گوترش بایدن و هریس را تبریک می گوید ، از همکاری سازمان ملل و ایالات متحده به عنوان “ستون اساسی” استقبال می کند |

روز دوشنبه در بیانیه ای که به نمایندگی از آنتونیو گوترش منتشر شد ، گفت: “دبیرکل به مردم آمریکا به دلیل تمرین پر جنب و جوش دموکراسی در انتخابات هفته گذشته کشورشان تبریک می گوید”.

بیانیه ادامه داد: “وی به رئیس جمهور منتخب و معاون رئیس جمهور منتخب تبریک می گوید” و تأكید می كند كه مشاركت بین ایالات متحده و سازمان ملل ستون اساسی همکاری بین المللی است كه برای رسیدگی به چالش های چشمگیر جهان امروز مورد نیاز است. “

ولكان بزكير ، رئيس مجمع عمومي سازمان ملل متحد ، در يك توئيت متذكر شد كه آقاي بايدن “سابقه طولاني در حمايت از سازمان ملل متحد” داشت و در خانم هاريس ، انتخاب وي “يك نقطه عطف براي برابري جنسيتي” بود.

“من مشتاقانه منتظر تعمیق روابط سازمان ملل و ایالات متحده و همکاری در جهت جهانی امن تر و مرفه تر هستم.”

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، نتیجه را نپذیرفته است و در دادگاه ، با تشکیل پرونده های انتخاباتی در چندین ایالت مهم ، در چالش های حقوقی است.

“لحظه بسیار نشاط آور”

رئیس سازمان ملل متحد ، فومزیله ملامبو نگكوكا ، احتمال داشتن اولین زن به عنوان معاون رئیس جمهور را “یك لحظه فوق العاده نشاط آور” برای زنان و دختران در سراسر جهان ، “به ویژه برای زنان رنگارنگ” توصیف كرد. خانم هریس ، که در حال حاضر در سنای آمریکا به نمایندگی از کالیفرنیا عضویت دارد ، از نژاد جامائیکا و هند است.

آدری آزولای ، مدیر کل سازمان آموزشی ، علمی و فرهنگی سازمان ملل (یونسکو) ، در توییتی گفت که “چالش های جهانی امروز خواستار تعهد مجدد ایالات متحده است” برای منافع مشترک که ارکان علم ، آموزش و فرهنگ نشان دهنده

وی همچنین خاطرنشان کرد که “از دیدن معلمی” بسیار خوشحال است که به عنوان شغل همسر بایدن ، معاون رئیس جمهور سابق بایدن ، در حال تبدیل شدن به سمت شغل اصلی کاخ سفید است ، که به او اعلام کرده است به عنوان بانوی اول ، او به طور تمام وقت به کار خود ادامه خواهد داد.

“مهم تر از همیشه”

فیلیپو گراندی ، رئیس آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد ، UNHCR ، در توئیتی گفت: “رهبری ایالات متحده برای آسیب پذیرترین افراد جهان بیش از هر زمان دیگری حیاتی است.” وی به گرمی این دو را تبریک گفت و گفت آژانس مشتاقانه منتظر همکاری با دولت جدید “در مورد مسائل پناهندگان جهانی و داخلی” است.

آن احساسی بود که توسط آنتونیو ویتورینو ، مدیر کل سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) تکرار شد. وی در توییتر خود گفت كه آژانس مهاجرت سازمان ملل مشتاقانه منتظر كار با دولت جدید “در زمینه مدیریت مهاجرت به نفع همه” است.

در اوایل روز ، رئیس آژانس بهداشتی سازمان ملل (WHO) ، تدروس آدانوم غبرایسوس ، برندگان اعلام شده در انتخابات ایالات متحده را تبریک گفت و خاطر نشان كرد كه سازمان بهداشت جهانی مشتاقانه منتظر همکاری “بسیار نزدیك” با دولت است.

پس از آنکه رئیس جمهور ترامپ در اوایل سال جاری در واکنش به ادعاهای اشتباه در مورد اوایل بیماری همه گیر ویروس کرونا ، تصمیم به خروج ایالات متحده از WHO گرفت ، رئیس جمهور منتخب بارها وعده داده است که دوباره به این سازمان بپیوندد.

آقای بایدن در تعطیلات آخر هفته همچنین با ارسال توییتر نوشت که دولت وی در روز اول دولت جدید مجدداً به توافق نامه پاریس در مورد تغییر اقلیم متعهد خواهد شد.