تجهیزات پزشکی

تجهیزات پزشکی به تمامی وسایل و تجهیزات و حتی نرم افزار هایی گفته می شود که با اهداف تشخیص، پایش، پیشگیری، تسکین، درمان، اصلاح، کنترل، جایگزینی، حمایت و یا ضد عفونی کنندگی تهیه و تولید شده و به کار می روند.


امروزه با گسترش جوامع و نیاز روز افزون افراد و مراکز درمانی مختلف به تجهیزات پزشکی، اطلاع رسانی در این حوزه نیز افزایش یافته و شرکت های مختلفی نیز اقدام به تامین این تجهیزات پزشکی نموده اند. به همین دلیل اداره کل تجهیزات پزشکی کشور برای اطلاع رسانی و نیز مدیریت شرکت های مختلف وارد کننده، تولید کننده و تامین کننده ی تجهیزات پزشکی، سامانه ای را با همین عنوان راه اندازی نموده است.


این سامانه امکان استعلام شرکت های تجهیزات پزشکی معتبر در زمینه های مختلف را فراهم نموده است تا مصرف کنندگان و خریدارانی که معمولا از مراکز درمانی مختلف می باشند، بتوانند با اطمینان از معتبر بودن شرکت ها، اقدام به خرید از آن ها نمایند.


عرضه کنندگان مجاز تجهیزات پزشکی نیز با ارائه ی جدید ترین تجهیزات و لوازم مصرفی پزشکی می کوشند تا در پیشرفت سطح بهداشت و سلامت کشور سهیم باشند. در این میان خرید از فروشگاه های معتبر تجهیزات پزشکی می تواند راهگشای بسیاری از افراد باشد که نیازمند تامین لوازم مصرفی پزشکی خود هستند. فروشگاه تجهیزات پزشکی سدان مد که دارای مجوز های لازم برای عرضه ی تجهیزات پزشکی مصرفی بیمار در منزل و نیز تجهیز بیمارستان ها، درمانگاه ها، آمبولانس ها، مطب های عمومی و تخصصی و … می باشد، می تواند بهترین انتخاب شما برای خرید تجهیزات نو و دست دوم باشد.


از آن جایی که تجهیزات پزشکی سهم به سزایی در ارتقای سطح سلامت عمومی مردم دارد، خرید از فروشگاه های معتبری که ضمانت اصل بودن کالا را نیز به شما ارائه می نمایند، در واقع می تواند در جهت کاهش هزینه های بعدی شما بسیار سودمند باشد. چرا که خرید تجهیزات پزشکی بدون ضمانت و یا تجهیزات و لوازمی که ضمانت ندارند، می تواند پرداخت هزینه های اضافی خرید دوباره را به شما تحمیل نمایند.


چگونه عمر دستگاه های تجهیزات پزشکی را افزایش دهیم؟


از آن جایی که تجهیزات پزشکی با زندگی مردم سر و کار دارند و البته سرمایه ی قابل ملاحظه ای نیز برای خرید و به کار گیری و نیز نگهداری آن ها صرف شده است، بهتر است با داشتن برنامه ای مدون سعی در حفظ و نگهداری آن داشته باشیم. به همین جهت ضروری است که  تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی که در جهت تشخیص، درمان و یا مانیتورینگ استفاده می شوند، به صورت ایمن نگه داری و حفاظت شوند.


دارا بودن برنامه ای مدون برای نگه داری و پیشگیری از اصلاح و تعمیر دستگاه، می تواند عمر مفید دستگاه را افزایش داده و ایمنی را برای کاربر به همراه داشته باشد. بازرسی دوره ای، پیشگیری و اصلاح مشکلات احتمالی همچنین می تواند میزان خرابی دستگاه را کاهش داده و مشکلات پنهان دستگاه را در بازرسی های دوره ای آشکار نماید.


اگر چه که بازدید های دوره ای می تواند شما را از سالم بودن دستگاه حین بازرسی مطمئن سازد و از خرابی های احتمالی بعدی شما را آگاه نمی سازد اما شما می توانید با عملکرد های اصلاحی، دستگاه هایی را که دچار مشکل شده اند، اصلاح کرده و آن را مجددا مورد استفاده قرار دهید. https://educacao.telessaude.ifes.edu.br/eportfolios/3956/Medical_Equipment /p>

دستگاه های پزشکی که معمولا دارای ماهیت الکتریکی و مکانیک هستند و عدم خرابی آن ها امکان ناپذیر است اما برنامه ریزی برای بازدید از دستگاه، مدیریت و بالاخره پیاده سازی این بازرسی های دوره ای می تواند رویکردی مناسب در نگه داری از دستگاه های پزشکی باشد.


همچنین از آن جایی که گاها هزینه های نگه داری این دستگاه ها نیز بالا است بنابراین بایستی با برنامه ریزی های دقیق و نیز تامین منابع مالی که به این امر اختصاص داده می شود، در جهت حفظ دستگا ه بکوشید. علاوه بر این حتی بهتر است تا نیروی انسانی مورد اعتماد و مورد نیاز برای بازرسی های دوره ای دستگاه را نیز از قبل تعیین کرده تا جنبه های مختلف را به شکل مستمر مدیریت نماید.


علاوه بر این نظارت بر فعالیت این نیرو ها را نیز بایستی در دستور کار خود قرار دهید تا از انجام به موقع برنامه ریزی ها اطمینان حاصل نمایید. در واقع نکته ی اصلی ای که می توانید به کمک آن از دستگاه های تجهیزات پزشکی به بهترین شکل ممکن نگه داری کنید تا عملکردی بهینه داشته باشند، تنظیم برنامه ای مدون و سپس پیاده سازی مستمر و مناسب این برنامه می باشد.


قیمت تجهیزات پزشکی


همانطور که حتما می دانید، قیمت تجهیزات پزشکی به طور مصوب بوده و از سمت اداره کل تجهیزات پزشکی اعلام می شود. نرخ مصوب تجهیزات پزشکی اعلام شده از سمت این ارگان برای تجهیزات پزشکی مختلف، متفاوت بوده و شما می توانید بر حسب نیاز خود به اقلام، تجهیزات، لوازم و دستگاه های مختلف، قیمت های آن ها را از تجهیزات پزشکی سدان مد بخواهید.


سدان مد با دریافت نمایندگی اکثر تولید کننده های تجهیزات پزشکی می کوشد تا از تجهیزات پزشکی ملی با قیمت مناسب تر برای مصرف کننده، حمایت کند. ادامه مطلب سدان مد با دریافت نمایندگی فروش لوازم مصرفی پزشکی شرکت های خارجی تلاش می کند تا نیاز های همه ی افراد و ارگان ها را با سلیقه های متفاوت برطرف سازد.


اگر چه که به طور مثال قیمت یک کیف تجهیزات پزشکی بسته به نوع کیف که در انواع مختلفی تولید می شود، متفاوت است اما توجه کنید که قاعدتا خرید عمده تجهیزات پزشکی با تخفیفات ویژه ای همراه بوده و شما می توانید به راحتی و در کمترین زمان ممکن نسبت به خرید تجهیزات پزشکی نو و دست دوم مورد نیاز خود از سدان مداقدام نمایید.


همچنین توجه کنید که به برخی از اقلام مصرفی پزشکی جهت مصرف کننده در منزل، خدمات بیمه تعلق می گیرد و به برخی دیگر بیمه تعلق نمی گیرد و بیمار بایستی خود اقدام به خرید تجهیزات پزشکی مصرفی نماید. از این رو قیمت تجهیزات پزشکی با بیمه و بدون بیمه برای بعضی از لوازم پزشکی کمتر و برای برخی دیگر بیشتر خواهد بود و نمی توان قیمت مشخصی را برای یک محصول ارائه نمود.