یونسکو از نقشه راه جدید هوش مصنوعی برای کلاس های درس رونمایی کرد

به گفته سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) که میزبان بیش از 40 وزیر بود، کمتر از 10 درصد مدارس و دانشگاه‌ها از دستورالعمل‌های رسمی در استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی (AI) مانند نرم‌افزار چت‌بات ChatGPT پیروی می‌کنند. یک جلسه آنلاین پیشگامانه در روز پنجشنبه.

وزیران ضمن بررسی نقشه راه جدید آژانس در زمینه آموزش و هوش مصنوعی مولد، رویکردها و برنامه‌هایی را مبادله کردند که می‌تواند داده‌ها و محتوا را بر اساس الگوریتم‌های موجود ایجاد کند، اما همچنین می‌تواند درست مانند انسان‌ها خطاهای واقعی هشدار دهنده ایجاد کند.

هوش مصنوعی مولد افق‌ها و چالش‌های جدیدی را برای آموزش باز می‌کند، اما ما نیاز فوری به اقدام استفانیا جیانینی، دستیار مدیر کل آموزش یونسکو، گفت: برای اطمینان از اینکه فناوری‌های جدید هوش مصنوعی با شرایط ما در آموزش ادغام می‌شوند. “این وظیفه ماست که ایمنی را در اولویت قرار دهیمشمول، تنوع، شفافیت و کیفیت.»

نهادها روبه رو هستند چالش های بی شماری در ایجاد یک پاسخ فوری بر اساس نظرسنجی جدید یونسکو از بیش از 450 مدرسه و دانشگاه، به ظهور ناگهانی این برنامه های قدرتمند هوش مصنوعی.

چشم انداز به سرعت در حال تحول

همزمان، دولت‌ها در سراسر جهان در حال شکل‌دهی به سیاست‌های مناسب هستند طبق گفته یونسکو، در یک چشم‌انداز آموزشی که به سرعت در حال تحول است، در حالی که استراتژی‌های ملی در زمینه هوش مصنوعی، حفاظت از داده‌ها و سایر چارچوب‌های نظارتی را توسعه یا اصلاح می‌کنند.

با این حال، آنها با احتیاط پیش می روند. خطرات استفاده از این ابزارها می تواند دانش آموزان را ببیند در معرض اطلاعات نادرست یا مغرضانهبرخی از وزرا در نشست جهانی گفتند.

مناظره چیز دیگری را فاش کرد نگرانی های مشترکاز جمله نحوه کاهش ایرادات ذاتی چت بات ها در تولید خطاهای فاحش. وزیران همچنین به بهترین نحو پرداختند این ابزارها را در برنامه های درسی ادغام کنید، روش تدریس و امتحانات و تطبیق سیستم های آموزشی به اختلالاتی که هوش مصنوعی مولد به سرعت ایجاد می کند.

بسیاری از آنها را برجسته کردند معلمان در این دوره جدید نقش حیاتی دارند به عنوان تسهیل کننده های یادگیری

اما، طبق گفته یونسکو، معلمان برای رویارویی با این چالش ها به راهنمایی و آموزش نیاز دارند.

افزودن به چارچوب های موجود

معلمان برای رویارویی با این چالش ها به راهنمایی و آموزش نیاز دارند. – یونسکو

به نوبه خود، آژانس به هدایت گفت و گوی جهانی با سیاست گذاران، شرکا، دانشگاه ها و جامعه مدنی، در راستای مقاله، هوش مصنوعی و آموزش ادامه خواهد داد: راهنمای سیاست گذاران و توصیه هایی در مورد اخلاق هوش مصنوعی، به عنوان و همچنین اجماع پکن در مورد هوش مصنوعی و آموزش.

یونسکو هم هست تدوین دستورالعمل های خط مشی در مورد استفاده از هوش مصنوعی مولد در آموزش و پژوهش و همچنین چارچوب های شایستگی های هوش مصنوعی برای دانش آموزان و معلمان برای کلاس های درس.

این ابزارهای جدید در طول راه اندازی خواهند شد هفته یادگیری دیجیتالاین آژانس گفت که در مقر یونسکو در پاریس در 4 تا 7 سپتامبر برگزار می شود.

در اینجا درباره کار یونسکو در زمینه یادگیری و آموزش دیجیتال بیشتر بدانید.