WMO درخواست فوری برای اقدام در مورد ذوب کرایوسفر می کند

WMO روز سه شنبه هشدار داد که یخچال ها و لایه های یخی در گرینلند و قطب جنوب ذوب می شوند حدود 50 درصد از افزایش سطح دریا را تشکیل می دهد، که در حال شتاب است، با اثرات فاجعه بار در کشورهای در حال توسعه جزیره ای کوچک (SIDS) و مناطق ساحلی پرجمعیت.

ذوب یخچال های طبیعی

میانگین ضخامت یخچال های طبیعی جهان دارد تقریبا 30 متر سقوط کرد از سال 1970

موضوع کرایوسفر یک موضوع داغ است نه فقط برای قطب شمال و قطب جنوبپتری تالاس، دبیر کل WMO گفت، اما این یک موضوع جهانی است.

تغییرات برگشت ناپذیر در کرایوسفر جهانی تاثیر خواهد گذاشت بیش از یک میلیارد WMO گفت افرادی که به آب ناشی از ذوب برف و یخچال های طبیعی متکی هستند.

“غول خواب” انتشار کربن

این آژانس همچنین ذوب شدن منجمد قطبی را «غول خفته» گازهای گلخانه‌ای نامید که در آن ذخیره می‌شود. دو برابر کربن همانطور که در جو امروز وجود دارد.

WMO گفت که این موضوع را به یکی از اولویت های اصلی خود تبدیل کرده است و خواستار پیش بینی های بهتر و تشدید تحقیقات، تبادل داده ها و سرمایه گذاری شده است.

افزایش سطح دریا، یخ و یخچال های طبیعی از جمله شاخص های آب و هوایی هستند که توسط WMO و t نظارت می شوندهیئت بین دولتی تغییرات آب و هوایی (IPCC). WMO گزارش وضعیت آب و هوای جهانی 2022 میزان تکان دهنده تغییرات را برجسته کرد.

به اصطلاح «یخچال‌های مرجع» که WMO در درازمدت نظارت می‌کند، تجربه‌ای را تجربه کردند میانگین تغییر ضخامت بیش از -1.3 متر بین اکتبر 2021 و اکتبر 2022. این آژانس گفت که این ضرر بسیار بزرگتر از میانگین دهه گذشته است.

رکورد آلپاین

کوه‌های آلپ اروپایی رکوردهای ذوب یخچال‌های طبیعی را شکست، که با زمستانی با برف کم تشدید شد: در سوئیس، شش درصد از حجم یخ یخچال‌ها بین سال‌های 2021 تا 2022 و یک سوم بین سال‌های 2001 تا 2022 از بین رفت.

صفحه یخی گرینلند با تراز جرم کل منفی برای 26 به پایان رسیدهفتم سال متوالی

یخ دریا در قطب جنوب به 1.92 میلیون کیلومتر کاهش یافت2 در 25 فوریه سال گذشته – tاو پایین ترین سطح ثبت شده است و تقریبا یک میلیون کیلومتر2 پایین تر از میانگین بلندمدت – اندازه گیری شده از سال 1991 تا 2020.

یخ های دریای قطب شمال در سپتامبر در پایان تابستان ذوب شده برای 11 گره خورده استهفتم کمترین حداقل میزان یخ ماهانه در رکورد ماهواره

به گفته WMO، میزان متوسط ​​افزایش سطح آب در سطح جهانی بین دهه اول ثبت ماهواره ها دو برابر شده است.