احکام زندان جدید اعلام شده در بلاروس نشان از “سرکوب مداوم” دارد

احکام زندان جدید اعلام شده در بلاروس نشان از “سرکوب مداوم” دارد

احکام زندانی که امروز در بلاروس علیه چهار مدافع حقوق بشر صادر شد، از جمله آلس بیالیاتسکی برنده جایزه صلح نوبلراوینا شمداسانی، سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد، OHCHR، گفت که این افراد به شدت نگران کننده هستند و نشان دهنده سرکوب جاری در کشور هستند.

مسئول حقوق بشر سازمان ملل Volker Türk دارد تماس گرفت برای پایان دادن به آزار و شکنجه مدافعان حقوق بشر و افرادی که نظرات مخالف را ابراز می کنند، و برای پایان دادن به بازداشت خودسرانه یک بار برای همیشه، او گفت.

زندان های طولانی مدت

مقامات امروز اعلام کردند که آقای بیلیاتسکی، رئیس مرکز حقوق بشر ویاسنا، به ۱۰ سال زندان محکوم شد. اتهامات مربوط به قاچاق و افراط گرایی.

سه عضو دیگر Viasna – Valiantsin Stefanovich، Uladzimir Labkovich و Dzmitry Salauyou – به ترتیب به 9، 7 و 8 سال زندان محکوم شدند. آقای سلویو غیابی محاکمه شد.

“ما میمانیم عمیقا نگران که از امروز برخی 1458 نفر گزارش شده است که در بلاروس در بازداشت به سر می برند اتهامات با انگیزه سیاسی،” او گفت.

محکوم به کار حقوقی

عدم استقلال قوه قضائیه و دیگر تخلفات تضمین های دادرسی عادلانه منجر به این شده است که مدافعان حقوق بشر در بلاروس به دلیل فعالیت قانونی حقوق بشری خود به طور کیفری تحت تعقیب، محکومیت و محکومیت قرار گیرند.

این شامل احکام حبس اخیر مربوط به اتهامات می شود افراط گرایی و خیانت بزرگ، او افزود.

در 17 فوریه، 10 نفر از اعضای جنبش کارگری رابوچی رخ به بین 12 تا 15 سال و در 8 فوریه، روزنامه نگار آندری پوچوبوت به هشت سال زندان محکوم شدند.