UNHCR: لایحه جدید پناهندگی بریتانیا “نقض آشکار” قوانین بین المللی است

در صورت تصویب، لایحه جدید حق درخواست حمایت از پناهندگان را برای افرادی که به طور نامنظم به بریتانیا می‌آیند، مانند افرادی که جان خود را برای عبور از کانال مانش با قایق‌های کوچک به خطر می‌اندازند، سلب می‌کند.

در عوض، این پناهجویان بدون بررسی شرایط فردی آنها با بازداشت و اخراج مواجه خواهند شد.

“این یک خواهد بود نقض آشکار کنوانسیون پناهندگان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) گفت و این سنت دیرینه و بشردوستانه را که مردم بریتانیا به درستی به آن افتخار می کنند، تضعیف خواهد کرد.

بریتانیا یکی از امضا کنندگان اصلی کنوانسیون پناهندگان 1951 است که به رسمیت می شناسد که پناهندگان ممکن است مجبور شوند به طور نامنظم وارد کشور پناهندگی شوند.

60 درصد افزایش یافته است

بر اساس آمار دولت انگلستان، در سال 2022 حدود 45000 نفر با قایق های کوچک از کانال مانش عبور کردند که 60 درصد افزایش داشت. از سال قبل

جیلیان تریگز، دستیار کمیساریای عالی حفاظت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در توییتر نوشت که اوعمیقا نگرانتوسط لایحه بریتانیا که روز سه شنبه در مجلس عوام ارائه شد.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در بیانیه ای خاطرنشان کرد که بریتانیا بخشی از هیچ توافقی نیست که به مقامات اجازه دهد مسئولیت پناهندگان را با کشورهای ثالث امن سهیم شوند.

آژانس سازمان ملل همچنین یادآور شد که توافق دوجانبه بریتانیا با رواندا که در سال 2022 اعلام شد، نتوانست استانداردهای بین‌المللی لازم را برآورده کند.

در ژوئن سال گذشته، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، توافق بریتانیا و رواندا را “همه اشتباه” خواند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفت که به حمایت از بریتانیا در تقویت سیستم پناهندگی خود ادامه خواهد داد و از دولت و قانونگذاران خواست در این لایحه تجدید نظر کنند و “راه حل های سیاسی انسانی و عملی تر را دنبال کنید“.

مهاجران منتظرند تا از محل اقامت مهاجران در کاله در شمال فرانسه به انگلستان برسند.  (فایل)

مهاجران منتظرند تا از محل اقامت مهاجران در کاله در شمال فرانسه به انگلستان برسند. (فایل)