50 سال پیش، یک بالن جهان را برای علم دور زد


دو بار دور دنیا با بادکنک بومرنگاخبار علمی، 7 آوریل 1973

دانشمندان برای اولین بار … یک محموله علمی بالن را پس از یک پرواز طولانی مدت و دو بار دور دنیا بازیابی کردند. این پروژه بومرنگ نام دارد و برای نشان دادن امکان استفاده از بالن برای تحقیقات طولانی مدت طراحی شده است.

به روز رسانی

بالن ها جایگاه مهمی در علم را پر می کنند و ابزارهایی برای مطالعه فیزیک، شیمی جو و نجوم یا آزمایش فناوری برای ماموریت های فضایی دارند. به عنوان مثال، داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط بالون‌ها به نشان دادن این موضوع کمک کرده است که جهان از نظر هندسی مسطح است، اتمسفر پایین‌تر زمین به دلیل تغییرات اقلیمی در حال افزایش است و چگونه دود آتش‌سوزی بر لایه اوزون تأثیر می‌گذارد.SN: 10/08/02; SN: 12/18/21; SN: 8/8/19).

در اوایل سال جاری، ایالات متحده چندین شی را در بالای این کشور سرنگون کرد، که یکی از آنها گفته می شود یک بالن نظارتی از چین است. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در 16 فوریه در یک نشست خبری گفت که سایرین احتمالاً “با شرکت های خصوصی، موسسات تفریحی یا تحقیقاتی مرتبط هستند که آب و هوا را مطالعه می کنند یا تحقیقات علمی دیگری انجام می دهند.” برخی از دانشمندان نگران هستند که افزایش نگرانی‌ها در مورد جاسوسی می‌تواند مسیر حرکت بالن‌های ارتفاعات را محدود کند – یک سفارش بلند برای کشتی‌هایی که باد را دنبال می‌کنند.

کارولین گراملینگ

کارولین گراملینگ نویسنده زمین و آب و هوا است. او دارای مدرک لیسانس زمین شناسی و تاریخ اروپا و دکترا است. در ژئوشیمی دریایی از MIT و موسسه اقیانوس شناسی Woods Hole.