بررسی قیمت ایکس تریل با توجه به آپشن‌ها

شاید بتوان ادعا کرد که هر دوستدار کراس اووری نیسان ایکس تریل را می‌شناسد. ایکس تریل مدت‌ها است که به‌عنوان پرفروش‌ترین کراس اوور جهان شناخته می‌شود و از محبوبیت بالایی برخوردار است. با این تعاریف، سطح انتظارات از امکانات رفاهی این صدرنشین جهانی نیز بالا می‌رود. نیسان ایکس تریل در سال 2018 برای اولین بار به بازار ایران قدم گذاشت. اما ورود این کراس اوور ژاپنی با اعلام قیمت بسیار بالای آن همراه شد و بازارها را در شوک فروبرد. این قیمت بسیار بالا و غیرمنتظره بود. در ادامه مطلب با ما باشید تا به بررسی قیمت نیسان ایکس تریل با توجه به آپشن‌های آن بپردازیم.

قیمت نیسان ایکس تریل

قیمت ایکس تریل از همان بدو ورود تیر خلاص را به بازار تحریم شده ایران زد. در سال 2018 بابت خرید این کراس اوور باید یک میلیارد تومان پرداخت می‌شد. این روند به همین روال ادامه پیداکرده است و در بازار امروز (13 اسفند 99) این خودرو را همچنان در لیست خودروهای میلیاردی مشاهده می‌کنیم. جدول زیر قیمت ایکس تریل در بازار امروز 13 اسفند 99 را نشان می‌دهد.

مدل خودرو

قیمت (تومان)

نیسان ایکس تریل 2018

1.9 میلیارد

نیسان ایکس تریل 2017

1.48 میلیارد

نیسان ایکس تریل 2016

1.35 میلیارد

با نگاهی به این قیمت‌ها می‌توان ادعا کرد که خودروهای خارجی دست‌دوم بسیار خوبی را می‌توان با همین قیمت‌ها خریداری کرد. بنابراین، بسیاری از خریداران با وجود به آپشن‌های بالای این کراس اوور محبوب ترجیح می‌دهند به گزینه‌های دیگر فکر کنند. بااین‌حال، طرفداران دو آتشه ایکس تریل همچنان پای تصمیم خود مانده‌اند و بی‌توجه به قیمت خودرو از آپشن‌های خوب آن راضی‌اند. این خودرو فوق‌العاده، دارای یک موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری با قدرت 170 اسب بخار و گشتاور 233 نیوتن متر است. مصرف سوخت نیسان ایکس تریل 8.3 لیتر در هر 100 کیلومتر است که با توجه به ابعاد و وزن زیادی که دارد بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

آپشن‌های ایکس تریل

آپشن‌های آن در سطح خوبی قرار دارند و موارد زیر را شامل می‌شوند: کنترل حرکت در سربالایی (HSA) برای جلوگیری از حرکت‌به‌عقب در سربالایی، کنترل حرکت در سرازیری (HDC) به‌منظور جلوگیری از قفل شدن چرخ‌ها یا افزایش ناگهانی سرعت، سیستم هشداردهنده خروج از خط (LDW) به‌منظور حرکت بین خطوط، مجهز به فناوری Follow me، سیستم نوربالای اتوماتیک، سانروف، فرمان دی کات (D-CUT) مجهز به گرم‌کن و بسیاری موارد دیگر. بنابراین رانندگی با این خودرو، نه تنها ساده و بدون خستگی است، ایمنی بالایی هم دارد و وجود سیستم‌های هشداردهنده به خوبی می‌تواند مانع از وقوع حادثه در اثر خستگی یا بی احتیاطی راننده شود.

سخن پایانی

اگر از کراس اوور خود انتظاری بیشتر از خودروهای موجود در بازار ایران دارید می‌توانید باوجود قیمت نیسان ایکس تریل، به‌عنوان یک گزینه خوب به آن فکر کنید. در غیر اینصورت، کراس‌اوورهای فرانسوی و ژاپنی دیگری را هم می‌توانید با قیمت به صرفه‌تر در نظر داشته باشید.

منبع: آفتاب نیوز