

رئیس جمهور آمریكا با اشاره به توافق نامه اخیر امضا شده توسط اسرائیل ، امارات متحده عربی و بحرین گفت كه تعداد بیشتری از کشورهای خاورمیانه قرار است به كاخ سفید بیایند و “این توافق نامه های صلح آمیز آغازین میانه جدید است مشرق ».

آقای ترامپ با تکرار یکی از موضوعات سخنرانی خود در سال 2019 ، با قرار دادن شهروندان اول خود ، سایر کشورها را به الگوبرداری از آمریکا ترغیب کرد. وی گفت ، این “یک پایه واقعی برای همکاری” است.

COVID-19 ، چین و WHO

تلاش های ایالات متحده برای مبارزه با بیماری همه گیر COVID-19 توسط رئیس جمهور مورد تمجید قرار گرفت و وی آن را “تهاجمی ترین تحرک از زمان جنگ جهانی دوم” توصیف کرد.

آقای ترامپ گفت که یک رکورد از تهویه ها تولید شده است. که درمان های نجات دهنده زندگی پیشگام بوده و میزان مرگ و میر را 85 درصد کاهش می دهد. و اینکه ایالات متحده واکسن تولید کند ، همه گیر شود و وارد دوره جدیدی از “رفاه ، همکاری و صلح بی سابقه” شود.

رئیس جمهور ایالات متحده با توصیف COVID-19 به عنوان “ویروس چین” ، تقصیر گسترش بیماری همه گیر را به گردن آن کشور انداخت. وی با بازگشت به اولین هشدارها در مورد تهدید ویروس ، چین را به دلیل قفل کردن سفرهای داخلی و در عین حال پروازهای بین المللی محکوم کرد.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) نیز مورد انتقاد قرار گرفت: آقای ترامپ با استناد به اعلامیه های اولیه چین و WHO مبنی بر عدم وجود شواهد انتقال COVID-19 از انسان به انسان ، ادعا کرد که WHO “عملا توسط چین کنترل می شود” .


“سابقه استثنایی محیط زیست” آمریکا

با روی آوردن به آب و هوا ، آقای ترامپ به حمله خود به چین ادامه داد و این کشور را مسئول آلودگی اقیانوس ها ، ماهیگیری بیش از حد ، تخریب صخره های مرجانی و آزادسازی جیوه در جو زمین دانست. در همین حال ، ایالات متحده ادعا کرد ، میزان انتشار کربن خود را بیش از هر کشور دیگری که در توافقنامه آب و هوای پاریس سازمان ملل متحد امضا کرده ، کاهش داده است.

آقای ترامپ گفت: “کسانی که به سوابق استثنایی محیط زیست آمریکا حمله می کنند در حالی که آلودگی گسترده چین را نادیده می گیرند” ، علاقه ای به محیط زیست ندارند. آنها فقط می خواهند آمریكا را مجازات كنند و من در برابر آن ایستادگی نمی كنم. “

سازمان ملل متحد در طی سخنرانی کوتاه آقای ترامپ (که در هفت دقیقه وارد شد ، کاملاً در حد پانزده دقیقه) مورد توجه قرار گرفت. وی از سازمان ملل خواست تا در صورت موثر بودن ، “مشکلات واقعی جهان” را مورد توجه قرار دهد.

آقای ترامپ برخی از این مشکلات از جمله تروریسم ، ستم بر زنان ، کار اجباری ، قاچاق مواد مخدر ، قاچاق انسان و جنس ، آزار و اذیت مذهبی و پاکسازی قومی اقلیت های مذهبی را ذکر کرد.

وی گفت ، ایالات متحده همیشه پیشرو در زمینه حقوق بشر خواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا در پایان با اشتراک عقیده خود مبنی بر اینکه 2021 یکی از بزرگترین سالهای تاریخ بشر خواهد بود.